Nowy Seat Leon zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Paryżu jesienią tego roku. Wczoraj prezentowaliśmy pierwsze informacje na jego temat, wraz ze zdjęciami. Teraz wiemy więcej odnośnie silników i kilku innych szczegółów.

Pięciodrzwiowy hatchback jest drugim modelem, po nowym Audi A3, zbudowanym na nowoczesnej platformie MQB koncernu Volkswagen. Auto urosło w porównaniu do poprzedniego Leona, ale jest też o 90 kg lżejsze. Nadwozie o długości 4,263 m jest o 5 cm większe, a rozstaw osi sięgający 2,636 m jest o 6 cm dłuższy. Powiększony też został bagażnik - 380 litrów to o 40 litrów więcej, niż w poprzedniku.

Jeśli chodzi o stylistykę nowego Seata Leona, to wyraźnie widać w niej wpływ koncepcyjnego modelu IBE Coupe pokazanego wiosną w Genewie. W wersji pięciodrzwiowej Seat zrezygnował z ukrytej klamki tylnych drzwi, obecnej w poprzednim Leonie, na rzecz klasycznego rozwiązania. Jest to związane z planami wprowadzenia bardziej sportowej, trzydrzwiowej odmiany auta. Obok hatchbacków na rynku ma pojawić się wersja kombi.

Wewnątrz Seat Leon nie może wyprzeć się bliskiego pokrewieństwa z Audi A3, ale to akurat nie jest wcale wadą. Co więcej, przedstawiciele marki zapewniają, że jakość materiałów wykończeniowych jest co najmniej tak dobra, jak w samochodach z wyższego segmentu rynku.

Wśród opcji wyposażenia znajdziemy system multimedialny z 5,8-calowym dotykowym ekranem wyświetlającym trójwymiarową grafikę w wysokiej rozdzielczości. Nie może oczywiście zabraknąć dodatkowych udogodnień, jak możliwość podłączenia iPoda czy komend głosowych.

Nowy Seat Leon będzie dostępny z bogatą paletą silników TSI i TDI znanych z innych modeli koncernu. W momencie debiutu pod maskę trafi 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 105 KM i zużyciu paliwa 4,0 l/100 km oraz 2-litrowe TDI o mocy 150 KM. Jeśli chodzi o motory benzynowe, to wśród nich znajdą się 1,2-litrowe TSI o mocy 86 lub 105 KM, 1,4-litrowe TSI o mocy 122 KM oraz 1,8-litrowe TSI o mocy 180 KM. Później do oferty dołączy 1,6-litrowe TDI o mocy 90 KM i topowy turbodiesel 2,0 o mocy 184 KM.

Warianty dysponujące mocą do 150 KM będą korzystały z kolumny McPhersona z przodu i belki skrętnej z tyłu, natomiast mocniejsze odmiany wyposażone będą w zaawansowane tylne zawieszenie wielowahaczowe typu multi-link.

Pierwsze modele nowego Seata Leona trafia do salonów już jesienią tego roku, a oficjalna premiera zaplanowana jest na wrześniowe targi motoryzacyjne w Paryżu. Przy okazji prezentacji tego modelu Seat pokazał też zmienione logo, które zyskało uproszczony wygląd.

Seat Leon - sprawdź oferty na sprzedaż