• Pod maską możemy znaleźć jeden z dwóch silników. Do wyboru 1,5 l o mocy 82 kW (ok. 111 KM i 145 Nm) lub 1,2 TSI o mocy 85 kW (115 KM i 200 Nm)
  • Skoda Kamiq GT to już drugi SUV Coupe dla Chin. Auto przeznaczono tylko na rynek chiński
  • Chiński Kamiq GT jest znacznie dłuższy (ponad 16 cm) i nieco wyższy (o kilka cm) od europejskiego. Jedynie rozstaw osi wypada skromniej.

Oto już drugi Kamiq dla Chin. A ściślej – Kamiq dopasowany do gustów młodego Chińczyka (tak przynajmniej twierdzi Skoda). Poza nazwą ma jednak niewiele wspólnego z modelem, który znamy w Europie. Naprawdę, niewiele.

Specjalnie dla Chin Skoda stworzyła zupełnie inny model, bazujący na starszej płycie podłogowej PQ25. Innymi słowy pierwszy azjatycki Kamiq ma sporo wspólnego ze Skodą Fabią czy Skodą Rapid, co jest nie do pomyślenia w europejskiej odmianie. Na dodatek mały SUV jest większy od europejskiego samochodu - znacznie dłuższy (15 cm) i nieco wyższy (o kilka cm). Jedynie rozstaw osi wypada skromniej w azjatyckim modelu (2,61 m zamiast 2,63 m).

Nazwa ta sama, ale konstrukcja zupełnie inna, a właściwie dwie konstrukcje. Chińczycy mają bowiem do wyboru modele Kamiq i Kamiq GT. O ile Kamiq to ugrzeczniony SUV, to już GT określane jest jako SUV Coupe, co oznacza większe pochylenie tylnego słupka. W porównaniu ze zwykłym, Kamiq GT jest jeszcze nieznacznie dłuższy (o 1,9 cm) i wyższy.

Czesi chwalą się sportową stylistyką co oznacza sporo chromu, dwukolorowe nadwozie, logo GT, czarne felgi i sportowe fotele z zintegrowanymi zagłówkami. Poza tym samo wnętrze niewiele zaś różni się od zwykłej wersji (m.in. ten sam system multimedialny z Apple CarPlay, MirrorLink i chińskim trybem samochodowym Baidu CarLife). Skoda zapewnia przy tym, że materiały i kolorystykę dobrano nadzwyczaj starannie. Zdaniem czeskich dziennikarzy obecnych na premierze trudno się nie zgodzić ze Skodą, choć dostrzeżono, że w porównaniu z wersją europejską jest jednak więcej twardych tworzyw.

Pod maską możemy znaleźć jeden z dwóch silników. Rolę podstawowego pełni 1,5 l o mocy ok. 111 KM i 145 Nm momentu obrotowego. Nowością jest motor 1,2 TSI o mocy 115 KM i znacznie wyższym momencie obrotowym (200 Nm). Deklarowane zużycie paliwa jest podobne. Mocniejszy silnik spali średnio ok. 5,8 l a słabszy 6 l na każde 100 km.