- Nowa Kia Sportage, jeden z najpopularniejszych SUV-ów w Polsce, przyjedzie do salonów już w sierpniu tego roku
- Będzie dostępna z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 150 lub 180 KM, jako hybryda HEV o mocy 239 KM, a także w wersji z wtyczką o mocy aż 288 KM
- Polski cennik otwiera 135 tys. 500 zł. Znamy ceny wszystkich wersji
Nowa Kia Sportage do Polski przyjedzie jeszcze w te wakacje, rynkowa premiera zbliża się więc wielkimi krokami. Do sierpnia zostało niewiele czasu. Najpierw dostępna będzie najpopularniejsza i najtańsza wersja benzynowa, miesiąc później do Polski przyjedzie wersja hybrydowa, a pod koniec roku - hybryda z wtyczką.
Przeczytaj także: Fiskus ściga tych, co w 2024 i 2025 r. kupili opony w internecie. Sypią się kary
Jakie silniki ma nowa Kia Sportage? Polacy mają powody do zadowolenia
Choć Kia Sportage została znacząco zmodernizowana, to polskich kierowców możemy uspokoić. Trzon oferty dalej będą stanowić jednostki napędowe, które tak nad Wisłą polubiliśmy. Do wyboru będzie zwykła benzyna, hybryda HEV oraz hybryda PHEV. Kia Sportage będzie dostępna ze:
- 150-konnym silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI, ręczną skrzynią biegów i napędem na przód,
- 180-konnym silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI z siedmiostopniowym dwusprzęgłowym automatem i napędem na cztery koła,
- hybrydowym zespołem napędowym o łącznej mocy 239 KM, 6-biegową przekładnią automatyczną i z napędem na przednie koła lub napędem na cztery koła
- 288-konnym hybrydowym napędem typu plug-in.
Ile kosztuje nowa Kia Sportage?
Ceny 150-konnego modelu z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI w wersji M zaczynają się od 135 tys. 500 zł (z 6-biegową przekładnią mechaniczną i z napędem na przednie koła) i kończą na 202 tys. 200 zł za 180-konnego Sportage w wersji GT-Line z silnikiem 1.6 T-GDI.
Ceny hybrydowej wersji startują od od 165 tys. 400 zł (wersja M) do 203 tys. 400 zł (wersja GT-Line). Napęd na cztery koła zwiększa cenę o 11 200 zł i jest oferowany do każdej wersji wyposażenia.
Z kolei ceny plugina z napędem na przód startują od 192 tys. 600 zł (wersja M), a kończy się na 230 tys. 600 zł (wersja GT-Line). Napęd na cztery koła jest dostępny do wszystkich wersji wyposażenia i również podnosi cenę o 11 200 zł.
Co się zmieniło w Kii Sportage? Nowy SUV w pigułce
Najważniejsze, napędy i ceny, mam już za sobą. Warto zaznaczyć, że nowa Kia Sportage trochę urosła. Jest dłuższa o 25 mm. Z ciekawe powodu. Kia musiała zastosować nowe elementy wyposażenia niezbędne do tego, aby SUV spełniał nowe normy Euro 7. O 25 mm wydłużył się przedni zwis, a długość nadwozia wzrosła do 4540 mm. Szerokość nadwozia wynosi 1865 mm, a wysokość 1645 mm z relingami. Wyraźnie zmieniła się oczywiście stylistyka, a w oczy rzucają się przede wszystkim nowe reflektory oraz wzory felg.
Bagażnik pomieści od 587 do 1776 l po złożeniu tylnej kanapy.
Sporo zmian także we wnętrzu. Dwuramienna kierownica w nowej Kia Sportage przeszła zauważalną metamorfozę. W wersji GT-Line dostępne jest wykończenie w dwukolorowej skórze, co nadaje wnętrzu dodatkowej elegancji. Producent zadbał o innowacyjny design, zmieniając zarówno kształt obudowy czołowej poduszki powietrznej kierowcy, jak i wprowadzając nowoczesne otwory wentylacyjne.
Centralnym punktem na desce rozdzielczej są dwa zakrzywione wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala, które połączono w spójną całość. Zastosowano w nich najnowsze rozwiązanie Connected Car Navigation Cockpit (CCnC),. W nowej Kia Sportage po raz pierwszy wprowadzono również 10-calowy wyświetlacz przezierny Head-Up (HUD). System ten umożliwia wyświetlanie kluczowych informacji w polu widzenia kierowcy na przedniej szybie, obejmując dane dotyczące jazdy, ostrzeżenia, a także wskazówki nawigacyjne z systemu nawigacji V. Nowa Kia Sportage oferuje wyjątkowe doświadczenia dźwiękowe dzięki systemowi audio renomowanej marki Harman Kardon. W jego skład wchodzi 7 głośników oraz subwoofer.
Nowością w Sportage są systemy bezpieczeństwa drugiej generacji:
- rozbudowany asystent unikania kolizji czołowej (FCA 2)
- asystent utrzymania pasa ruchu (LFA 2)
- aktywny tempomat z funkcją awaryjnego zatrzymania (SCC 2)
- asystent jazdy po autostradzie (HDA 2)