- W tajnej kolekcji, której lokalizacji nie możemy zdradzić, zgromadzono ponad 1200 różnych modeli BMW
- W zbiorach znalazły się m.in. bolidy F1 Marka Webbera czy Gerharda Bergera
- Wśród eksponatów nie zabrakło BMW serii 7, które James Bond grany przez Pierce'a Brosnana wykorzystywał w filmie pt. "Jutro nie umiera nigdy"
BMW to marka popularna wśród polskich kierowców, którzy wprawdzie cenią luksus i dobre wyposażenie, niemniej jednak na pierwszym miejscu stawiają sportowy charakter. Osoby wybierające auta bawarskiego producenta niezależnie od klasy auta oczekują mocnych silników, świetnych osiągów oraz sportowego prowadzenia.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Te walory nie biorą się znikąd. To efekt wieloletniego doświadczenia oraz skrupulatnego projektowania zarówno seryjnych aut, jak i modeli przeznaczonych do zawodowego sportu, czy koncepcyjnych aut, które mają pokazać, jakie możliwości mają inżynierowie z Monachium.
Wielu z tych prototypów nigdy nie zobaczymy ani na ulicach, ani nawet w oficjalnym muzeum BMW. Jednak mieliśmy okazję obejrzeć je podczas wizyty w tajnej kolekcji, w której znalazło się ponad 1200 samochodów tej marki. W bogatej galerii możemy pokazać, jakie perełki trafiły do tajemniczych zbiorów.
W 1991 r., podczas targów we Frankfurcie BMW pokazało całkowicie elektryczny model E1. Pojazd miał nadwozie o długości 3,46 m oraz 45-konny silnik umieszczony z tyłu
BMW przyszłości z 1993 r., czyli City-Car dla trzech osób. Fotel kierowcy z przodu, a po bokach, lekko cofnięte dwa siedzenia dla pasażerów. Benzynowy silnik o mocy 82 KM zamontowano z tyłu
Benetton-BMW. Tym bolidem Gerhard Berger w 1986 r. wygrał Grand Prix Meksyku. Było to jego pierwsze zwycięstwo w zawodach Formuły 1.
BMW w wersji pick-up. W 2019 r. samochód tego typu powstał na bazie BMW X7. Do napędu pojazdu wykorzystano silnik o mocy 340 KM
Na środku stoi BMW 3.0 CSL (E9). To jeden z piękniejszych modeli, jaki produkowała bawarska marka
Z Republiki Południowej Afryki do Niemiec. W 2014 r. niepełnosprawny kierowca przejechał BMW 318i z Kapsztadu do Monachium
BMW serii 7 z 1987 r. z 16-cylindrowym benzyniakiem o mocy 408 KM. BMW 750 iL miało wydłużony przód tak, żeby pod maską zmieściła się 16-cylindrowa jednostka napędowa
Tak prezentuje się 16-cylindrowy silnik o mocy 408 KM instalowany w wydłużonym BMW serii 7
W 1997 r. zaprezentowano BMW Z07 upamiętniające BMW 507, które w 2000 r. stało się BMW Z8
Van, którego nikt nie chciał. Projekt o nazwie Megaron z 1991 r., to propozycja 7-osobowego vana. Samochód miał, niestety zbyt mało sportowy charakter
BMW Turbo z 1972 r., w którym wykorzystano drzwi otwierane do góry
BMW Turbo miało cyfrowe wskaźniki
BMW Turbo otrzymało przedni zderzak chroniący pieszych podczas wypadku
W 1973 r. BMW 2002 było pierwszym w Niemczech samochodem z turbodoładowaniem. Z mocą 170 KM stał się poskramiaczem Porsche
Kolorowe Mini zaprojektował Paul Smith, a srebrne David Bowie
Mini Bowie & Smith powstały w 1998 r., z okazji 40-lecia modelu Mini
Seria 3 jako dzieło sztuki
Roy Lichtenstein pomalował BMW 320i (E21) w 1977 r.
BMW serii 7 napędzane ogniwami paliwowymi
BMW 750hL (E38) zbiorniki na wodór miało w bagażniku, a pod maską silnik V12
BMW 3.0 CSL z 1976 r. jako Art Car
BMW 3.0 CSL w takim malowaniu to projekt amerykańskiego artysty Franka Stelli
BMW 3.0 CSL Batmobile
Z takim spoilerem samochód nie przeszedłby badania technicznego w Niemczech. Dlatego BMW zapakowało skrzydło do bagażnika, a właściciel musiał je przykręcić osobiście
BMW 700 RS. W 1961 r. 70 KM przy masie zaledwie 493 kg w zupełności wystarczało, żeby ścigać się w wyścigach górskich
BMW 700 RS startował w wyścigach górskich Hans Stuck
Tym BMW 750 iL w 1997 r. jeździł James Bond grany przez Pierce'a Brosnana w filmie pt. "Jutro nie umiera nigdy"
James Bond prowadził to auto autonomicznie, będąc na zewnątrz. W rzeczywistości w środku siedział kierowca, ale prowadził… z tylnego miejsca
BMW 320d (E46) z 1999 r. było wykorzystywane przez szkołę nauki jazdy. Samochód ma 1 000 000 km przebiegu
W latach 2000-05 BMW dostarczało silniki do bolidów F1 Williamsa. Na pierwszym planie FW27 Marka Webbera
Replika kultowego prototypu Garmisch z 1972 roku opartego na BMW E9
Oryginalny koncept Garmisch zaginął dlatego w 2019 r. został odtworzony
BMW M3 jako "GTR"
BMW M3 z silnikiem V8 o mocy 350 KM
BMW 2000 TI
Tym BMW 2000 TI Hubert Hahne pokonał północną pętlę (Nordschleife) Nurburgringu w czasie poniżej 10 min.