Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat hamowanie awaryjne

hamowanie awaryjne

Te opony komunikują się z samochodem. Wspomagają pracę systemów bezpieczeństwa
Aktualności

Te opony komunikują się z samochodem. Wspomagają pracę systemów bezpieczeństwa

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Hamowanie pulsacyjne - co to jest i kto musi tak robić? Teraz to ciekawostka
Eksploatacja

Hamowanie pulsacyjne - co to jest i kto musi tak robić? Teraz to ciekawostka

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Trzy sekundy są potrzebne, by nie dostać mandatu. Policjanci to sprawdzają
Aktualności

Trzy sekundy są potrzebne, by nie dostać mandatu. Policjanci to sprawdzają

W tym miesiącu informowaliśmy o kierowcy w Szwajcarii, który za jazdę na zderzaku został ukarany mandatem w wysokości 108 tys. 500 franków, co w złotówkach daje prawie 497 tys. W Polsce również kierowcy dostają mandaty za ignorowanie bezpiecznej odległości od pojazdu z przodu. Oczywiście nie aż tak wysokie, ale kontrole się nasilają.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Stalowa pułapka zatrzyma nawet 44-tonowego tira. Tak działa amerykański wynalazek
Aktualności

Stalowa pułapka zatrzyma nawet 44-tonowego tira. Tak działa amerykański wynalazek

Ale żeby tak łapać ciężarówki w siatkę? To pomysł Amerykanów na wyjście z opresji, kiedy kierowcę zawiedzie już wszystko inne. Nowatorska betonowo-stalowa konstrukcja jest nawet skuteczniejsza od montowanych przy stromych zjazdach ramp ratunkowych. Ma też inną zaletę.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nowoczesne systemy w samochodach zawodzą i potrafią irytować. Jak sobie z nimi radzić?
Eksploatacja

Nowoczesne systemy w samochodach zawodzą i potrafią irytować. Jak sobie z nimi radzić?

Im nowocześniejszy samochód, tym jest wyposażony w więcej elektronicznych wspomagaczy. Dzięki nim zwykle łatwiej uniknąć wypadku czy kolizji. Niestety, nie można na nich w pełni polegać. Bywa, że nawet najnowocześniejsza elektronika zawodzi, a jej niepotrzebne interwencje mogą niemile zaskoczyć również innych uczestników ruchu.

Hamowanie awaryjne. Czy wiesz, ile miejsca potrzebujesz, aby zatrzymać auto?
Eksploatacja

Hamowanie awaryjne. Czy wiesz, ile miejsca potrzebujesz, aby zatrzymać auto?

Widzisz przed sobą przeszkodę, wciskasz z całej siły pedał hamulca i w ułamku sekundy przebiegają ci przez głowę dwa pytania: czy zdążysz w porę wyhamować i czy jadącym za tobą też uda się wytracić prędkość.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Weszła prosto pod jadący tramwaj. Motorniczy awaryjnie zahamował [WIDEO]
Aktualności

Weszła prosto pod jadący tramwaj. Motorniczy awaryjnie zahamował [WIDEO]

Na ul. Paderewskiego w Chorzowie 32-letnia kobieta weszła prosto pod jadący tramwaj. Zaskoczony motorniczy awaryjnie zahamował, przez co ucierpiała nie tylko piesza.

Samochód nie zawsze zahamuje sam. Asystenci kierowcy też są zawodni
Aktualności

Samochód nie zawsze zahamuje sam. Asystenci kierowcy też są zawodni

Na nowoczesnych układach wspomagających kierowcę nie można polegać jak na Zawiszy. Amerykanie z organizacji IIHS alarmują, że wciąż wiele brakuje współczesnym systemom, które mają pomóc kierowcy w uniknięciu wypadku. Oto lista modeli, w których ryzyko kolizji rośnie wraz z pogarszającą się widocznością.

BAS — co to jest i jak działa?
Eksploatacja

BAS — co to jest i jak działa?

We współczesnych samochodach producenci stosują coraz więcej rozwiązań, które mają zadbać o bezpieczeństwo kierowców, pasażerów oraz innych uczestników ruchu na drodze. Wśród nich znajduje się system ABS, którego jedną z funkcji jest BAS. Dzięki niemu hamowanie staje się dużo łatwiejsze.

Rewolucja na miarę ABS-u i poduszek powietrznych. Testujemy układ Brembo Sensify
Testy

Rewolucja na miarę ABS-u i poduszek powietrznych. Testujemy układ Brembo Sensify

Słyszysz "Brembo", myślisz "hamulce". Tym razem nie testowaliśmy jednak supersamochodów z superwydajnymi układami hamulcowymi. Na włoskim torze Circuito Tazio Nuvolari czekały na nas bowiem cztery Tesle – dwie z klasycznym układem i dwie wyposażone w technologię Brembo Sensify. Jak nowe rozwiązanie sprawdza się w praktyce?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Materiał promocyjny
Bezpieczna jazda – hamowanie awaryjne
Prawo jazdy

Bezpieczna jazda – hamowanie awaryjne

W kolejnym odcinku „Bezpiecznej jazdy” nasza dziennikarka Iwona Kutyna uczy się prawidłowo hamować awaryjnie. Bo okazuje się, że i ten manewr wymaga od niej dużo większej precyzyjności. Jak skutecznie i bezpiecznie hamować awaryjnie? Zapraszamy na II odcinek programu.

Uwaga na zwierzynę! Układ antykolizyjny nie uchroni nas przed wypadkiem
Aktualności

Uwaga na zwierzynę! Układ antykolizyjny nie uchroni nas przed wypadkiem

Nie tylko w okolicach lasów, łąk czy pól trzeba zachować szczególną ostrożność, by uniknąć kolizji ze zwierzętami. W skrajnym przypadku na dziką zwierzynę można trafić nawet na autostradzie! Eksperci ADAC sprawdzili, czy nowoczesne układy wspomagające kierowcę mogą uchronić przed kolizją. Wyniki niestety nie napawają optymizmem.

Jak rośnie droga hamowania wraz ze wzrostem prędkości?
Eksploatacja

Jak rośnie droga hamowania wraz ze wzrostem prędkości?

Masz prawo jazdy, więc jesteś kierowcą. Ale czy na pewno wiesz, co to takiego droga reakcji, droga hamowania i droga zatrzymania? Ta wiedza na pewno Ci się przyda!

Mazdy do naprawy – mogą awaryjnie zahamować bez potrzeby
Aktualności

Mazdy do naprawy – mogą awaryjnie zahamować bez potrzeby

Ponad 4 tys. egzemplarzy Mazdy 3 i CX-30 musi trafić do serwisu. Lepiej nie zwlekać z wizytą, gdyż usterka jest poważna. Podczas jazdy układ awaryjnego hamowania może interweniować bez powodu!

Porażka BMW, a jak wypadły inne marki? Test systemów awaryjnego hamowania
Aktualności

Porażka BMW, a jak wypadły inne marki? Test systemów awaryjnego hamowania

Niemcy znów mają spore problemy. BMW jako jedyne wśród 11 testowanych SUV-ów spektakularnie oblewa test systemów awaryjnego hamowania przed pieszym i dostaje najgorszą ocenę.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.