• Wiesz, że dwukrotnie cięższe auto przy uderzeniu w przeszkodę ma dwukrotnie większą energię niszczącą przy tej samej prędkości jazdy?
  • Droga zatrzymania auta = droga reakcji + droga hamowania. Zaraz dowiesz się, o co chodzi
  • Wielu kierowców w sytuacji awaryjnego hamowania za słabo naciska na pedał hamulca
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Tylko o co nam tak naprawdę chodzi? Przecież każdy, kto ma prawo jazdy, wie, co robić z pedałem hamulca. Wciskasz go – i pojazd zwalnia, aż do zatrzymania. Tylko czy na pewno wiesz, co robić, kiedy trzeba będzie wykorzystać pełną wydajność hamulców i przeprowadzić skutecznie coś, co potocznie nazywane jest hamowaniem w sytuacji awaryjnej?

Nie każdy wie, jak hamować w sytuacji awaryjnej!

Co więcej, badania producentów samochodów od lat wykazują, że wielu kierowców w sytuacji krytycznej za słabo wciska pedał hamulca. Aby temu zaradzić, powstał asystent hamowania, znany jako system BAS, który „dociska” pedał hamulca, kiedy komputer dojdzie do wniosku, że hamujesz awaryjnie.