W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Ford Puma – przemyślane rozwiązania
Puma z jednej strony ma wymiary ułatwiające podróżowanie po mieście, a z drugiej funkcjonalne wnętrze nadające się także do dalszych podróży. Ten miejski SUV okazuje się całkiem pojemny i wyposażony w praktyczne rozwiązania. W kabinie bez problemu zadbamy o czystość, bo zdejmowane pokrowce można uprać. Bagażnik ma pojemność od 456 do 1216 l (po złożeniu tylnej kanapy). Pod podwójną podłogą kufra znajduje się 81-litrowy schowek Megabox wykończony wodoodporną powłoką. Dzięki zastosowaniu korka spustowego istnieje możliwość czyszczenia schowka wodą.
Ford Puma – miękka hybryda w trzech wersjach
Auto występuje z silnikiem 1.0 EcoBoost wyposażonym w miękką hybrydę lub 1,5-litrowym motorem EcoBoost (w sportowej odmianie ST). Znacznie popularniejsza jest pierwsza opcja dostępna w aż trzech wersjach mocy: 125 KM, 155 KM lub 170 KM (również jako ST). Do wyboru mamy 6-stopniową skrzynię ręczną lub 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat. W zależności od wersji model Forda przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,8-6,7 s. Średnie zużycie paliwa oscyluje z kolei w granicach 5,4-6,8 l/100 km (cykl WLTP).
Ford Kuga Hybrid – z napędem na przód lub jako 4x4
Ford Kuga to kompaktowy SUV z dużym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności 475-1478 l. Do wyboru mamy silnik benzynowy 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM lub diesla 2.0 EcoBlue generującego 120 KM (z automatem i napędem AWD w opcji). Nie zabrakło też hybryd — pierwsza z nich ma układ generujący 190 KM, dzięki zastosowaniu 152-konnego silnika 2.5 oraz 125-konnego elektryka. Niezłe osiągi (9,8 s do 100 kmh) połączono z niskim zużyciem paliwa (średnio 5,7 l/100 km, cykl WLTP). Kuga Hybrid występuje z napędem na przednie lub na wszystkie koła, standardem jest bezstopniowa przekładnia eCVT.
Ford Kuga Plug-in Hybrid – jeździ także na prądzie
Na szczycie oferty plasuje się Kuga Plug-in Hybrid. To najmocniejsze wydanie tego SUV-a. Pod maską znajduje się układ składający się ze 152-konnego benzyniaka oraz elektrycznej jednostki generującej 131 KM. W wyniku współpracy tych silników kierowca ma do dyspozycji łącznie 225 KM. Samochód rozpędza się do "setki" po 9,2 s, a maksymalna prędkość to 200 km/h. Średnie zużycie paliwa potrafi wynosić zaledwie 1,4 l/100 km. To dlatego, że samochód ma na pokładzie akumulatory o pojemności 14,4 kWh — po naładowaniu ich na 100 proc., w trybie czysto elektrycznym (wg WLTP) można przejechać maksymalnie 56 km.