- Materiał został oznaczony jako promocyjny ze względu na obowiązujące przepisy. Wyjazd na prezentację był opłacony przez producenta, ale nie miał on wglądu w publikowany tekst
- Elementem nowego salonu BMW w Katowicach jest zabytkowa, przeszło 100-letnia wieża szybu
- Klient może skonfigurować kolorystykę dowolnego BMW nie tylko dzięki setkom dostępnych na miejscu próbników, ale też wirtualnie, a o grafikę dba ten sam silnik, który napędza grę Wiedźmin
- Poziom zamożności polskich klientów BMW można porównać do nabywców aut tej marki na Bliskim Wschodzie i w majętnych krajach Azji
Klient wchodzi do ciemnej sali. Doradca prosi go, aby stanął w konkretnym miejscu pomieszczenia, które nawet przy szczelnie zaciągniętych zasłonach wydaje się duże. Po chwili włącza się wielki naścienny ekran, wyświetlając film. Moment później zaczynają się zapalać światła, powoli, stopniowo rozpraszając ciemność. W końcu gra świateł osiąga moment kulminacyjny, a główny obiekt zostaje wyeksponowany w całej okazałości. Okazuje się, że to samochód.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTak właśnie wygląda wydanie klientowi nowego auta w salonie BMW firmy Gazda Group w Katowicach. W najnowszym i jednocześnie największym salonie sprzedaży BMW w Europie.
Największy salon BMW w Europie
Cały budynek ma powierzchnię 9870 m kw. Stoi przy ul. Bocheńskiego w Katowicach, w miejscu starej kopalni, a dokładnie dawnego kompleksu Szybu Wschodniego II kopalni węgla kamiennego Kleofas. Przeszło 100-letnia zabytkowa wieża szybu została harmonijnie wkomponowana w nowy salon.
W ogromnym budynku mieści się też serwis na 20 stanowisk, a w całym kompleksie rozmieszczono 30 ładowarek dla aut elektrycznych. Całość robi wrażenie rozmachem i niesamowitym poczuciem przestrzeni. Salon Gazda Group w Katowicach działa zgodnie z nowymi zasadami obsługi klienta o nazwie BMW Retail.Next – w gruncie rzeczy to pilotażowy obiekt na skalę światową.
Jak się kupuje BMW w Katowicach
Wchodzący do salonu klient od razu trafia na stanowisko, w którym konsultant wysłucha, co go najbardziej interesuje i skieruje go w odpowiednie miejsce. Nie ma tutaj biurek, za którymi siedzą sprzedawcy, ponieważ BMW stawia na partnerską rozmowę z klientem, na wygodnych fotelach i przy stoliku. W salonie Gazda Group znajdują się osobne strefy m.in. dla modeli X5 i X6, aut z serii M, modeli luksusowych (serie 7 i 8 oraz XM) oraz samochodów używanych. Jest też strefa przeznaczona wyłącznie do wyboru lakierów, tapicerek i okładzin z dziesiątkami próbników. Klient może też skonfigurować kolorystykę wirtualnie, a o grafikę dba ten sam silnik, który napędza grę Wiedźmin. Nabywca zobaczy wizualizację auta w wybranym kolorze w przeróżnych warunkach: w dzień i w nocy, w słońcu i w deszczu, w mieście i na autostradzie.
Co ważne, proces obsługi klientów samochodów nowych i używanych jest identyczny. Wrażenie robi także hala serwisowa – nie tylko dlatego, że jest ogromna. Ujmuje w niej również minimalizm, czystość i znakomite naturalne oświetlenie.
- Przeczytaj także: Nowe BMW serii 7 szokuje wyglądem, ma diesla pod maską i wielki telewizor w kabinie
Polacy kupują mnóstwo luksusowych BMW
Czy sprzedaż BMW w Polsce wyróżnia się jakoś na tle Europy? Jak wygląda nasz rynek w porównaniu z zamożnymi krajami Europy Zachodniej? Odpowiedzi szokują.
Jak się dowiedziałem, udział sprzedaży topowych i luksusowych aut BMW jest w Polsce wyższy niż w Europie Zachodniej. Poziom zamożności polskich klientów można porównać do nabywców BMW na Bliskim Wschodzie i w majętnych krajach Azji.
Niesamowite, ale aż 75 proc. kupowanych w Polsce nowych BMW ma znaczek M (licząc także z modelami z serii M Performance i autami z pakietem M). Polska to 4. co do wielkości rynek BMW M w Europie, nasz kraj jest również w globalnym Top 10.
Coraz więcej salonów BMW w Polsce
Nowy salon w Katowicach to kolejny etap ekspansji BMW w Polsce. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat w naszym kraju przybyło 16 punktów dealerskich tej marki. Pod względem wielkości sprzedaży aut BMW, Śląsk to drugi co do wielkości region w Polsce, tuż po Mazowszu. Przez pięć pierwszych miesięcy 2023 r. na Śląsku kupiono co siódme nowe BMW sprzedane w naszym kraju.
- Przeczytaj także: Ładowanie elektryka w biurze jest wygodne. Polska centrala BMW założyła 42 nowe wallboxy