Auto Świat Wiadomości Premiery Audi RS Q8 ABT - potwór na sterydach

Audi RS Q8 ABT - potwór na sterydach

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Kiedy 600 KM i 800 Nm w seryjnym Audi RS Q8 to za mało, wówczas pozostaje tylko jedno - wybrać się do warsztatu tuningowego, by mechanicy i programiści mieli czym się wykazać. Oto, co stworzył ABT. Prócz karbonowych dodatków nie obeszło się bez ingerencji w elektronikę samochodu.

Audi RS Q8 ABT
Zobacz galerię (6)
a_b_t / ABT
Audi RS Q8 ABT
  • Niemcy chętnie eksponują parametry techniczne - z silnika 4.0 V8 o mocy 600 KM wykrzesano aż 740 KM
  • Moment obrotowy modyfikowanego egzemplarza podniesiono z 800 Nm do 920 Nm
  • W ramach płatnej opcji prędkość maksymalną modyfikowanego Audi można zwiększyć do 315 km/h

Tuning po niemiecku to nie tylko wymiana felg na większe czy redukcja prześwitu, po których pokonanie progu zwalniającego staje się wyczynem na miarę zimowej wspinaczki na K2. W XXI wieku niemiecką specjalnością staje się także tuning elektroniczny, czyli niemal bezinwazyjne poprawienie osiągów samochodu. Zajmują się tym nie tylko małe warsztaty, ale także renomowane firmy znane od lat.

Audi RS Q8 oraz ABT

Na szczęście dobrze znany ABT postarał się jednak o coś więcej. W tym roku firma ma bowiem co świętować. Na 125. urodziny szykuje 125 jubileuszowych samochodów. Jednym z nich jest zaś Audi RS Q8.

Przeczytaj też:

Jest się czym chwalić. Oczywiście Niemcy chętnie eksponują parametry techniczne. I tak oto z silnika 4.0 V8 o mocy 600 KM wykrzesano aż 740 KM. Przyrost dotyczy także momentu obrotowego. Udało się uzyskać aż 920 Nm (seryjnie 800 Nm). To nie tylko zasługa elektroniki (nowy moduł ABT Engine Control), ale także nowego intercoolera.

Nietrudno zgadnąć, że przyrost mocy przekłada się na osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h poprawiono o 0,4 s (z 3,8 s do 3,4 s). Podwyższono także prędkość maksymalną. Audi RS Q8 ABT może się zatem rozpędzić do 315 km/h. Jest jednak jeden warunek – opcja jest dodatkowo płatna.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nie zabrakło tzw. oczywistych oczywistości. Stąd zatem zmodyfikowane felgi (pomalowane na nowo 23-calowe koła z oponami 295/35), układ wydechowy z czterema końcówkami oraz dodatkowy moduł ABT do kontroli pneumatycznego zawieszenia Audi. W zależności od wybranego trybu jazdy prześwit można obniżyć o 15 mm (dynamiczny) lub 25 mm (komfort).

ABT RS Q8 - karbon, stal i prawie 70 tys. euro

Na liście zmian pojawił się także tzw. pakiet aero, czyli zestaw karbonowych elementów na nadwoziu (listwy progowe, nakładki na błotniki oraz elementy na lusterkach czy spojlery). Nie zabrakło także zmian we wnętrzu, czyli modyfikacji kierownicy, podłokietnika, konsoli środkowej i siedzeń (logo ABT oraz RS Q8).

Na koniec coś jeszcze - cennik. Nietrudno zgadnąć, że ABT ceni swoje usługi. Pakiet modyfikacji do Audi RS Q8 wyceniono aż 69 900 euro! W cenę nie wliczono kosztów montażu i certyfikatu TUV.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków