Produkcja jednego modelu samochodu w trzech miejscach Europy staje się dla Volkswagena coraz mniej opłacalna. Zgodnie z decyzją szefa produkcji Joechima Heizmanna do produkcji tego modelu wystarczą zakłady w Hiszpanii i Belgii.

W Bratysławie w minionym roku wyprodukowano 77,4 tys. egz. VW Polo. Obecnie bratysławski zakład VW produkuje komponenty do Porsche Cayenne oraz montuje w całości Audi Q7 i VW Touareg.

Po zwolnieniu mocy produkcyjnych trwają oczekiwania na podjecie decyzji, co dalej. Koncern Volkswagen poszukuje mocy produkcyjnych dla Škodu Auto i należy spodziewać sie, iż będzie tam produkowana Octavia. Wciąż nie podjęto decyzji o lokalizacji najmniejszego samochodu marki Volkswagen, który jak wiadomo będzie produkowany przede wszystkim w Europie. Może to być także Bratysława, która ma duże doświadczenie z małymi samochodami.