- W Polsce można zamawiać już Toyotę Hilux z układem miękkiej hybrydy 48V. Pod maską pracuje dobrze znany silnik Diesla o pojemności 2,8 l i 204 KM
- Toyota Hilux Mild Hybrid dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Active, Executive oraz Invincible. Pikap oferowany jest wyłącznie w wariancie z podwójną kabiną
- Regularny cennik otwiera 183 tys. 400 zł. Ale samochody z 2024 roku produkcji w wersjach Executive i Invincible objęto specjalną ofertą wyprzedażową. Dlatego teraz cena wyjściowa to 170 tys. 900 zł
Legendarny pikap Toyoty jest w Polsce oferowany z silnikami wysokoprężnymi pod maską. Pierwsza pozycja w gamie to 2.4 D-4D o mocy 150 KM, a druga większa jednostka 2.8 D-4D o mocy 204 KM. Teraz do oferty dołącza zelektryfikowany wariant tej mocniejszej, a Toyota podała ceny tej topowej wersji. Od razu załapała się na wyprzedaż 2024.
Toyota Hilux 2.8 D-4D MHEV 48V 204 KM 6 A/T 4×4 - najważniejsze informacje
Litowo-jonowy akumulator 48V składa się z 13 ogniw i ma pojemność 4,3Ah. Ważąc zaledwie 7,6 kg, jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnymi siedzeniami pojazdu, co minimalizuje jego wpływ na przestronność kabiny. Zarówno bateria hybrydowa, jak i konwerter DC-DC są chronione przed wilgocią. Po naładowaniu akumulator może dostarczyć dodatkowo do 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego podczas przyspieszania. Cały układ został dostosowany do pracy w najtrudniejszych warunkach. Zachowano zdolność pojazdu do brodzenia w wodzie o głębokości do 700 mm
- podaje producent. Silnik oferuje 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. System miękkiej hybrydy 48V przekłada się na lepszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia i liniowe przyspieszenie, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Na nierównych drogach i w terenie silnik elektryczny zwiększa zdolność Hiluxa do pokonywania przeszkód. Pomaga w tym także 20-procentowe obniżenie prędkości biegu jałowego silnika, z 720 obr./min do 600 obr./min.
Wciąż czekamy na pełne dane homologacyjne, wtedy poznamy przyspieszenie i zużycie paliwa.
Ile kosztuje Toyota Hilux z miękką hybrydą?
Toyota Hilux z miękką hybrydą dostępna jest w trzech wersjach wyposażenia: Active, Executive oraz Invincible. Pikap dostępny jest wyłącznie w wariancie z podwójną kabiną. Poniżej podajemy dwie kwoty, ponieważ aktualnie modele z rocznika 2024 są w promocji.
- Toyota Hilux Mild-hybrid 48V Active - od 183 tys. 400 zł/ 176 tys. 900 zł
- Toyota Hilux Mild-hybrid 48V Executive - od 197 tys. 400 zł/ 170 tys. 900 zł
- Toyota Hilux Mild-hybrid 48V Invincible - od 216 tys. 400 zł/ 189 tys. 900 zł
Przeczytaj także: Porównaliśmy najtańsze, używane modele Toyoty i Skody. Lepsza Aygo czy Citigo?
Toyota Hilux Mild-hybrid 48V - wyposażenie
Bazowa odmiana Active kosztuje 176 tys. 900 zł netto. W tej wersji standardem są 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, 8-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Touch 2, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane fotele przednie, inteligentny kluczyk, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane klamki, lusterka oraz listwy drzwi.
Toyota Hilux 2.8 D-4D MHEV 48V 204 KM 6 A/T 4×4 Executive kosztuje 170 tys. 900 zł. Auto zyskuje 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele tylne, przednie i tylne czujniki parkowania, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), nawigację satelitarną z trzyletnią aktualizacją map.
Invincible, topowa wersja Hiluxa Mild-hybrid 48V, kosztuje w wyprzedaży aut z 2024 roku produkcji 189 tys. 900 zł netto. Auto w tej odmianie ma czarne 18-calowe felgi aluminiowe, skórzaną tapicerkę z perforacją w kolorze czarnym z szarymi akcentami, fotel kierowcy z elektryczną regulacją stopnia pochylenia, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, dodatkowe oświetlenie wnętrza diodami LED, a z zewnątrz wyróżnia się szarym kolorem tylnego zderzaka, chromowaną wstawką atrapy chłodnicy oraz czarnymi listwami drzwi.