„Od teraz każdy kierowca Skody Kodiaq jest w pełni połączony – ze swoim samochodem i, jeśli tylko chce, z całym światem Skody” – wyjaśnia Werner Eichhorn, Członek Zarządu Skody ds. Sprzedaży i Marketingu. „Usługi Skoda Connect udostępniają nasz cyfrowy świat Klientom na wyciągnięcie ręki, co czyni podróż Skodą jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną.”

Usługi Infotainment Online

Usługi Infotainment Online są dostępne w każdej ŠKODZIE Kodiaq, wyposażonej w system nawigacji Amundsen lub Columbus. Jedną z kluczowych funkcji systemu jest kontrola natężenia ruchu: na mapie wyświetlana jest płynność ruchu na określonych drogach, w przypadku korków sugerowane są przyspieszające podróż alternatywne trasy. Z usługami Google EarthTM oraz Google StreetViewTM realistyczne mapy nawigacji Columbus sprawiają, że znalezienie celu podróży staje się banalnie proste i bardzo wygodne. Usługi Infotainment Online zapewniają dodatkowo kierowcom dużego SUV-a Skody cenne informacje dotyczące cen paliw na wybranych stacjach, dostępności miejsc parkingowych na wyselekcjonowanych parkingach, bieżących wiadomości oraz prognozy pogody.

Usługi Care Connect

Obok Infotainment Online, od teraz dostępne stają się także usługi z gamy Care Connect, które można dalej podzielić na poszerzony zakres komunikacji serwisowej oraz zdalny dostęp do samochodu (działający przez pierwszy rok użytkowania pojazdu). Stają się one standardową częścią każdej Skody Kodiaq niezależnie od wybranego systemu multimedialnego. Wymiana danych w ramach Care Connect zachodzi poprzez zintegrowaną z samochodem kartę SIM.

Szczególnie ważna jest w jej przypadku funkcja Emergency Call, która uruchamia się automatycznie po aktywacji jednego z urządzeń wskazujących na zajście wypadku, jak np. poduszki powietrznej. Samochód samodzielnie ustanawia głosowe i cyfrowe połączenie z centrum alarmowym, przekazując dyżurnemu wszelkie niezbędne informacje na temat zderzenia. Dyżurny podejmuje właściwe działania oraz gdy wymaga tego sytuacja, wysyła odpowiednią jednostkę ratunkową. Osoby siedzące w samochodzie mogą także samodzielnie nawiązać połączenie alarmowe poprzez przycisk zamieszczony w podsufitce. Usługi poszerzonego zakresu komunikacji serwisowej pomagają z kolei w planowaniu harmonogramu przeglądów. Wcześniej wybrany przez właściciela pojazdu dealer otrzymuje informację o zbliżającym się terminie przeglądu, aby ustalić z Klientem dogodny termin spotkania.

Przykład możliwości Care Connect: zdalny dostęp do pojazdu

Funkcjonalności Care Connect oferują rozwiązania umożliwiające zdalny dostęp do samochodu. Nową Skodą Kodiaq można zarządzać przez aplikację Skoda Connect, dostępną na popularnych systemach smartfonów (Android i iOS). Dzięki niej właściciel na odległość może dowiedzieć się, czy w samochodzie są włączone światła, ile zostało paliwa w baku, czy są zamknięte wszystkie drzwi i pokrywa bagażnika.

Funkcja lokalizacji pomaga znaleźć samochód na parkingu, a funkcje sygnał dźwiękowy (klakson) i światła awaryjne przyspieszają znalezienie swojego samochodu poprzez – jak sama nazwa wskazuje – zatrąbienie i mrugnięcie światłami pojazdu. Aplikacja Skoda Connect współpracuje z portalem Skoda Connect, który przenosi świat mobilnych usług Skoda Connect na komputer właściciela samochodu. Internetowy serwis może być wykorzystany do skonfigurowania usług bądź ustawienia destynacji podróży i opcji trasy z poziomu komputera. Do pomocy przy rejestracji i aktywacji usług portalu Skoda Connect zawsze jest gotowy Autoryzowany Dealer Skody.

Bez żadnych opłat przez pierwszy rok: schemat opłat za nowe usługi

Usługi Care Connect dostępne z systemu Skoda Connect pozostają całkowicie darmowe przez pierwszy rok od zakupu nowej Skody Kodiaq. Po tym czasie funkcja zdalnego dostępu do samochodu podlega opłacie, pozostałe usługi Care Connect (poszerzony zakres komunikacji serwisowej oraz połączenia alarmowe) pozostają darmowe przez kolejne trzynaście lat użytkowania samochodu. Portfolio usług Infotainment Online opiera się na podobnych zasadach. Pozostają one całkowicie darmowe przez pierwszy rok, po którym użytkownik może je przedłużyć za opłatą. Przy nawigacji Amundsen usługi mogą być obsługiwane przez zsynchronizowane urządzenie mobilne lub przez opcjonalny moduł karty SIM. Przy nawigacji Columbus do tego celu można wykorzystać także połączenie wifi telefonu bądź, opcjonalnie, zintegrowaną z samochodem kartę SIM obsługującą moduł LTE.