Podobnie, jak poprzednia generacja, nowy Ford Focus ST będzie dostępny w dwóch odmianach nadwozia, jako: pięciodrzwiowy hatchback i rodzinne kombi. Pod maskę trafią dwa silniki oraz nowy elektroniczny mechanizm różnicowy.
Nowa generacja 2.3-litrowego benzyniaka EcoBoost będzie teraz miała 280 KM mocy przy 5500 obr./min i 420 Nm momentu obrotowego od 3000 do 4 000 obr./min. W tej wersji Focus ST będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w mniej niż 6 sekund. W jednostce zastosowano przeprojektowaną turbinę o mniejszej bezwładności, którą opracowano specjalnie dla Forda GT i modelu F-150 Raptor.
W ofercie pojawi się także 2-litrowy diesel EcoBlue o mocy 190 KM i 400 Nm momentu obrotowego. To najmocniejsza jednostka wysokoprężna w historii Focusa ST.
Obie wersje w standardzie będą współpracować z 6-biegową skrzynią manualną wyposażoną w funkcję dopasowania obrotów (opcjonalnie jako część zestawu Performance Pack w połączeniu z sinikiem benzynowym) lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (płatna opcja). Wraz z automatem otrzymamy łopatki przy kierownicy oraz system Adaptive Shift Scheduling, który uczy się stylu jazdy kierowcy i dostosowuje do niego zmiany biegów.
Ford Focus ST - jeszcze lepsze prowadzenie
Focus zawsze wyróżniał się precyzją prowadzenia, nie inaczej ma być w najnowszej odmianie ST. Sportowa wersja będzie obniżona względem zwykłego Focusa o 10 mm, ale bardziej istotne jest zastosowanie sprężyn ze zwiększoną sztywnością tłumienia (o 20 proc. z przodu i 13 proc. z tyłu).
Producent zastosował także autorską technologię CCD, która co 2 milisekundy monitoruje sygnały zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego i hamowania w celu dostosowania reakcji tłumienia do aktualnego stylu jazdy kierowcy.
Przyczepność ma dodatkowo poprawiać elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy eLSD. Dostępny on będzie wyłącznie w mocniejszej wersji 2.3 EcoBoost. System wykorzystuje sprzęgła uruchamiane hydraulicznie, które ograniczają moment obrotowy silnika dostarczony do koła, które ma zmniejszoną przyczepność. W skrajnych sytuacjach nawet do 100 procent dostępnego momentu obrotowego może być dostarczona do koła z lepszą trakcją. Zmodyfikowano także układ wspomagania kierownicy – jest o 15 procent szybszy od standardowego i wymaga jedynie dwóch obrotów między skrajnymi położeniami.
Nowy Ford Focus ST trafi do sprzedaży w Europie latem 2019 roku.