Aprilia ze swoim wyścigowym dziedzictwem i pokaźną liczbą zwycięstw oraz niekonwencjonalnymi, rewolucyjnymi, czasami wręcz eksperymentalnymi rozwiązaniami technicznymi w 2009 roku zapowiada powrót w wielkim stylu do Superbike World Championship. RSV4 została zaprojektowana i zbudowana po to, by konkurować. Już na bazie pierwszych informacji na jej temat można się spodziewać, że będzie w tym dobra i sporo namiesza na torach wyścigowych całego świata. Wersja uliczna ma dostarczyć fanatykom dynamicznej jazdy nie mniej emocji. Dostają oni pewnie gęsiej skórki na sam dźwięk słów "V4, 180 koni mechanicznych, 180 kg"

Już na pierwszy rzut oka widać, że Aprilia RSV4 emanuje wyścigowym potencjałem, jednak nie samym torem człowiek żyje. Jadąc przez miasto, w lusterku spostrzeżesz potrójną lampę RSV4, która na pewno na długo zapadnie Ci w pamięć, choć sam ten widok zapewne dane Ci będzie podziwiać przez ułamek sekundy.

Aprilia udostępnia użytkownikom możliwości regulacji i dopasowania żywcem zapożyczone z MotoGP. Rama o zmiennej geometrii pozwala dokonywać zmian nie tylko takich parametrów  jak kąt główki ramy, ale nawet położenie tylnego wahacza oraz samego silnika.

Dane Techniczne:

Silnik - cztero zaworowy, cztero cylindrowy w układzie V o kącie rozchylenia cylindrów 65 stopni, chłodzony cieczą

Pojemność - 999 ccm

Stopień sprężania - 12.8 : 1

Moc - 180 KM (132 kW) przy 12500 obr./min.

Moment obrotowy - 115 Nm przy 10000 obr./min.

System zasilania - Wtrysk paliwa, kolektory ssące o różnej długości

Układ wydechowy - 4 w 2 w 1 , sonda Lambda , katalizator (Euro 3)

Skrzynia biegów - 6 stopniowa typu kasetowego

Sprzęgło - mokre, wielotarczowe

Rama - aluminiowa w pełni regulowana (kąt główki ramy, położenia silnika, tylnego wahacza)

Przednie zawieszenie - Widelec Ohlinsa USD 43mm

Tylne zawieszenie - Monoshock Ohlinsa, w pełni regulowany

Przedni hamulec - 2 tarcze o średnicy 320 mm z radialnymi 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo

Tylny hamulec - 2 tarcze o średnicy 220m z zaciskiem 2-tłoczkowym

Przednia opona - 120/70 ZR 17

Tylna opona - 190/55 ZR 17

Masa - 179 kg na sucho

Zbiornik Paliwa - 17 litrów