- Porsche 911 cabrio początkowo będzie dostępne w wersjach Carrera S i Carrera 4S
- W obu wersjach do napędu przewidziano silnik o mocy 450 KM
- Auto można już zamawiać, a ceny zaczynają się od 664 000 zł
Porsche 911 cabrio anno domini 2019 wyposażono w miękki, elektrycznie sterowany dach ze szklanym oknem. Dach można składać lub rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed wiatrem.
Początkowo 911 cabrio nowej generacji będzie dostępne jako tylnonapędowa Carrera S oraz czteronapędowa Carrera 4S. Obie wersje korzystają z doładowanego 6-cylindrowego boksera o pojemności 2981 cm³, generującego 450 KM mocy i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu odpowiada nowa, 8-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów.
Porsche 911 Carrera S cabrio uzyskuje "setkę" po 3,9 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono – 3,7 s), a maksymalnie można nim jechać 306 km/h! Z kolei wersja 4S rozpędza się maksymalnie do 304 km/h, a 100 km/h osiąga po 3,8 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono – 3,6 s).
Pierwszy raz Porsche 911 cabrio będzie dostępne ze sportowym zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Poza zmniejszonym o 10 mm prześwitem, zastosowano w nim krótsze twardsze sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory.
Nowe 911 cabrio wygląda na szersze i bardziej muskularne od poprzednika. Pod szerszymi nadkolami z przodu kryją się 20-, a z tyłu – 21-calowe koła. Tylnonapędowe warianty mają teraz identyczną szerokość jak ich czteronapędowe odpowiedniki przy czym tylną oś poszerzono o 44 mm. Tradycyjny tylny spoiler również jest szerszy.
Porsche 911 cabrio - nowi asystenci jazdy
Porsche jako pierwsze na świecie opracowało tryb Wet (standard w nowej 911-ce). Funkcja wykrywa wilgotną nawierzchnię i wstępnie przygotowuje systemy pojazdu do takich warunków. Jednocześnie ostrzega kierowcę, który może zestroić ustawienia auta pod kątem nacisku na bezpieczeństwo.
Oparty na kamerze system ostrzegania przed kolizją i wspomagania hamowania – także oferowany seryjnie – wykrywa ryzyko kolizji z innymi pojazdami, pieszymi oraz rowerzystami i w razie potrzeby generuje ostrzeżenie lub procedurę awaryjnego hamowania. Standardową specyfikację 911 Cabriolet uzupełnia asystent parkowania z kamerą cofania.
Lista płatnych opcji obejmuje m.in. asystenta jazdy nocnej z kamerą termowizyjną, a także adaptacyjny tempomat z automatyczną kontrolą odległości, funkcją stop-and-go oraz odwracalną ochroną podróżujących.
Porsche 911 cabrio - można już zamawiać
Ceny Porsche 911 Carrera S cabrio w Polsce zaczynają się od 664 000 zł, a 911 Carrera 4S cabrio - od 702 000 zł.