Quartz jest wyposażony w i-Cockpit zaprojektowany całkowicie z myślą o potrzebach kierowcy. Pozwala na ujarzmienie mocy 500 KM, rozwijanej przez zespół napędowy opracowany przez Peugeot Sport, oraz precyzyjne prowadzenie układu jezdnego.

Otwierane do góry, przeciwstawne drzwi ułatwiają wsiadanie. Quartz został zbudowany na platformie podłogowej EMP2, na której zamontowano kompozytową konstrukcję z klejonymi płatami nadwozia. Rozwiązanie to zapewnia nie tylko niższą masę, ale również doskonałą sztywność, co pozwoliło na rezygnację ze środkowego słupka, który tradycyjnie zapewniał wzmocnienie konstrukcji.

Quartz jest też pierwszym modelem na świecie, w którym zastosowano tkaninę uzyskaną w procesie druku cyfrowego. Ten innowacyjny proces pozwala na uzyskanie złożonych, wielkowymiarowych powłok, nadających się do użytku natychmiast po zejściu z maszyny. Nie trzeba ich przycinać, nie ma więc żadnych odpadów. Ponadto tkanina jest wytwarzana z włókien poliestrowych pochodzących z recyklingu tworzyw sztucznych, np. z butelek po wodzie. Proces ten umożliwia wytwarzanie tkanin o większej grubości i wyższej jakości, bardziej mięsistych w dotyku, co pozwala wyeliminować zazwyczaj stosowane pianki.

Wyprofilowana maska skrywa silnik 1.6 THP o mocy 270 koni mechanicznych opracowany przez Peugeot Sport. 6-przełożeniowa automatyczna skrzynia biegów współpracuje z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o momencie obrotowym 330 Nm i maksymalnej mocy jednostkowej sięgającej niemal 170 KM z litra pojemności skokowej, co przy objętościowym wskaźniku mocy plasuje go wśród najlepszych jednostek na świecie montowanych w samochodach seryjnych. Na przedniej osi zamontowano silnik elektryczny o mocy 85 kW i bezpośrednim przełożeniu.