Nowy silnik będzie uzupełniał dość skromną gamę Supry. Do tej pory sportowy model Toyoty, opracowany we współpracy z BMW, dostępny był wyłącznie z sześciocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności trzech litrów.

Nowy dwulitrowy silnik poszerza nie tylko atrakcyjność oferty rynkowej tego modelu, ale jak zapewnia producent: lżejsza i bardziej kompaktowa jednostka, poprawia charakterystykę prowadzenia i wyważenie auta.

Toyota GR Supra – najważniejsze korzyści nowego silnika

Nowy motor to rzędowy czterocylindrowy silnik wyposażony w pojedynczą turbosprężarkę. Jednostka będzie sprzężona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF. Maksymalna moc wynosi 258 KM, a szczytowy moment obrotowy to 400 Nm. Taki napęd pozwala przyspieszać od postoju do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Mniejszy silnik to także korzyści emisyjne. W zależności od wersji, Supra z dwulitrowym benzyniakiem ma emitować od 156 do 172 g / km (dane WLTP).

Mniejszy rozmiar i waga nowego silnika mają nadać Suprze lekkości w prowadzeniu. Podstawowa Supra z silnikiem 2.0 jest lżejsza o 100 kg niż jej 3-litrowy odpowiednik. Z kolei mniejsze rozmiary silnika pozwoliły na umieszczenie go bliżej środka pojazdu, co pomaga zapewnić idealną równowagę rozkładu masy przód-tył – w stosunku 50 do 50. Jakie ma to znaczenie dla jakości prowadzenie? Tego nie trzeba już chyba nikomu przypominać.

Toyota GR Supra – nowe opcje

Na poziomie podstawowym nowa dwulitrowa GR Supra będzie oferowana w specyfikacji Live, w skład którego wchodzą. m.in. 18-calowe obręcze aluminiowe, czterogłośnikowym systemem audio z 8,8-calowym wyświetlaczem i fotele sportowe obite czarną Alcantarą oraz systemy bezpieczeństwa, w tym w system bezpieczeństwa przed zderzeniem z funkcją hamowania, wykrywanie pieszych i rowerzystów z funkcją hamowania, asystent pasa ruchu z aktywnym układem kierowniczym, asystent znaków drogowych i inteligentny tempomat.

Co ważne w wersji dwulitrowej będą dostępne: aktywny mechanizm różnicowy, adaptacyjne zmienne zawieszenie i sportowe hamulce.

Toyota GR Supra – edycja limitowana Fuji Speedway

Nowa wersja silnikowa ma pojawić się w sprzedaży w marcu. W chwili premiery 2-litrowa GR Supra będzie oferowana w limitowanej wersji Fuji Speedway. Wyróżnia ją biały metaliczny lakierem nadwozia z kontrastowymi 19-calowymi matowymi aluminiowymi obręczami kół i czerwonymi obudowami lusterek zewnętrznych. W kabinie znajdą się wstawki z włókna węglowego oraz czerwono-czarna tapicerka z Alcantary. Wybór kolorów nie jest przypadkowy – ma kojarzy się z oficjalną kolorystykę wyścigową teamu Toyota GAZOO Racing. W Europie do sprzedaży trafi tylko 200 tak skonfigurowanych aut.