Od 2005 roku Dongfeng Sokon Automobile eksportuje auta do ponad 70 krajów, do tej pory ponad 350 tys. Od niedawna importerem aut tego koncernu jest też Polska – na naszym rynku oferowany jest, na razie, jeden model samochodu elektrycznego – Seres 3. Pomysł tego pojazdu narodził się w USA, w Dolinie Krzemowej, a przez pewien czas zainteresowany nim był Elon Musk, który jednak ostatecznie zajął się Teslą. Wtedy Seres został sprzedany Chińczykom.

Elektryczny Seres 3 – z Doliny Krzemowej do Europy

Seres 3 to miejski crossover, 5-osobowy samochód o długości 4385 mm, z wysokiej jakości wykończeniem. Fotele, deska rozdzielcza, kierownica i inne elementy zostały pokryte skórą. Auto ma system kamer 360°, elektryczne podgrzewane fotele i panoramiczny dach. Seres 3 manowoczesne, bezkobaltowe akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe, które gwarantują najwyższą wydajność, pojemność oraz żywotność baterii bez efektu pamięci. W aucie dostępne są 3 tryby jazdy – Normal, Sport i Eco – wykorzystujący maksymalnie moc rekuperacji.

Seres 3 ma akumulator o pojemności 53 kWh i silnik o mocy 162 KM. Maksymalna prędkość wynosi 155 kilometrów na godzinę, zasięg auta – do 329 kilometrów. Szybkie ładowanie (max 60 kW) pozwala naładować 20-80 proc. baterii w 30 minut. Normalny czas ładowania w garażu wynosi 8 godzin (max 6.6 kW). Gwarancja na Seresa 3 wynosi 5 lat lub 150 tys. km przebiegu, a na baterię – 8 lat lub 120 tys. km.

Redakcja „Auto Świata” miała już okazję przetestować Seresa 3 (https://www.auto-swiat.pl/ev/testy/seres-3-czy-chinski-suv-moze-odniesc-sukces-na-polskim-rynku-test/617tcl9).

Do tej pory sprzedano w Polsce ok. 70 egz. Seresa 3, importer przewiduje sprzedaż do końca roku ok. 300 egz. Co ważne – ten model dostępny jest praktycznie od ręki, nie trzeba na niego czekać – jak na większość nowych modeli – kilka miesięcy, a nawet ponad rok.

Importer gwarantuje oprócz aut dostępnych od ręki także serwis oraz szybką – zaledwie 2-dniową dostawę części zamiennych z magazynu w Wilnie na Litwie.

Sieć dilerska w Polsce obejmuje siedem firm i będzie rozbudowywana. Należą do niej:

  • Grupa Plichta – pomorskie, kujawsko-pomorskie 
  • Satall – łódzkie 
  • AutoKrak – małopolskie, 
  • Auto Centrum Lis – wielkopolskie, 
  • Auto E-Net – zachodniopomorskie, 
  • Kingsman Finance – finansowanie/abonament,
  • DS Germaz – dolnośląskie, 
  • MMcars – mazowieckie, śląskie.