Na tym etapie możemy już sami stwierdzić, bez fachowej wiedzy, jaki jest stan lakieru na samochodzie. Czy zauważyliśmy jakieś ubytki na lakierze, czy tylko nasz lakier stracił dawny blask ?

PolerowanieJeżeli zauważymy ogniska korozji lub ubytki lakieru powinniśmy je zabezpieczyć i zatrzymać korozję. Przy większych uszkodzeniach polecamy wizytę u profesjonalisty, przy drobnych rysach możemy je samodzielnie usunąć.

Jeśli zarysowania nie są zbyt głębokie powinno wystarczyć wypolerowanie pastą polerską Easy marki Profix. Ziarno z jakiego składa się pasta, w czasie polerowania ulega samoczynnemu ścieraniu. Oznacza to, że na początku naszej pracy usuwa największe zarysowania, a w miarę postępu prac nadaje lakierowi coraz większy połysk.

WoskowanieKońcowy zabieg zabezpieczający naszą powłokę to woskowanie. To dzięki niemu kolor lakieru nabiera głębi, uzyskuje połysk i staje się odporny na zabrudzenia. Do powierzchni lakieru pokrytej woskiem zanieczyszczenia nie przylegają w tak łatwy sposób, dzięki czemu auto może pozostać czyste przez dłuższy czas. Łatwiejsze i szybsze jest też mycie karoserii. W pierwszym etapie nakładamy na całą powierzchnię przy pomocy delikatnej flaneli, odrobinę mleczka polerskiego Profix - Sealing Wax 4. Następnie pozwalamy mu wyschnąć na powierzchni, a w kolejnym kroku przy pomocy takiej samej flaneli wycieramy powierzchnię usuwając resztki wosku.

Zabieg ten należy powtórzyć raz lub kilka razy tej zimy, ponieważ trwałość takiego zabezpieczenia związana jest z warunkami pogodowymi oraz z tym jak często korzystamy z samochodu. Nie ma, co wierzyć w środki, które mogą zabezpieczyć lakier naszego samochodu na całą zimę. Tylko regularna dbałość o stan powłoki samochodu daje nam gwarancję jego wyglądu na dłuższy czas.

źródło: Profix