Wprawdzie charakterystyczny schodek na dachu pozostał, ale poza tym kolejna generacja Land Rovera Discovery nie ma nic wspólnego z poprzednią. Auto w całości zaprojektowano na nowo. Land Rover Discovery ma teraz bardziej zaokrągloną stylistykę, dzięki czemu udało się uzyskać lepszy współczynnik oporu powietrza (CX: 0,33). Poza tym karoserię wykonano z aluminium, a to pozwoliło zmniejszyć masę pojazdu o niemal pół tony.

Całkowicie zmieniono również wykończenie wnętrza. Land Rover Discovery umożliwia podróżowanie maksymalnie siedmiu osobom. Producent obiecuje, że w każdym z trzech rzędów jest wystarczająco dużo miejsca, żeby autem wygodnie jeździły dorosłe osoby. W tym celu fotele ustawiono nie na tym samym poziomie, lecz – tak jak w kinie czy też w teatrze – każdy kolejny rząd został umieszczony wyżej niż poprzedni.

Dzięki temu pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca na nogi, a przy okazji lepsza jest widoczność do przodu. Na szczęście nadwozie okazuje się na tyle wysokie, że nietypowe umieszczenie foteli nie powoduje nadmiernego ograniczenia przestrzeni nad głowami w żadnym rzędzie siedzeń.

W nowym Land Roverze Discovery nie ma problemu z obsługą urządzeń pokładowych. Aktywuje się je za pomocą tradycyjnych klawiszy i pokręteł lub na 10-calowym wyświetlaczu dotykowym na konsoli środkowej. Powody do zadowolenia daje również ogromna przestrzeń ładunkowa. W przypadku zajęcia pięciu miejsc do dyspozycji jest kufer o kubaturze 1231 litrów. Natomiast maksymalna pojemność bagażnika dochodzi do aż 2500 litrów.

Land Rover Discovery – nowe 4-cylindrowe silniki

Najsłabszą jednostką w nowym Discovery będzie teraz 4-cylindrowy, 2-litrowy diesel o mocy 180 KM. Ten sam motor występuje też w podwójnie doładowanej 240-konnej odmianie. Oprócz tego w palecie znajdą się dwa silniki V6. Będą to turbodiesel o mocy 258 KM oraz benzyniak z kompresorem, generujący 340 KM. Obie 6-cylindrowe jednostki napędowe mają pojemność 3 litrów.

Jak przystało na Land Rovera, nowe Discovery nie będzie bulwarowym SUV-em, lecz prawdziwym terenowym samochodem. Podróżowaniu po bezdrożach sprzyja zarówno napęd na wszystkie koła Terrain Response, który pozwala wybrać różne nastawy układu napędowego, jak i prześwit o imponującej wysokości 283 mm.

Ceny samochodu poznamy już jesienią tego roku i wtedy będzie można zamawiać nowe Discovery. Pierwsze egzemplarze dotrą do klientów w marcu 2017 roku.

Land Rover Discovery – nasza opinia

Nowy Land Rover Discovery to znacznie lepsze auto od poprzednika. Jednocześnie można oczekiwać niższych cen dzięki wprowadzeniu 4-cylindrowych silników.