Volvo przeżywa obecnie najlepszy okres. Modele tej marki z każdym rokiem sprzedają się coraz lepiej. 2018 również zakończył się rekordowo, zarówno w skali globalnej, jak i krajowej. Na świecie znacznie przekroczono już granicę 600 tys. sprzedanych aut (dokładnie: 642 253 sztuki). W Polsce samochody Volvo również są coraz chętniej wybierane - w ubiegłym roku zarejestrowano w sumie 10 447 egzemplarzy.
Największą popularnością cieszą się oczywiście SUV-y, ale dynamicznie wystylizowany sedan średniej wielkości również powinien stać się mocnym graczem na rynku, stanowiąc interesującą ofertę dla klientów indywidualnych i biznesowych.
Volvo S60 – made in USA
Nowe S60 to pierwszy samochód produkowany w nowej fabryce Volvo w Stanach Zjednoczonych (Ridgeville w Karolinie Południowej), z której będzie trafiać do krajów na całym świecie. To oznacza także mocniejsze zaangażowanie Volvo w rynek amerykański (producent ma ponadto zakłady w Europie i Chinach).
Przed nami również pierwsze Volvo, które nie będzie już dostępne z silnikami Diesla. W zamian Volvo proponuje turbodoładowane silniki benzynowe i hybrydy. Czasy się zmieniają i świat powoli odchodzi od jednostek wysokoprężnych (nie tylko Ameryka i Azja, ale również Europa). Szwedzi jako pierwsi wzmacniają ten trend, docelowo dążąc do pełnej elektryfikacji swoich modeli.
Wystawiony podczas premiery w Warszawie model S60 T5 ma 250 KM mocy i może posiadać napęd na 4 koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 6,5 s. Zresztą podstawowa, 190-konna wersja T4 nie jest wcale dużo wolniejsza – jej sprint do „setki” wynosi 7,1 s. Volvo podkreśla, że nowe S60 zostało zaprojektowane z myślą o kierowcy i ma najbardziej sportowy styl ze wszystkich modeli tej marki.
W następnej kolejności w gamie modelowej S60 pojawią się jeszcze mocniejsze silniki: T6 AWD (310 KM) oraz T8 AWD (390 KM). Najwyższy model oznacza napęd hybrydowy typu plug-in, czyli z możliwością doładowania baterii ze standardowego gniazdka lub stacji szybkiego ładowania. Wiemy, że do Polski trafi ponadto kilka egzemplarzy sportowej wersji S60 Polestar Enginereed (415 KM i mnóstwo sportowych dodatków, w tym inne zawieszenie i mocniejsze hamulce).
Volvo S60 – bogate wyposażenie na start
Nowa generacja S60 wchodzi na polski rynek z bardzo atrakcyjną ofertą. Premierowa wersja First Edition (dostępna przez pół roku lub do wyczerpania zapasów) sprawia, że określenie model bazowy zmienia swoje znaczenie.
Przykładowo 190-konna odmiana T4 z ośmiobiegowym „automatem” i pakietem Inscription lub R-Design kosztuje 165 tys. zł. Za tę kwotę otrzymujemy m.in. światła główne LED, 18-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową automatyczną klimatyzację, cyfrowe zegary, duży ekran dotykowy, funkcje Apple Car Play/Android Auto, dwa gniazda USB, Bluetooth, nagłośnienie High Performance, nawigację, a także skórzaną tapicerkę foteli oraz komplet zaawansowanych systemów bezpieczeństwa (m.in. automatyczne hamowanie City Safety, utrzymywanie na pasie ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych) i usługa Volvo on Call. Podobnie skonfigurowany egzemplarz w przypadku konkurencyjnych marek premium wymaga dopłaty rzędu 40-50 tys. zł.
Volvo S60 - ceny limitowanej wersji First Edition
Wersja | Silnik/moc | Skrzynia biegów | Cena (Inscription i R-Design) |
T4 FWD | 2,0 l 190 KM | automatyczna 8-biegowa | 165 000 zł |
T5 FWD | 2,0 l 250 KM | automatyczna 8-biegowa | 178 650 zł |
T5 AWD | 2,0 l 250 KM | automatyczna 8-biegowa | 188 650 zł |
Na nowe Volvo S60 można już składać zamówienia. Auta właśnie pojawiają się u polskich dealerów.