Europejskie firmy motoryzacyjne w roku 1998 uzgodniły, że do roku 2008 obniżą emisje CO2 w swoich samochodach do poziomu 140 g/km. Aktualny poziom wynosi 161 g/km, co oznacza poprawę w stosunku do minionego roku o 1,2 procenta. Niestety Unia Europejska nie jest zadowolona z takiego rozwoju sytuacji, co jasno zaakcentowała. Europejskie zrzeszenie producentów samochodów zareagowało na te zarzuty komunikatem, w którym usprawiedliwia zaistniałą sytuację tym, gdyż klienci w tej sytuacji decydują się coraz częściej na większe i bezpieczniejsze samochody.

Kupujących bardziej interesują duże SUV-y i sedany, które preferują przed oszczędnymi modelami, mniej obciążającymi środowisko naturalne. Zrzeszenie w komunikacie podaje, że obniżanie emisji CO2 nadal należy do priorytetów, a osiągane wyniki odpowiadają ugodzie z roku 1998. Firmy motoryzacyjne zarazem przypominają, że problemem emisji spalin nie można obarczyć wyłącznie producentów samochodów. Aby długookresowo zapewnić obniżanie emisji szkodliwych spalin, potrzebne są odpowiednie kroki legislacyjne i zapewnienie lepszego dostępu do paliw alternatywnych.

Źródło: WhatCar