Dzięki limitowanemu modelowi TTS Competition, zyska teraz "świeży oddech". Model będzie dostępny wyłącznie w specjalnych kolorach: żółtym "Imola" i szarym "Nimbus". Jego znakiem rozpoznawczym jest charakterystyczny tylny spojler z wstawkami o wyglądzie matowego aluminium. Dach wersji Roadster może być czarny lub szar. Model otrzymał też 19-calowe koła, na które nałożono opony w rozmiarze 255/35.
W środku Audi TTS Competition dominuje stalowoszara skóra, wykończona charakterystycznymi, ozdobnymi, również skórzanymi paskami. Ich brzegi są żółte, taką samą barwę mają kontrastowe szwy. Umieszczone na obiciach drzwi aluminiowe plakietki z napisem "1 of 500", dodatkowo potwierdzają wyjątkowy charakter modelu.
Muskularne, skórzane, wielofunkcyjne koło kierownicy i wsparcie parkowania tyłem dopełniają całości wyposażenia. Ponadto, znajdziemy takie elementy jak reflektory ksenonowe Xenon plus, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, a także aluminiowe listwy ozdobne.
Za dynamicznym charakterem Audi TTS competition kryje się silnik 2,0 TFSI o mocy 272 KM i momencie obrotowym 350 Nm. W wersji Coupe, z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów S tronic, od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 5,3 sekundy, a ze skrzynią manualną – w 5,5 sekundy. Coupe ze skrzynią S tronic zużywa średnio 7,7 litra paliwa na 100 km, ze skrzynią manualną – 7,9 litra.
Audi TTS competition Roadster, z sześciostopniową przekładnią S tronic, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,5 sekundy, a ze skrzynią manualną w 5,7 sekundy.
Roadster ze skrzynią S tronic zużywa średnio 7,9 litra paliwa na 100 km, ze skrzynią manualną – 8,1 litra. Wszystkie modele posiadają stały napęd na cztery koła quattro, a ich prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Z taśmy produkcyjnej zjedzie zaledwie 500 egzemplarzy tego samochodu. Jednak by usatysfakcjonować fanów marki, wszystkie warianty TT o mocy do 211 KM, będą teraz oferowane z linią wyposażeniową S line competition w której skład wchodzą m.in. specjalne dodatki stylistyczne, 19-calowe koła i pakiet sportowy S line.
Pięćset tysięcy wyprodukowanych Audi TT, to dowód sukcesu tego kompaktowego, sportowego samochodu. Już jego pierwsza generacja, która w wersji Coupe zadebiutowała w roku 1998, a w wersji Roadster rok później, zyskała status ikony stylistyki.