• W ramach kontraktu Solaris dostarczy 8 autobusów przegubowych oraz 8 w wersji 12 metrowej.
  • W ciągu kilku ostatnich tygodni Solaris dostarczył lub zakontraktował 127 autobusów hybrydowych dla klientów w Polsce
  • W nowych autobusach silnik będzie wyłączany podczas podjazdu do przystanku. Pozostanie wyłączony w trakcie postoju i przy otwartych drzwiach.

20 procent. Tyle paliwa będzie można zaoszczędzić dzięki zmianie z autobusu z tradycyjnym napędem na wersję hybrydową. Wszystko dzięki układowi Stop-and-Go, który wyłącza silnik diesla podczas postoju na przystanku oraz wówczas, gdy drzwi pozostają otwarte. W nowo zamówionej wersji Solarisa Urbino dodano system Arrive-and-Go, który ma odłączać silnik spalinowy jeszcze wcześniej – podczas dojazdu do przystanku. Informacje o dojeżdżaniu do przystanku trafią do systemu dzięki układowi lokalizacji z modułem GPS.

Solarisy Urbino z systemami Stop-and-Go oraz Arrive-and-Go trafią do Szczecina. Miasto zamówiło 8 modeli przegubowych oraz 8 wersji o długości 12 metrów. Szczecin oprócz Pabianic to dwaj najwięksi tegoroczni klienci Solarisa. Miasto nieopodal Łodzi zamówiło bowiem aż 18 hybrydowych autobusów na potrzeby lokalnego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego.

Za 16 autobusów Szczecin zapłaci ponad 40 milionów złotych. Zakup częściowo sfinansowano w ramach unijnego dofinansowania (ok 27 mln złotych).