Duża moc, wysoka masa, świetne osiągi. To wszystko musi cieszyć. Jednak wiadomo, że każdy sukces ma swoją cenę. W tym przypadku zapłatą za frajdę z jazdy jest olbrzymie zapotrzebowanie na paliwo. Jak duże? Właśnie to chcemy Wam pokazać w naszym zestawieniu. Nie opieramy się jednak na danych podawanych przez producentów. Wiadomo przecież, że w większości przypadków mają się one nijak do rzeczywistego spalania. Nasz ranking sporządziliśmy na podstawie testów, które prowadzimy od wielu lat.
Tak testujemy spalanie
Wszystkie samochody, które testujemy w naszej redakcji zawsze muszą pokonać taką samą trasę, która wiedzie zarówno w mieście, trasami pozamiejskimi, jak i autostradą. Dzięki temu wyniki dla wszystkich samochodów są porównywalne. Poza tym taki test pokazuje, jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo poszczególnych samochodów.
Skoro sprawdzamy najbardziej spragnione SUV-y nie dziwi, że wśród nich są same potęgi typu Porsche, BMW, Mercedes, Bentley czy Jaguar. Pierwszy wniosek? To, że każdy z nich dużo pali to oczywistość. Okazuje się jednak, że nawet w tej grupie są znaczne różnice. Dość powiedzieć, że pomiędzy najmniej paliwożernym modelem, a najbardziej spragnionym jest aż 6 l/100 km różnicy.
W naszej galerii przedstawiamy 25 SUV-ów od… No właśnie najgorszego do najlepszego? Przecież zdobywca zaszczytnego 1. miejsca jest tym modelem, który potrzebuje najwięcej paliwa. To ma być zwycięzca rankingu spalania? W tym przypadku zdecydowanie tak.
Paliwożerne SUV-y – podsumowanie
Nasz ranking można traktować jako ciekawostkę, ale też może być przestrogą. Często kierowcy decydują się na luksusowe używane SUV-y, bo kilkuletnie egzemplarze potrafią mieć atrakcyjne ceny. Pamiętajmy jednak, że pieniądze na zakup auta to jedno, a pojazd trzeba jeszcze nakarmić. Przekonajcie się zatem jak dużo potrafią palić wasze wymarzone egzemplarze.
Miejsce 25 – BMW X3 xDrive 28i Sport. Pojemność 1997 ccm, moc 245 KM, masa własna 1650 kg, 0-100 km/h 6,4 s, V maks. 230 km/h, średnie spalanie 11,4 l/100 km. Test w styczniu 2017 roku
Miejsce 24 – Mercedes GLK 350 4Matic 7G-TRONIC. Pojemność 3498 ccm, moc 272 KM, masa własna 1860 kg, 0-100 km/h 6,8 s, V maks. 230 km/h, średnie spalanie 11,6 l/100 km. Test w maju 2010 roku
Miejsce 23 – BMW X6 xdrive35i. Pojemność 2979 ccm, moc 306 KM, masa własna 1994 kg, 0-100 km/h 9,4 s, V maks. 240 km/h, średnie spalanie 11,7 l/100 km. Test w lipcu 2015 roku
Miejsce 23 – Volvo XC60 T6 AWD. Pojemność 2953 ccm, moc 304 KM, masa własna 1923 kg, 0-100 km/h 6,5 s, V maks. 210 km/h, średnie spalanie 11,7 l/100 km. Test w październiku 2013 roku
Miejsce 21 – Mercedes-Benz GLE 400 Coupé 4Matic 9G-Tronic. Pojemność 2996 ccm, moc 333 KM, masa własna 2654 kg, 0-100 km/h 6,4 s, V maks. 245 km/h, średnie spalanie 11,8 l/100 km. Test w lipcu 2015 roku
Miejsce 20 – Jaguar E-Pace P250 AWD Automatik S . Pojemność 1998 ccm, moc 249 KM, masa własna 1869 kg, 0-100 km/h 7,6 s, V maks. 230 km/h, średnie spalanie 11,9 l/100 km. Test w kwietniu 2018 roku
Miejsce 20 – Land Rover Freelander Si4 HSE. Pojemność 1999 ccm, moc 240 KM, masa własna 1872 kg, 0-100 km/h 8,1 s, V maks. 200 km/h, średnie spalanie 11,9 l/100 km. Test w kwietniu 2013 roku
Miejsce 18 – Land Rover Defender 110 DPF Station Wagon E. Pojemność 2198 ccm, moc 122 KM, masa własna 2214 kg, 0-100 km/h 19,6 s, V maks. 145 km/h, średnie spalanie 12,5 l/100 km. Test w maju 2014 roku
Miejsce 17 – Mercedes ML 350 4Matic 7G-TRONIC. Pojemność 3498 ccm, moc 272 KM, masa własna 2164 kg, 0-100 km/h 7,7 s, V maks. 225 km/h, średnie spalanie 12,6 l/100 km. Test w maju 2010 roku
Miejsce 16 – BMW X6 M. Pojemność 4395 ccm, moc 575 KM, masa własna 2172 kg, 0-100 km/h 6,6 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 13,1 l/100 km. Test w kwietniu 2015 roku
Miejsce 15 – BMW X6 ActiveHybrid. Pojemność 4395 ccm, moc 407 KM, masa własna 2564 kg, 0-100 km/h 5,9 s, V maks. 236 km/h, średnie spalanie 13,2 l/100 km. Test w sierpniu 2010 roku
Miejsce 14 – BMW X5 xDrive50i. Pojemność 4395 ccm, moc 407 KM, masa własna 2314 kg, 0-100 km/h 5,7 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 13,4 l/100 km. Test w lipcu 2012 roku
Miejsce 13 – Porsche Cayenne Turbo S Tiptronic (rok prod. 2015). Pojemność 4806 ccm, moc 520 KM, masa własna 2240 kg, 0-100 km/h 4,4 s, V maks. 279 km/h, średnie spalanie 13,7 l/100 km. Test w styczniu 2015 roku
Miejsce 12 – Bentley Bentayga V8. Pojemność 3996 ccm, moc 550 KM, masa własna 2587 kg, 0-100 km/h 3,9 s, V maks. 290 km/h, średnie spalanie 13,8 l/100 km. Test w lipcu 2018 roku
Miejsce 11 – Range Rover Sport Supercharged Autobiography Dynamic. Pojemność 4999 ccm, moc 510 KM, masa własna 2360 kg, 0-100 km/h 5,0 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 14,1 l/100 km. Test w marcu 2014 roku
Miejsce 10 – Porsche Cayenne Turbo S. Pojemność 4806 ccm, moc 500 KM, masa własna 2260 kg, 0-100 km/h 4,7 s, V maks. 278 km/h, średnie spalanie 14,2 l/100 km. Test w czerwcu 2010 roku
Miejsce 9 – Porsche Cayenne Turbo Tiptronic S. (r. prod. 2018) Pojemność 3996 ccm, moc 550 KM, masa własna 2278 kg, 0-100 km/h 4,1 s, V maks. 286 km/h, średnie spalanie 14,5 l/100 km. Test w marcu 2018 roku
Miejsce 9 – Mercedes ML 63 AMG 4Matic AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC. Pojemność 5461 ccm, moc 525 KM, masa własna 2324 kg, 0-100 km/h 4,9 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 14,5 l/100 km. Test w maju 2012 roku
Miejsce 7 – BMW X5 M. (r. prod. 2015) Pojemność 4395 ccm, moc 575 KM, masa własna 2057 kg, 0-100 km/h 4,5 s, V maks. 280 km/h, średnie spalanie 15,0 l/100 km. Test w kwietniu 2015 roku
Miejsce 6 – Porsche Cayenne Turbo S Tiptronic. (r. prod. 2015) Pojemność 4806 ccm, moc 570 KM, masa własna 2240 kg, 0-100 km/h 4,0 s, V maks. 284 km/h, średnie spalanie 15,5 l/100 km. Test w kwietniu 2015 roku
Miejsce 6 – BMW X5 M. (r. prod. 2010) Pojemność 4395 ccm, moc 555 KM, masa własna 2368 kg, 0-100 km/h 4,7 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 15,5 l/100 km. Test w czerwcu 2010 roku
Miejsce 4 – Jeep Grand Cherokee SRT8. Pojemność 6417 ccm, moc 468 KM, masa własna 2440 kg, 0-100 km/h 4,9 s, V maks. 257 km/h, średnie spalanie 15,6 l/100 km. Test w lutym 2014 roku
Miejsce 3 – Mercedes-Benz GLS 500 4Matic 9G-Tronic AMG-Line. Pojemność 4663 ccm, moc 455 KM, masa własna 2560 kg, 0-100 km/h 5,2 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 15,8 l/100 km. Test w marcu 2016 roku
Miejsce 2 – Bentley Bentayga W12. Pojemność 5950 ccm, moc 608 KM, masa własna 2473 kg, 0-100 km/h 4,2 s, V maks. 301 km/h, średnie spalanie 15,9 l/100 km. Test w grudniu 2016 roku