CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej5.195.324.992.33
Średnio5.415.585.252.52
Najdrożej5.996.195.992.99

Ile kilometrów przejedziesz na rezerwie? Sprawdziliśmy jak kłamią wskaźniki zasięgu i dlaczego?

18 sie 13 16:41
Ile kilometrów przejedziesz na rezerwie? Sprawdziliśmy jak kłamią wskaźniki zasięgu i dlaczego? Ile kilometrów przejedziesz na rezerwie? Sprawdziliśmy jak kłamią wskaźniki zasięgu i dlaczego?

Lapmka rezerwy oraz wskaźniki komputerów pokładowych informują nas o konieczności szybkiego zatankowania auta.

Jednak o dziwo żaden producent nie informuje nas o tym, jak daleko zajedziemy od momentu zapalenia się rezerwy czy wyświetlenia komunikatu o konieczności tankowania. Jako jedni z niewielu sprawdziliśmy, jak daleko zajedziemy na rezerwie.

Tak się bowiem składa, że producenci samochodów traktują użytkowników swoich produktów jak idiotów. Na wszelki wypadek tak ustawiają komputery pokładowe oraz lampki rezerwy w autach, abyśmy tankowali wcześniej, niż to jest naprawdę konieczne. Wszystko ponoć dla naszego dobra!

Uczciwie dodajmy tylko, że do przeprowadzenia testu skłoniła nas seria dziwnych wypadków: samochody testowe zwracane przez redakcyjnych fotografów, w których „kontrolka zapaliła się dopiero co, podczas wjeżdżania do garażu”, nader często nie były w stanie dojechać do stacji.

Testowe auta nie jeździły w idealnie powtarzalnych warunkach. Założenie testu było takie, aby przez przynajmniej 100 km po włączeniu lampki rezerwy (o ile w ogóle auto przejedzie taki dystans) w miarę możliwości unikać ostrego przyspieszania i hamowania, a więc symulować sytuację, w której naprawdę kończy nam się paliwo, a stacji benzynowej wciąż nie widać. Co nie oznacza, że uprawialiśmy eco driving. Absolutnie nie – w każdym przypadku przy odrobinie chęci przejechany na rezerwie dystans dałoby się wydłużyć, szczególnie w warunkach pozamiejskich.

Polecamy także:

Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (166)

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~kierowca ABC Użytkownik anonimowy
~kierowca ABC :
Brak zdjęcia ~kierowca ABC Użytkownik anonimowy
Od 1979 jeśdzę samochodami (pierwszy nowy Zaporożec ten z uszami) i mam taką zasadę którą wpoił mi wtedy mój śp. teść, a mianowicie : nigdy nie jeździj do rezerwy bo po pierwsze - możesz zatankować niedobrego paliwa i samochód stanie po kilku km. w polu, po drugie - w pustym zbiorniku zbiera się para wodna która się skrapla i dostaje do paliwa, po trzecie - jeździj do połowy zbiornika to unikniesz w.w. kłopotów i tankując pół zbiornika masz zawsze pełny zbiornik za cenę połowy zbiornika. Zasada ta ma i swoje różne wady, a to że wozisz dodatkowy ciężar, a to że zbierają się paprochy na dnie, a to że itd. kazdy coś dodaje. Po 35 latach robię tak od samego poczatku i nikt mnie widzial dolewającego paliwa z kanistra i nigdy nie zabrakło mi go w drodze jaki nie było awarii z powodu złego paliwa. Dziś od 7 lat jezdzę od nowości Oplem Meriva 1,4 benzyna 90 KM model A 2007 po liftingu
30 maja 09:12 | ocena: 89%
Liczba głosów:38
89%
10%
| odpowiedzi: 5      IP: 37.47.118.100
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~johnny Użytkownik anonimowy
~johnny :
Brak zdjęcia ~johnny Użytkownik anonimowy
Jak czytam wywody takich dziennikarzy jak Pan,to ręce opadają!Chłopie,jak nauczysz się logicznie myśleć,będziesz miał doświadczenie w pokonywaniu długich tras (takich powyżej 1000km),wtedy się wypowiadaj!Tym zdaniem pokazałeś,że sam jesteś idiotą:"Tak się bowiem składa, że producenci samochodów traktują użytkowników swoich produktów jak idiotów."Człowiek omylną istotą jest i dla jego BEZPIECZEŃSTWA stosuję się mocno przedwcześnie sygnalizującą rezerwę.Wiesz ile kosztuję holowanie np. w Niemczech?Wiesz jaki mandat możesz dostać za brak paliwa? Wiesz,że czasem kilka kilometrów przed stacją benzynową możesz trafić na spory kilkugodzinny korek?Wiesz co wtedy będzie ,jak to będzie zima?Producenci nauczyli się tego w drodze praktyki,wiedzą jak zapobiegać ludzkim błędom,przynajmniej tym najczęściej spotykanym.... Wtedy często ludzie "w duchu" im za to dziękują!Do tego dochodzą takie drobnostki techniczne,jak zapowietrzanie pompy paliwowej itp.... Pomyśl zanim napiszesz!
31 maja 00:08 | ocena: 91%
Liczba głosów:131
91%
8%
| odpowiedzi: 2      IP: 213.158.217.253
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~entuzjasta motoryzacji Użytkownik anonimowy
~entuzjasta motoryzacji :
Brak zdjęcia ~entuzjasta motoryzacji Użytkownik anonimowy
Miałem kiedyś taką historie, Miałem kiedyś taką historie, jeżdżę obecnie BMW 730D z 2001 roku. Wracałem do domu i zapaliła się kontrolka rezerwy, wskazówka leci do 0. nie ma pola rezerwy na wyświetlaczu. Dojechałem na miejsce, komputer pokazywał że jeszcze 60km, od momentu zapalenia się kontrolki przejechałem ok 50km. Rano chciałem jechać zatankować, czyli całą noc auto stało. Po włączeniu silnika komputer pokazywał 22km. A do stacji tylko 3 km, więc powinno się udać, w miarę jak jechałem wartość zaczęła szybko spadać i pojawiło się 0km. Auto jechało dalej, bliższa stacja była nieczynna, więc pojechałem na następną oddaloną o około 1km, ale całą drogę jest wzniesienie. W sumie na rezerwie przejechałem około 120km i pewnie jeszcze bym pojechał dalej. Zauważę tylko że średnie zużycie BMW730D to 8,2l/100, maks w mieście nawet 15. a spokojne na trasie udało mi się kiedyś osiągnąć 5.5l/100km, ale to nie jazda :)
Pozdrawiam wszystkich czytelników AutoŚwiata!
13 kwi 11 15:46 | ocena: 86%
Liczba głosów:30
86%
13%
| odpowiedzi: 3      IP: 89.73.50.146
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~MlodyBocek Użytkownik anonimowy
~MlodyBocek :
Brak zdjęcia ~MlodyBocek Użytkownik anonimowy
Tu się z kolegą zgadzam gdy Tu się z kolegą zgadzam gdy mamy rezerwę na zakrętach paliwo przemieszcza się na ścianki baku wiec teoretyczni paliwo jest ale praktycznie pompka pompuje powietrze co prowadzi do zatarcia, wiec nie polecam jazdy na rezerwie!!! Ja już zaglądam na stacje gdy wskazówka jest na 1/4 i tankuje do pełna co pomaga utrzymać niski poziom powietrza w baku a co za tym idzie w zimie mniej wody skraplającej się z powietrza do paliwa :) Jag bym cos pomieszał proszę o odp.
3 sie 12 13:26 | ocena: 86%
Liczba głosów:45
86%
13%
| odpowiedzi: 3      IP: 94.251.140.44
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Duster Użytkownik anonimowy
~Duster :
Brak zdjęcia ~Duster Użytkownik anonimowy
Co za głupi sposób mierzenia Co za głupi sposób mierzenia ile litrów "ma rezerwa". Przecież wystarczy zatankować samochód do pełna jeździć i jeździć aż "zapali się rezerwuar". W tym momencie znów tankujemy do pełna i wiedząc z danych producenta ile ma zbiornik paliwa odejmujemy ilość tankowanego za pierwszym razem i ilość zatankowanego na końcu paliwa i wiemy ile wynosi "rezerwa" dość dokładnie. Zaś pomiary redakcji są obarczone błędem pomiaru spalania które nigdy nie da się idealnie zbadać bo zawsze się jeździ ciut inaczej. Zaś jeśli ktoś nie wie ile jego bak ma pojemności lub jeśli producent nie podaje to na początku można wyjechać paliwo do zera, zatankować do pełna i już wiemy ile bak ma pojemności... Po co tak kombinować?
22 wrz 11 17:33 | ocena: 80%
Liczba głosów:60
80%
20%
| odpowiedzi: 5      IP: 77.255.94.190
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~aaa Użytkownik anonimowy
~aaa :
Brak zdjęcia ~aaa Użytkownik anonimowy
1. Zapala sie lampka, zjezdzasz do pierwszej lepszej stacji po drodze, ewentualnie jak znasz trase (jedziesz do tej jednej wymazonej stacji) to dajesz sobie max 50 km.
2. Tankuje sie do pelna (chyba ze stacja bezobslugowa i trzeba zaokraglic do pelnych 100, 50-tek). No jak nie stac cie na paliwo, to tym bardziej nie na samochod.

Polska to nie USA, ze jak miniesz stacje to nastepna za 200 km, resumujac jesli komus braklo paliwa to po prostu:
a) jest studentem, ktorego nie stac nawet na paliwo
lub
b) nie powinien uzywac samochodu, bo nawet zatankowanie paliwa we wlasciwym momencie, pomimo wyraznego sygnalu, ze nalezy to zrobic, przerasta jego zdolnosci intelektualne.


Nie obrazajac nikogo, co za roznica czy zatankujesz teraz czy za 100 km. Nie rozumiem co mozna zyskac na
20 maja 23:56 | ocena: 81%
Liczba głosów:49
81%
18%
| odpowiedzi: 1      IP: 88.156.226.159
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Jacek Użytkownik anonimowy
~Jacek :
Brak zdjęcia ~Jacek Użytkownik anonimowy
Nie rozumiem opini o tym ze jazda na rezerwie starymi autami powoduje zasysanie szlamu z dna baku, a jak jest bak pelen to skád pobierane jest paliwo???? z powierzchni?? Tez chyba z najnizszego punktu baku??? Chyba ze chodzi o szlam unoszácy sié na powierzchni benzyny ;)))
19 maja 13:22 | ocena: 94%
Liczba głosów:19
94%
5%
     IP: 86.139.167.206
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Turysta Użytkownik anonimowy
~Turysta :
Brak zdjęcia ~Turysta Użytkownik anonimowy
Czasem mozna sie poprostu (jak sie mowi) zrobic w konia lub raczej osla. Klilka lat temu polecialem zwiedzic wschod Kalifornii gdzie jest duzo lasow i duzo pieknych parkow narodowych. Mialem 1/4 zbiornika i widzialem stacje benzynowa i rownoczesnie znak na ktorym byla nazwa nastepnego miasta i odleglosc 30. Pomyslalem sobie ze 30 km przejade bez problemow. Zapomnialem niestety ze w USA odleglosc jest podawana w milach a nie km! Kilka mil dalej zapalila sie rezerwa i zaczalem panikowac bo dookola byla las i znaki "uwaga na niedzwiedzie i pumy". Kilka dni wczesniej widzialem przebiegajaca pume jakies 100 m od samochodu. Mimo wszystko byly tez call box. W pewnym momencie droga zjezdzac a wiec pomyslalem sobie ze wyrzuce na luz. W szkrzyni automatycznej przestrzen miedzy Drive i Reverse jest bardzo mala pomimo ze w srodku jest N. Wlaczylem niestety Reverse i samochod zatrzymal sie z hukiem, silnik zgasl. Bylem przekonany ze ze skrzyni biegow zostaly tylko czesci na drodze wiec wysiadlem, zajrzalem pod samochod ale nie bylo nic. Wsiadlem i zastartowalem, trudno mi bylo uwierzyc ale samochod pojechal dalej. To byl Nissan, nie pamietam jaki model, niemniej jednak maja solidne skrzynie biegow. Potrafilem dojechac do najblizszej stacji w Bakersfield, benzyna byla chyba najdrozsza w miescie ale nalalem pelno. Od tej pory na rezerwie nie jezdze!!
30 maja 10:23 | ocena: 61%
Liczba głosów:13
61%
38%
| odpowiedzi: 4      IP: 78.225.144.94
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
Brak zdjęcia ~Marek Użytkownik anonimowy
Nie znam wszystkich wymienionych samochodów, ale akurat w przypadku Lancera producent informuje w Instrukcji Obsługi, że informacja o rezerwie pojawia się, gdy w baku zostaje 12l paliwa (potem, przy 8l zaczyna migać dwa razy szybciej). Lancerem 1.8 da się przy stosunkowo delikatnej jeździe (przy 70-90km/h) zejść do 8-9 l/100km. Jadąc "normalnie" będzie to jakieś 12l/100km. Zatem 100-150 km na rezerwie jest w sumie zgodne z informacją z instrukcji.
Faktem jest, że komputer pokładowy pokazuje wtedy, że zostało 50km do wyczerpania paliwa i wyłącza dalsze szacowanie.
Nie uważam, żeby to było jakieś robienie z kierowcy idioty. Po prostu bezpieczny zapas.
3 cze 22:14 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
     IP: 80.238.108.113
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~bujak Użytkownik anonimowy
~bujak
Brak zdjęcia ~bujak Użytkownik anonimowy
do ~dfsgh:
Brak zdjęcia ~dfsgh Użytkownik anonimowy
3 cze 14:54 użytkownik ~dfsgh napisał:
no, to chyba jednak wy panowie redaktorzy jestescie idiotami a nie producenci :) ciężko wejsc na stronę producenta i zobaczyc przy ilu litrach w baku zapalac sie bedzie rezerwa we własnym samochodzie? zresztą można w większosci obecnie produkowanych samoc
Wiara w słowo pisane od producenta to sprawa raczej duchowa. W moim aucie ( dwa egzemplarze) rezerwa zapalała się przy ok 6,5 a na stałe była przy 5 litrach. Wymieniłem bak na nowy. Teraz rezerwa zapala się przy 5,5 a na stałe przy ok 4. (jeśli wierzyć wskazaniom liczydeł na stacjach bo wskaźnik paliwa w aucie jest ten sam). To jest proste mechaniczne urządzenie obarczone błędami odczytu zależnymi od nachylenia drogi wzdłużnego, poprzecznego i kołysań baku. To że to się wyświetla tak niesamowicie precyzyjnie z liczbami po przecinku tylko mami właściciela..
3 cze 16:59
Liczba głosów:0
0%
0%
     IP: 46.215.33.50
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej