Audi A6 Avant to stylowe kombi, do czego producent z Ingolstadt zdążył nas już przyzwyczaić. Linia nadwozia kombi jest elegancka, a mierzące 4,93 metra długości auto wygląda przy tym lekko i dynamicznie. Wnętrze jest identyczne z tym, które znamy już z wersji sedan.

Najważniejsze w rodzinnym modelu jest to, co dzieje się za drugim rzędem siedzeń. A tam czeka przestrzeń bagażowa o pojemności 565 litrów, która po złożeniu oparć tylnej kanapy rośnie do 1 680 litrów.

Bardzo przydatnym rozwiązaniem, znanym już z Volkswagena Passata B7, jest system bezdotykowego otwierania klapy bagażnika. W celu podniesienia klapy wystarczy mieć przy sobie kluczyk i wykonać odpowiedni ruch nogą, stojąc z tyłu, za samochodem. To bardzo przydatne, kiedy obie ręce mamy zajęte ciężkimi zakupami.

Zobacz, jak nowe Audi A6 Avant wygląda w akcji:

Nowe Audi A6 Avant jest nieco szersze od poprzednika i ma od niego większy rozstaw osi, ale mimo to użycie materiałów kompozytowych w konstrukcji nadwozia oraz aluminium do produkcji elementów zawieszenia pozwoliło na zmniejszenie masy o 70 kg.

Do napędu rodzinnej A "szóstki" można wybrać jeden z dwóch silników benzynowych lub czterech diesli. Jeśli chodzi o te pierwsze, producent proponuje 2,8-litrowe V6 FSI o mocy 204 KM lub 3-litrowe V6 turbo o mocy 300 KM. Wśród jednostek wysokoprężnych mamy do wyboru 177-konne 2-litrowe TDI lub 3-litrowe V6 TDI o mocy 204, 245 lub 313 KM. Najsłabszy diesel może pochwalić się średnim spalaniem na poziomie zaledwie 5 l/100 km, natomiast najmocniejszy wariant zasilany ropą przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy.

Nowe Audi A6 Avant ma zadebiutować na rynku późnym latem, a jego bazowa cena oscylować będzie wokół poziomu nieco ponad 40 tys. euro.