Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat hamowanie awaryjne

hamowanie awaryjne

Hamowanie pulsacyjne - co to jest i jaki miało cel?

Hamowanie pulsacyjne - co to jest i jaki miało cel?

Jeszcze kilkanaście lat temu umiejętność hamowania pulsacyjnego potwierdzała kunszt kierowcy. Dzisiaj ta technika jazdy jest jedynie wspomnieniem, a rolę człowieka przejął znacznie precyzyjniejszy pod tym względem układ ABS.

Hamowanie awaryjne - czy wiesz ile miejsca potrzebujesz aby zatrzymać auto?

Hamowanie awaryjne - czy wiesz ile miejsca potrzebujesz aby zatrzymać auto?

Widzisz przed sobą przeszkodę, wciskasz z całej siły pedał hamulca i w ułamku sekundy przebiegają ci przez głowę dwa pytania: czy zdążysz w porę wyhamować i czy jadącym za tobą też uda się wytracić prędkość.

Nowoczesne systemy wsparcia kierowcy zawodzą i potrafią irytować. Typowe problemy

Nowoczesne systemy wsparcia kierowcy zawodzą i potrafią irytować. Typowe problemy

Im nowocześniejszy samochód, tym jest wyposażony w więcej elektronicznych wspomagaczy. Dzięki nim zwykle łatwiej uniknąć wypadku czy kolizji. Niestety, nie można na nich w pełni polegać. Bywa, że nawet najnowocześniejsza elektronika zawodzi, a jej niepotrzebne interwencje mogą niemile zaskoczyć również innych uczestników ruchu.

Samochód nie zawsze zahamuje sam. Asystenci kierowcy też są zawodni

Samochód nie zawsze zahamuje sam. Asystenci kierowcy też są zawodni

Na nowoczesnych układach wspomagających kierowcę nie można polegać jak na Zawiszy. Amerykanie z organizacji IIHS alarmują, że wciąż wiele brakuje współczesnym systemom, które mają pomóc kierowcy w uniknięciu wypadku. Oto lista modeli, w których ryzyko kolizji rośnie wraz z pogarszającą się widocznością.

BAS — co to jest i jak działa?

BAS — co to jest i jak działa?

We współczesnych samochodach producenci stosują coraz więcej rozwiązań, które mają zadbać o bezpieczeństwo kierowców, pasażerów oraz innych uczestników ruchu na drodze. Wśród nich znajduje się system ABS, którego jedną z funkcji jest BAS. Dzięki niemu hamowanie staje się dużo łatwiejsze.

Rewolucja na miarę ABS-u i poduszek powietrznych. Testujemy układ Brembo Sensify

Rewolucja na miarę ABS-u i poduszek powietrznych. Testujemy układ Brembo Sensify

Słyszysz "Brembo", myślisz "hamulce". Tym razem nie testowaliśmy jednak supersamochodów z superwydajnymi układami hamulcowymi. Na włoskim torze Circuito Tazio Nuvolari czekały na nas bowiem cztery Tesle – dwie z klasycznym układem i dwie wyposażone w technologię Brembo Sensify. Jak nowe rozwiązanie sprawdza się w praktyce?

Materiał reklamowy na zlecenie marki Skoda Auto Polska
Bezpieczna jazda – hamowanie awaryjne

Bezpieczna jazda – hamowanie awaryjne

W kolejnym odcinku „Bezpiecznej jazdy” nasza dziennikarka Iwona Kutyna uczy się prawidłowo hamować awaryjnie. Bo okazuje się, że i ten manewr wymaga od niej dużo większej precyzyjności. Jak skutecznie i bezpiecznie hamować awaryjnie? Zapraszamy na II odcinek programu.

Uwaga na zwierzynę! Układ antykolizyjny nie uchroni nas przed wypadkiem

Uwaga na zwierzynę! Układ antykolizyjny nie uchroni nas przed wypadkiem

Nie tylko w okolicach lasów, łąk czy pól trzeba zachować szczególną ostrożność, by uniknąć kolizji ze zwierzętami. W skrajnym przypadku na dziką zwierzynę można trafić nawet na autostradzie! Eksperci ADAC sprawdzili, czy nowoczesne układy wspomagające kierowcę mogą uchronić przed kolizją. Wyniki niestety nie napawają optymizmem.

Jak rośnie droga hamowania wraz ze wzrostem prędkości?

Jak rośnie droga hamowania wraz ze wzrostem prędkości?

Masz prawo jazdy, więc jesteś kierowcą. Ale czy na pewno wiesz, co to takiego droga reakcji, droga hamowania i droga zatrzymania? Ta wiedza na pewno Ci się przyda!

Mazdy do naprawy – mogą awaryjnie zahamować bez potrzeby

Mazdy do naprawy – mogą awaryjnie zahamować bez potrzeby

Ponad 4 tys. egzemplarzy Mazdy 3 i CX-30 musi trafić do serwisu. Lepiej nie zwlekać z wizytą, gdyż usterka jest poważna. Podczas jazdy układ awaryjnego hamowania może interweniować bez powodu!

Porażka BMW, a jak wypadły inne marki? Test systemów awaryjnego hamowania

Porażka BMW, a jak wypadły inne marki? Test systemów awaryjnego hamowania

Niemcy znów mają spore problemy. BMW jako jedyne wśród 11 testowanych SUV-ów spektakularnie oblewa test systemów awaryjnego hamowania przed pieszym i dostaje najgorszą ocenę.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test