• Renault Kiger to samochód opracowany na nowej platformie CMF-A+ - korzysta z niej m.in. Nissan
  • Renault deklaruje, że nowy SUV segmentu B trafi także na inne rynki na całym świecie

Po odkryciu Ameryki czy Chin pora na Indie, które skutecznie przyciągają uwagę szefów największych koncernów motoryzacyjnych. W Renault nie kryją zresztą, że Indie mają duży potencjał wzrostu i pozostają jednym z najatrakcyjniejszych rynków na naszym globie. W końcu to drugi kraj świata pod względem liczby ludności. I bez wątpienia pełen klientów zainteresowanych pozyskaniem atrakcyjnego samochodu.

Renault: Indie to dopiero początek

Nie powinno zatem dziwić, że to w Indiach debiutuje zupełnie nowe Renault, którego próżno wypatrywać na europejskich drogach. I najwyższa pora przywyknąć do tego, że wiele interesujących premier motoryzacyjnych już niestety omija Europę. Niewykluczone jednak, że Renault Kiger nie będzie tylko lokalną atrakcją. Firma zapowiedziała, że model pojawi się także na innych światowych rynkach.

W planach strategii o wymownej nazwie „Renaulation” wskazano bowiem kilka premier w segmencie B. Prócz modelu Kiger pojawią się jeszcze inne nowe auta nie tylko w gamie Renault, ale także Dacii i Łady. W dobie unifikacji i stosowania tej samej platformy łatwiej o pokrewieństwo. Kiger powstał na platformie CMF-A+, co daje podstawę do rozważań o technicznych krewniakach od innych marek sojuszu (Dacia i Łada sięgną po wariant CMF-B i zaprezentują modele w latach 2022, 2023 i 2024).

Renault Kiger - związki z Clio

W aucie o długości niespełna 4 m wygospodarowano 2,5 m rozstawu osi (czyli niewiele więcej niż w Renault Twingo). Miejsca starczyło na całkiem obszerny bagażnik (aż 405 l), który można powiększyć aż 879 l. Do tego jeszcze pozostaje doliczyć pakiet schowków o łącznej pojemności 29 l. Będzie co i gdzie chować.

Klienci w Indiach nie powinni narzekać na wyposażenie. Zadbano o duży wyświetlacz 8”, bezprzewodowy Apple CarPlay czy AndroidAuto, wirtualny kokpit o przekątnej 7”, nagłośnienie Auditorium 3D od Arkamys, bezkluczykowy dostęp oraz wbudowany odtwarzacz filmów MP4. Nie zapomniano o odpowiedniej filtracji powietrza z układem PM 2.5 Clean Air (ponoć pierwszy w klasie).

Pod maską cudów nie ma. Kiger w najmocniejszej wersji napędzany jest przez doładowany trzycylindrowy 1.0 o mocy 100 KM (160 Nm momentu obrotowego). Najsłabszy zaś to również ma pojemność 1,0 l, tyle, że generuje 72 KM mocy (96 Nm). Jeśli komuś wydaje się, że to niewiele, niech zerknie na europejską specyfikację choćby Renault Clio. Można się zdziwić.