Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Land Rover Discovery

Land Rover Discovery

Ikona samochodu

Land Rover Discovery to osobowa „terenówka” produkowana przez brytyjską firmę. Auto zadebiutowało w 1989 roku i uplasowało się pomiędzy Defenderem, a bardziej ekskluzywnym Range Roverem.

Mimo dosyć trudnego początku, Discovery odniósł niebagatelny sukces i stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki. Początkowo auto było dostępne jedynie w wersji 3-drzwiowej, lecz już rok po rozpoczęciu produkcji, wprowadzono na rynek także odmianę 5-drzwiową. Jego stylistyka nie była porywająca. Dominowały prostokątne i pudełkowate kształty. Wnętrze było przestronne, a oprócz kierowcy, Land Rover mógł jeszcze przewieźć 4 lub 6 dodatkowych pasażerów, a jego bagażnik również odznaczał się dużą pojemnością.

Pod maską znalazły się 2 silniki benzynowe V8, 2 R4 oraz jeden turbodiesel. W przypadku jednostki wysokoprężnej mieliśmy do czynienia z 2,5-litrowym motor o mocy 113 KM. Podstawowe benzyniaki miały pojemność 2 litrów i moc 111 lub 136 KM. Z kolei widlaste „ósemki” mogły mieć 3,5 oraz 3,9 litra i pojemność odpowiednio 155 lub 166 oraz 182 KM. Tradycyjnie napęd był przenoszony na wszystkie koła, a do dyspozycji kierowcy była blokada centralnego dyferencjału.

W 1994 roku Discovery przeszło mały facelifting. 4 lata później pojawiła się II generacja terenówki Land Rovera. W porównaniu do poprzednika, druga odsłona otrzymała zaokrąglone krawędzie karoserii oraz zmodyfikowany pas przedni tylną część nadwozia. Auto otrzymało także m.in. nowy most, ramę oraz system kontroli trakcji sterowany elektronicznie. Przestronne wnętrze zostały utrzymane, a jednocześnie przy jego odpowiednim wyposażeniu, było stosunkowo luksusowe.

Pod maską tym razem dominowały doładowane diesle. Silnik miał 2,5 litra pojemności i mógł generować 113, 125 lub 138 KM. Jedyny benzyniak miał 8 cylindrów i 4 litry pojemności, rozwijając przy tym 185 KM. Napęd na 4 koła został zachowany, a do przenoszenia mocy posłużył 4-stopniowy automat lub 5-biegowa skrzynia manualna. Rok przed wprowadzeniem kolejnej odsłony (w 2003 r.) przeprowadzono jeszcze facelifting, który objął modernizację m.in. przednich świateł.

W 2004 roku pojawiła się już 3. generacja Discovery. W porównaniu o poprzedników, auto zdecydowanie urosło, a stylistyka uległa dużej zmianie. Nowoczesne kształty zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez środowiska motoryzacyjne, a samochód bardzo dobrze się sprzedawał. W pewnym sensie związana z tym było nowe podwozie (IBF-Integrated Body Frame), które było zintegrowane z nadwozie. Jednocześnie niestety spowodowało to pogorszenie właściwości terenowych, jednak stały napęd na 4 koła z reduktorem został zachowany. Po raz pierwszy zabrakło z kolei cechy charakterystycznej dla terenówki Land Rovera – zapasowego koła wiszącego na tylnej klapie.

Pod maską znalazły się 2 benzyniaki i 3 diesle. W pierwszy przypadku mieliśmy do czynienia z 4-litrową jednostką V6 od Forda o mocy 265 KM oraz 4,4-litrową jednostką V8 od Jaguara dysponującą 299 KM. Turbodiesle V6 miały pojemność 2,7 lub 3 litrów i rozwijały odpowiednio 190 oraz 245 KM. Wśród skrzynie biegów do wyboru była zarówno skrzynia manualna, jak i automatyczna, obie o 6 przełożeniach.

W 2010 roku pojawiła się IV generacja popularnego Discovery. O ile stylistyka nie uległa „drastycznym zmianom” a jedynie drobnym modernizacjom mającym na celu unowocześnienie nadwozia (m.in. pas przedni, tylne reflektory), o tyle technicznie auto przeszło szereg niewielkich przeróbek. Wnętrze jest dosyć luksusowe, a jakość użytych materiałów oraz ich spasowanie nie budzą zastrzeżeń.

Pod maską znaleźć się może 3-litrowy benzyniak V6 o mocy 340 KM, na niektórych rynkach także 5-litrowiec V8 o mocy 375 KM, a wśród diesli dostępny jest 3-litrowy silnik V6 o mocy 211 lub 256 KM. Przed faceliftingem dostępna była słabsza, 245-konna odmiana, oraz 2,7-litrowa jednostka rozwijająca 177 KM. Dostępny był 6- i 8-biegowy automat oraz manual o 6 przełożeniach.

Głównym konkurentem Land Rovera Discovery jest m.in. Toyota Land Cruiser.

Land Rover Discovery - generacje

Ikona samochodu

Land Rover Discovery I (1989 - 1998)

Land Rover Discovery II (1998&nbsp-&nbsp2004)

Land Rover Discovery II (1998 - 2004)

Land Rover Discovery III (2003&nbsp-&nbsp2010)

Land Rover Discovery III (2003 - 2010)

Ikona samochodu

Land Rover Discovery IV (2010 - )

Land Rover Discovery - powiązane artykuły

"Czopek", "pastuch", "królowa lawet". 10 modeli samochodów z najlepszymi pseudonimami

"Czopek", "pastuch", "królowa lawet". 10 modeli samochodów z najlepszymi pseudonimami

"Bąk", "baleron", "cienias", "kredens", "trampek", "zemsta Stalina" – to tylko kilka kultowych pseudonimów aut sprzed 20-30 lat. A jakie ksywy mają współczesne samochody?
15 aut, które można kupić za 30 tys. zł, ale lepiej tego nie robić

15 aut, które można kupić za 30 tys. zł, ale lepiej tego nie robić

Rynek aut za ok. 30 tys. zł jest przeogromny. Niestety nie brakuje na nim aut-pułapek. Ich zakup to dopiero początek wydatków. Na naszej liście znalazły się nie tylko auta luksusowe. Są też miejskie, które na pierwszy rzut oka nie powinny być obciążeniem dla domowego budżetu. Podczas eksploatacji okazuje się, że jest inaczej.
Od tych SUV-ów trzymaj się z daleka – generują olbrzymie koszty utrzymania

Od tych SUV-ów trzymaj się z daleka – generują olbrzymie koszty utrzymania

Nie jest tajemnicą, że ogromny SUV z wielkim silnikiem, generuje kolosalne koszty utrzymania. Wśród tego typu samochodów, są jednak i takie, które nie tylko drenują portfele właścicieli dużym spalaniem, lecz także kosztownymi awariami. To właśnie na nie musicie uważać.
Byłem na Land Rover Experience. Czy luksusowe SUV-y dadzą radę w terenie?

Byłem na Land Rover Experience. Czy luksusowe SUV-y dadzą radę w terenie?

Nowy Range Rover i Velar zachwycają luksusem i osiągami, Evoque i Discovery oryginalnym stylem, a Defender przyjemnym prowadzeniem na asfalcie. A co z ich dzielnościami terenowymi? Podczas Land Rover Experience sprawdziliśmy, jak te modele poradzą sobie podczas offroadowych zmagań.
Green NCAP przetestował hybrydy plug-in. Nie we wszystkich autach to się sprawdza

Green NCAP przetestował hybrydy plug-in. Nie we wszystkich autach to się sprawdza

Green NCAP, czyli niezależna organizacja oceniająca ekologiczność pojazdów, ogłosiła wyniki testów kolejnych aut - po raz pierwszy również hybryd typu plug-in (PHEV). Rezultaty trzech z nich pokazują, że nie wszystkie PHEV-y oferują takie same korzyści dla środowiska. Z kolei pojazd napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi potwierdził potencjał tej technologii. Na liście testowanych aut znalazł się także w pełni elektryczny model oraz 19 samochodów spalinowych, z których dwa wyróżniają się na tle pozostałych.
Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – ryzyko pożaru

Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – ryzyko pożaru

Palący kłopot u Brytyjczyków. Otóż, jak się okazuje, w modelach Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport, wyprodukowanych od 25.05.2018 r. do 02.10.2020 r. w Wielkiej Brytanii, może dojść do pożaru.
Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Rodzinne auta dla 7 osób - sprawdzamy ofertę polskiego rynku

Prawdopodobnie większość z nas pojedzie na wakacje własnym środkiem transportu. Jeśli rodzina składa się z więcej niż pięciu osób lub zechcemy zabrać na wypoczynek seniorów, to potrzebny będzie samochód z dodatkowym, trzecim rzędem siedzeń. Sprawdziliśmy polski rynek nowych, 7-miejscowych pojazdów.
Land Rover Discovery Sport – Disco z klasą – TEST

Land Rover Discovery Sport – Disco z klasą – TEST

Choć Land Rover Discovery Sport wygląda tak elegancko, że z powodzeniem mógłbyś zaparkować go wieczorem pod prestiżowym teatrem, to w jego naturze wciąż kryje się duch przygody. Mogliśmy się o tym przekonać podczas pierwszych jazd testowych pod Barceloną.
Land Rover Discovery 2.0 Sd4 HSE – rozsądny wariant | TEST

Land Rover Discovery 2.0 Sd4 HSE – rozsądny wariant | TEST

Czterocylindrowe silniki nie są mile widziane w klasie premium, ale czasem warto posłuchać głosu rozsądku, tak jak w przypadku 240-konnego Discovery.
Land Rover Discovery 2.0 SD4 – konkurent Volvo? | TEST

Land Rover Discovery 2.0 SD4 – konkurent Volvo? | TEST

Bezkompromisowe Volvo nawet w najbardziej prestiżowych wariantach swoich SUV-ów i limuzyn stosuje najwyżej 2-litrowe silniki. Nawet w XC90. Land Rover najwyraźniej chce mieć alternatywę dla szwedzkiej marki i w Discovery umieścił 2-litrowego 4-cylindrowca. Nasuwa się pytanie: po co?
Land Rover Discovery 3.0 Si6 - prestiż gwarantowany

Land Rover Discovery 3.0 Si6 - prestiż gwarantowany

Land Rover Discovery 3.0 Si6 jest prestiżowy, luksusowy, choć nieco specyficzny. Na asfalcie cenimy w nim komfort i mocny silnik, w terenie – napęd 4x4 oraz układ Terrain Response 2 . W teście: 340-konny benzyniak z 7 miejscami na pokładzie
Land Rover Discovery 3.0 Si6 – czołg w wersji cywilnej | TEST

Land Rover Discovery 3.0 Si6 – czołg w wersji cywilnej | TEST

Niełatwo jest stworzyć nową generację modelu, który stał się legendą tak, by jej nie zniszczyć i, co pewnie nawet ważniejsze, sprostać oczekiwaniom klientów. Land Rover musiał jednak odnowić Discovery. I oczywiście nie obeszło się bez kontrowersji.
Land Rover Discovery First Edition - wojownik pod krawatem | TEST

Land Rover Discovery First Edition - wojownik pod krawatem | TEST

Wydelikacony w porównaniu do starszych wersji Land Rover Discovery próbuje pogodzić dwa żywioły: oczekiwania fanów jazdy po bezdrożach i brodzenia w błocie z typową potrzebą nabywców tego typu aut: szybkim i komfortowym przemieszczaniem się po gładkim jak stół asfalcie. Jak mu to wychodzi?
Land Rover Discovery - czy nowy model da radę w terenie?

Land Rover Discovery - czy nowy model da radę w terenie?

Niemal wszyscy chcą jeżdzić modnymi SUV-ami. Obecnie w ofercie wielu producentów, praktycznie nie ma aut terenowych.
Land Rover Discovery - Nie tylko dla twardzieli

Land Rover Discovery - Nie tylko dla twardzieli

Land Rover przedstawia nowe Discovery i chce je nam sprzedać jako najlepszy samochód terenowy w ogóle. Trzeba było zatem – rzecz jasna – to sprawdzić, a przy okazji zobaczyć, jak Disco radzi sobie na asfalcie.
Nowy Land Rover Discovery od 236 200 zł

Nowy Land Rover Discovery od 236 200 zł

Polski importer samochodów marki Land Rover opublikował cennik piątej generacji Discovery. Nowy model trafi do salonów sprzedaży w marcu 2017 roku.
Land Rover Discovery po nowemu

Land Rover Discovery po nowemu

Efektowna stylistyka, przestronne wnętrze, wszechstronnie rozplanowana kabina, sprawniejszy napęd na wszystkie koła. Nowy Land Rover Discovery to auto, które powinno zadowolić każdego kierowcę
Nowy Land Rover Discovery - pierwsze spojrzenie

Nowy Land Rover Discovery - pierwsze spojrzenie

Land Rover podgrzewa atmosferę przed premierą nowego Discovery. Brytyjska marka pokazała pierwsze oficjalne zdjęcie piątej generacji tego modelu. My wiemy już o nim nieco więcej.
Land Rover Discovery Sport - jakie czasy taka „Dyskoteka”

Land Rover Discovery Sport - jakie czasy taka „Dyskoteka”

Discovery Sport to mniejszy, bardziej cywilizowany brat dużego „Disco” i następca Freelandera. Pod jego maskę trafił właśnie nowy 2-litrowy diesel skonstruowany przez Brytyjczyków
Duże, porządne diesle - czy takie jeszcze robią?

Duże, porządne diesle - czy takie jeszcze robią?

Czy kilkuletni diesel w SUV-ie może być bezpiecznym wyborem? Na pewno trzeba wybrać właściwy model oraz odpowiedni silnik, aby ryzyko zminimalizować. Oto nasze typy wśród aut, których ceny zaczynają się od 25 tys. zł
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.