W pierwszej połowie 2011 roku Nissan wzbogaci swoją paletę silnikową o 3-cylindrową jednostkę 1.2 wyposażoną w kompresor. Zdaniem inżynierów Nissana motor ten ma mieć osiągi porównywalne z klasycznym silnikiem 1.5 przy znacznie mniejszym zużyciu paliwa, a co za tym idzie – mniejszej emisji CO2 (tylko 95 g/km).

Brzmi obiecująco, ale nie zapominajmy, że Fiat zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży w Europie jesienią 2010 2-cylindrowej jednostki TwinAir o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM, która ma emitować zaledwie 85 g CO2/km.

Trzycylindrowy silnik Nissana z mechanicznym doładowaniem będzie wyposażony także w bezpośredni wtrysk paliwa oraz cały szereg technicznych nowinek, które mają na celu jak największe oszczędności w zużyciu paliwa i wydłużenie żywotności motoru, np. automatyczne sprzęgło odłączające kompresor przy jeździe z małymi prędkościami, pompę olejową o zmiennej wydajności czy wzmacniane węglem o zbliżonej do diamentu strukturze pierścienie tłokowe. Jednostka charakteryzuje się także wysokim stopniem sprężania (13:1, klasyczne silniki benzynowe 10:1).

Pierwszym autem wyposażonym w nowy silnik 1.2 będzie nowa Micra. Nissan zapowiada, że wprowadzi do sprzedaży także wolnossącą odmianę nowego motoru. Co ciekawe, mimo buńczucznych zapowiedzi Nissan nie ujawnił, ile jednostka 1.2 ma zużywać paliwa (np. w Micrze).