• Usportowiona Łada Granta zyskała łącznie 28 nowych części
  • Granta znajduje się bowiem w ścisłej czołówce sprzedaży aut w Rosji. Od zeszłego roku zajmuje pozycję lidera
  • Najtańsza nowa Granta z silnikiem 1,6 l o mocy 87 KM to wydatek 382 tys. rubli, czyli nieco ponad 22 tys. zł. Wersja sportowa może być znacznie droższa

BMW ma dział M, Mercedes AMG a Łada oddział Łada Sport. W historii zapisał się kilka lat temu m.in. usportowioną wersją małego sedana, czyli modelu Granta wcześniejszej generacji. Pora na nową propozycję. Najnowsza odsłona Granty doczekała się zatem wersji o ciekawej nazwie – Drive Active.

Łada Granta Drive Active to podrasowana odmiana najpopularniejszego modelu rosyjskiej marki. Granta znajduje się bowiem w ścisłej czołówce sprzedaży aut w Rosji. Od zeszłego roku zajmuje pozycję lidera, ostro rywalizując o pierwsze miejsce na podium z takimi modelami jak Kia Rio i Hyundai Creta.  

Podrasowana fabrycznie wersja reklamowana jest jako samochód stworzony dla miłośników energicznego stylu jazdy. Co to oznacza w praktyce? Łącznie 28 nowych części w porównaniu z innymi wersjami Granty. Wśród nich najważniejsze jest sportowe zawieszenie o krótkim skoku, które wedle obietnic Łady ma poprawić prowadzenie w zakrętach. Do tego jeszcze nowe fotele o poprawionym trzymaniu bocznym (oznaczone jako anatomiczne), chromowana końcówka układu wydechowego, nowy wzór felg aluminiowych oraz mnóstwo dodatków stylistycznych takich jak nakładki na zderzaki, owiewki, spojler, czerwone listwy dekoracyjne.

Najważniejsze na koniec – silnik. Pod maskę Łady Granty trafił standardowy benzynowy silnik 1,6 l o mocy 106 KM (148 Nm momentu obrotowego). To motor znany z innych wersji Granty. Co więcej niczym się nie różni. Inżynierowie Łady pozostawili go bez zmian. Zajęli się za to skrzynią biegów. Kto wybierze pięciostopniowy automat AMT (dostępna również ręczna 5-biegowa) zyska dodatkowy program nazwany Sport, który ma wyróżniać się lepszą reakcją na gaz. Tyle i aż tyle.

O cenach, póki co ani słowa. Łada zapowiada cennik w tzw. terminie późniejszym. Można jednak przypuszczać, że usportowiona odmiana będzie wyceniona podobnie jak Vesta Sport, która kosztuje o 100 tys. rubli więcej od najdroższej wersji Prestige. A to oznacza, że za Grantę Drive Active trzeba będzie zapłacić ok. 650 tys. rubli, czyli niecałe 40 tys. złotych. Dla porównania najtańsza nowa Granta z silnikiem 1,6 l o mocy 87 KM to wydatek 382 tys. rubli, czyli nieco ponad 22 tys. zł.