Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Ford Pumas ST-Line
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Nowoczesne SUV-y z różnymi napędami

Nowoczesne SUV-y z różnymi napędami

Ford Pumas ST-LineŹródło: Ford

Fordy Puma i Ford Kuga to SUV-y, które występują z trzema rodzajami hybrydowych układów. Pumę można mieć jako miękką hybrydę, natomiast Kugę jako klasyczną hybrydę lub wersję plug-in. Każdy z tych modeli może być też napędzany klasycznym silnikiem spalinowym. Przyjrzeliśmy się szczegółowo obydwu SUV-om, szczególnie że obecnie można je kupić w ofercie wyprzedażowej.

W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Ford Puma – przemyślane rozwiązania

Puma z jednej strony ma wymiary ułatwiające podróżowanie po mieście, a z drugiej funkcjonalne wnętrze nadające się także do dalszych podróży. Ten miejski SUV okazuje się całkiem pojemny i wyposażony w praktyczne rozwiązania. W kabinie bez problemu zadbamy o czystość, bo zdejmowane pokrowce można uprać. Bagażnik ma pojemność od 456 do 1216 l (po złożeniu tylnej kanapy). Pod podwójną podłogą kufra znajduje się 81-litrowy schowek Megabox wykończony wodoodporną powłoką. Dzięki zastosowaniu korka spustowego istnieje możliwość czyszczenia schowka wodą.

Sprawdź cenę

Ford Puma – miękka hybryda w trzech wersjach

Auto występuje z silnikiem 1.0 EcoBoost wyposażonym w miękką hybrydę lub 1,5-litrowym motorem EcoBoost (w sportowej odmianie ST). Znacznie popularniejsza jest pierwsza opcja dostępna w aż trzech wersjach mocy: 125 KM, 155 KM lub 170 KM (również jako ST). Do wyboru mamy 6-stopniową skrzynię ręczną lub 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat. W zależności od wersji model Forda przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,8-6,7 s. Średnie zużycie paliwa oscyluje z kolei w granicach 5,4-6,8 l/100 km (cykl WLTP).

Sprawdź cenę

Ford Kuga Hybrid – z napędem na przód lub jako 4x4

Ford Kuga to kompaktowy SUV z dużym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności 475-1478 l. Do wyboru mamy silnik benzynowy 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM lub diesla 2.0 EcoBlue generującego 120 KM (z automatem i napędem AWD w opcji). Nie zabrakło też hybryd — pierwsza z nich ma układ generujący 190 KM, dzięki zastosowaniu 152-konnego silnika 2.5 oraz 125-konnego elektryka. Niezłe osiągi (9,8 s do 100 kmh) połączono z niskim zużyciem paliwa (średnio 5,7 l/100 km, cykl WLTP). Kuga Hybrid występuje z napędem na przednie lub na wszystkie koła, standardem jest bezstopniowa przekładnia eCVT.

Sprawdź cenę

Ford Kuga Plug-in Hybrid – jeździ także na prądzie

Na szczycie oferty plasuje się Kuga Plug-in Hybrid. To najmocniejsze wydanie tego SUV-a. Pod maską znajduje się układ składający się ze 152-konnego benzyniaka oraz elektrycznej jednostki generującej 131 KM. W wyniku współpracy tych silników kierowca ma do dyspozycji łącznie 225 KM. Samochód rozpędza się do "setki" po 9,2 s, a maksymalna prędkość to 200 km/h. Średnie zużycie paliwa potrafi wynosić zaledwie 1,4 l/100 km. To dlatego, że samochód ma na pokładzie akumulatory o pojemności 14,4 kWh — po naładowaniu ich na 100 proc., w trybie czysto elektrycznym (wg WLTP) można przejechać maksymalnie 56 km.

Sprawdź cenę

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji