Pierwsza generacja modelu Saga stworzona została na bazie Mitsubishi Lancer z 1983 roku. Wówczas malezyjski producent współpracował ściśle z japońskim Mitsubishi. Druga generacja modelu Saga jest wynikiem współpracy malezyjskiego producenta z koreańskim LG CNS, a w realizacji projektu uczestniczyła także firma Lotus Engineering.
Podstawa nowego sedana jest platforma pięciodrzwiowej wersji, Nadwozie ma długość całkowitą 4257 mm, szerokość 1680 mm i wysokość 1502 mm. Rozstaw osi wynosi 2465 mm, a identyczny rozstaw kół z przodu i z tyłu - 1446 mm.
Pod maską znajduje się czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,3 litra i mocy 69 kW(94 KM) przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 120 Nm przy 4000 obr./min. Może on współpracować z pięciostopniową manualną lub automatyczna przekładnią.
Wnętrze zapewnia wygodna podróż pięciu dorosłym osobom, a bogate wyposażenie obejmuje m.in. zestaw audio z CD, klimatyzację oraz elektrycznie sterowane szyby. Bagażnik nowego modelu ma pojemność 413 litrów. Druga generacja Protona Saga bezie dostępna w trzech wersjach wyposażenia, które będą się od siebie różnić także wyglądem zewnętrznym. Podstawowa wersja otrzyma czarne zderzaki, a pozostałe dwie będą miały odmienne kształty atrapy wlotu powietrza oraz boczne listwy.
Proton Sagan oprócz Malezji bezie sprzedawany także w krajach azjatyckich, Chinach, Indiach i Australii. Nie podano informacji o planowanym eksporcie do Europy, gdzie przed laty auta tej marki cieszyły się powodzeniem m.in. na Wyspach Brytyjskich.