Logo

Busnex i Seres 3 – firma i model samochodu elektrycznego. Te nazwy wkrótce będą szerzej znane

Od 2005 roku Dongfeng Sokon Automobile eksportuje auta do ponad 70 krajów, do tej pory ponad 350 tys. Od niedawna importerem aut tego koncernu jest też Polska – na naszym rynku oferowany jest, na razie, jeden model samochodu elektrycznego – Seres 3. Pomysł tego pojazdu narodził się w USA, w Dolinie Krzemowej, a przez pewien czas zainteresowany nim był Elon Musk, który jednak ostatecznie zajął się Teslą. Wtedy Seres został sprzedany Chińczykom.

Elektryczny Seres 3 – z Doliny Krzemowej do Europy

Seres 3 to miejski crossover, 5-osobowy samochód o długości 4385 mm, z wysokiej jakości wykończeniem. Fotele, deska rozdzielcza, kierownica i inne elementy zostały pokryte skórą. Auto ma system kamer 360°, elektryczne podgrzewane fotele i panoramiczny dach. Seres 3 manowoczesne, bezkobaltowe akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe, które gwarantują najwyższą wydajność, pojemność oraz żywotność baterii bez efektu pamięci. W aucie dostępne są 3 tryby jazdy – Normal, Sport i Eco – wykorzystujący maksymalnie moc rekuperacji.

Seres 3 ma akumulator o pojemności 53 kWh i silnik o mocy 162 KM. Maksymalna prędkość wynosi 155 kilometrów na godzinę, zasięg auta – do 329 kilometrów. Szybkie ładowanie (max 60 kW) pozwala naładować 20-80 proc. baterii w 30 minut. Normalny czas ładowania w garażu wynosi 8 godzin (max 6.6 kW). Gwarancja na Seresa 3 wynosi 5 lat lub 150 tys. km przebiegu, a na baterię – 8 lat lub 120 tys. km.

Redakcja „Auto Świata” miała już okazję przetestować Seresa 3 (https://www.auto-swiat.pl/ev/testy/seres-3-czy-chinski-suv-moze-odniesc-sukces-na-polskim-rynku-test/617tcl9).

Do tej pory sprzedano w Polsce ok. 70 egz. Seresa 3, importer przewiduje sprzedaż do końca roku ok. 300 egz. Co ważne – ten model dostępny jest praktycznie od ręki, nie trzeba na niego czekać – jak na większość nowych modeli – kilka miesięcy, a nawet ponad rok.

Importer gwarantuje oprócz aut dostępnych od ręki także serwis oraz szybką – zaledwie 2-dniową dostawę części zamiennych z magazynu w Wilnie na Litwie.

Sieć dilerska w Polsce obejmuje siedem firm i będzie rozbudowywana. Należą do niej:

  • Grupa Plichta – pomorskie, kujawsko-pomorskie 
  • Satall – łódzkie 
  • AutoKrak – małopolskie, 
  • Auto Centrum Lis – wielkopolskie, 
  • Auto E-Net – zachodniopomorskie, 
  • Kingsman Finance – finansowanie/abonament,
  • DS Germaz – dolnośląskie, 
  • MMcars – mazowieckie, śląskie.
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu