Duża moc, wysoka masa, świetne osiągi. To wszystko musi cieszyć. Jednak wiadomo, że każdy sukces ma swoją cenę. W tym przypadku zapłatą za frajdę z jazdy jest olbrzymie zapotrzebowanie na paliwo. Jak duże? Właśnie to chcemy Wam pokazać w naszym zestawieniu. Nie opieramy się jednak na danych podawanych przez producentów. Wiadomo przecież, że w większości przypadków mają się one nijak do rzeczywistego spalania. Nasz ranking sporządziliśmy na podstawie testów, które prowadzimy od wielu lat.
Tak testujemy spalanie
Wszystkie samochody, które testujemy w naszej redakcji zawsze muszą pokonać taką samą trasę, która wiedzie zarówno w mieście, trasami pozamiejskimi, jak i autostradą. Dzięki temu wyniki dla wszystkich samochodów są porównywalne. Poza tym taki test pokazuje, jakie jest rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo poszczególnych samochodów.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSkoro sprawdzamy najbardziej spragnione SUV-y nie dziwi, że wśród nich są same potęgi typu Porsche, BMW, Mercedes, Bentley czy Jaguar. Pierwszy wniosek? To, że każdy z nich dużo pali to oczywistość. Okazuje się jednak, że nawet w tej grupie są znaczne różnice. Dość powiedzieć, że pomiędzy najmniej paliwożernym modelem, a najbardziej spragnionym jest aż 6 l/100 km różnicy.
W naszej galerii przedstawiamy 25 SUV-ów od… No właśnie najgorszego do najlepszego? Przecież zdobywca zaszczytnego 1. miejsca jest tym modelem, który potrzebuje najwięcej paliwa. To ma być zwycięzca rankingu spalania? W tym przypadku zdecydowanie tak.
Paliwożerne SUV-y – podsumowanie
Nasz ranking można traktować jako ciekawostkę, ale też może być przestrogą. Często kierowcy decydują się na luksusowe używane SUV-y, bo kilkuletnie egzemplarze potrafią mieć atrakcyjne ceny. Pamiętajmy jednak, że pieniądze na zakup auta to jedno, a pojazd trzeba jeszcze nakarmić. Przekonajcie się zatem jak dużo potrafią palić wasze wymarzone egzemplarze.
Galeria zdjęć
Miejsce 25 – BMW X3 xDrive 28i Sport. Pojemność 1997 ccm, moc 245 KM, masa własna 1650 kg, 0-100 km/h 6,4 s, V maks. 230 km/h, średnie spalanie 11,4 l/100 km. Test w styczniu 2017 roku
Miejsce 24 – Mercedes GLK 350 4Matic 7G-TRONIC. Pojemność 3498 ccm, moc 272 KM, masa własna 1860 kg, 0-100 km/h 6,8 s, V maks. 230 km/h, średnie spalanie 11,6 l/100 km. Test w maju 2010 roku
Miejsce 23 – BMW X6 xdrive35i. Pojemność 2979 ccm, moc 306 KM, masa własna 1994 kg, 0-100 km/h 9,4 s, V maks. 240 km/h, średnie spalanie 11,7 l/100 km. Test w lipcu 2015 roku
Miejsce 23 – Volvo XC60 T6 AWD. Pojemność 2953 ccm, moc 304 KM, masa własna 1923 kg, 0-100 km/h 6,5 s, V maks. 210 km/h, średnie spalanie 11,7 l/100 km. Test w październiku 2013 roku
Miejsce 21 – Mercedes-Benz GLE 400 Coupé 4Matic 9G-Tronic. Pojemność 2996 ccm, moc 333 KM, masa własna 2654 kg, 0-100 km/h 6,4 s, V maks. 245 km/h, średnie spalanie 11,8 l/100 km. Test w lipcu 2015 roku
Miejsce 20 – Jaguar E-Pace P250 AWD Automatik S . Pojemność 1998 ccm, moc 249 KM, masa własna 1869 kg, 0-100 km/h 7,6 s, V maks. 230 km/h, średnie spalanie 11,9 l/100 km. Test w kwietniu 2018 roku
Miejsce 20 – Land Rover Freelander Si4 HSE. Pojemność 1999 ccm, moc 240 KM, masa własna 1872 kg, 0-100 km/h 8,1 s, V maks. 200 km/h, średnie spalanie 11,9 l/100 km. Test w kwietniu 2013 roku
Miejsce 18 – Land Rover Defender 110 DPF Station Wagon E. Pojemność 2198 ccm, moc 122 KM, masa własna 2214 kg, 0-100 km/h 19,6 s, V maks. 145 km/h, średnie spalanie 12,5 l/100 km. Test w maju 2014 roku
Miejsce 17 – Mercedes ML 350 4Matic 7G-TRONIC. Pojemność 3498 ccm, moc 272 KM, masa własna 2164 kg, 0-100 km/h 7,7 s, V maks. 225 km/h, średnie spalanie 12,6 l/100 km. Test w maju 2010 roku
Miejsce 16 – BMW X6 M. Pojemność 4395 ccm, moc 575 KM, masa własna 2172 kg, 0-100 km/h 6,6 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 13,1 l/100 km. Test w kwietniu 2015 roku
Miejsce 15 – BMW X6 ActiveHybrid. Pojemność 4395 ccm, moc 407 KM, masa własna 2564 kg, 0-100 km/h 5,9 s, V maks. 236 km/h, średnie spalanie 13,2 l/100 km. Test w sierpniu 2010 roku
Miejsce 14 – BMW X5 xDrive50i. Pojemność 4395 ccm, moc 407 KM, masa własna 2314 kg, 0-100 km/h 5,7 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 13,4 l/100 km. Test w lipcu 2012 roku
Miejsce 13 – Porsche Cayenne Turbo S Tiptronic (rok prod. 2015). Pojemność 4806 ccm, moc 520 KM, masa własna 2240 kg, 0-100 km/h 4,4 s, V maks. 279 km/h, średnie spalanie 13,7 l/100 km. Test w styczniu 2015 roku
Miejsce 12 – Bentley Bentayga V8. Pojemność 3996 ccm, moc 550 KM, masa własna 2587 kg, 0-100 km/h 3,9 s, V maks. 290 km/h, średnie spalanie 13,8 l/100 km. Test w lipcu 2018 roku
Miejsce 11 – Range Rover Sport Supercharged Autobiography Dynamic. Pojemność 4999 ccm, moc 510 KM, masa własna 2360 kg, 0-100 km/h 5,0 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 14,1 l/100 km. Test w marcu 2014 roku
Miejsce 10 – Porsche Cayenne Turbo S. Pojemność 4806 ccm, moc 500 KM, masa własna 2260 kg, 0-100 km/h 4,7 s, V maks. 278 km/h, średnie spalanie 14,2 l/100 km. Test w czerwcu 2010 roku
Miejsce 9 – Porsche Cayenne Turbo Tiptronic S. (r. prod. 2018) Pojemność 3996 ccm, moc 550 KM, masa własna 2278 kg, 0-100 km/h 4,1 s, V maks. 286 km/h, średnie spalanie 14,5 l/100 km. Test w marcu 2018 roku
Miejsce 9 – Mercedes ML 63 AMG 4Matic AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC. Pojemność 5461 ccm, moc 525 KM, masa własna 2324 kg, 0-100 km/h 4,9 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 14,5 l/100 km. Test w maju 2012 roku
Miejsce 7 – BMW X5 M. (r. prod. 2015) Pojemność 4395 ccm, moc 575 KM, masa własna 2057 kg, 0-100 km/h 4,5 s, V maks. 280 km/h, średnie spalanie 15,0 l/100 km. Test w kwietniu 2015 roku
Miejsce 6 – Porsche Cayenne Turbo S Tiptronic. (r. prod. 2015) Pojemność 4806 ccm, moc 570 KM, masa własna 2240 kg, 0-100 km/h 4,0 s, V maks. 284 km/h, średnie spalanie 15,5 l/100 km. Test w kwietniu 2015 roku
Miejsce 6 – BMW X5 M. (r. prod. 2010) Pojemność 4395 ccm, moc 555 KM, masa własna 2368 kg, 0-100 km/h 4,7 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 15,5 l/100 km. Test w czerwcu 2010 roku
Miejsce 4 – Jeep Grand Cherokee SRT8. Pojemność 6417 ccm, moc 468 KM, masa własna 2440 kg, 0-100 km/h 4,9 s, V maks. 257 km/h, średnie spalanie 15,6 l/100 km. Test w lutym 2014 roku
Miejsce 3 – Mercedes-Benz GLS 500 4Matic 9G-Tronic AMG-Line. Pojemność 4663 ccm, moc 455 KM, masa własna 2560 kg, 0-100 km/h 5,2 s, V maks. 250 km/h, średnie spalanie 15,8 l/100 km. Test w marcu 2016 roku
Miejsce 2 – Bentley Bentayga W12. Pojemność 5950 ccm, moc 608 KM, masa własna 2473 kg, 0-100 km/h 4,2 s, V maks. 301 km/h, średnie spalanie 15,9 l/100 km. Test w grudniu 2016 roku
Miejsce 1 – Mercedes-AMG G 63. Pojemność 3982 ccm, moc 585 KM, masa własna 2600 kg, 0-100 km/h 4,3 s, V maks. 220 km/h, średnie spalanie 17,4 l/100 km. Test w marcu 2018 roku