Pierwsza hybryda Hondy mogła pokonać 35 km na jednym litrze paliwa, będąc najbardziej ekonomicznym pojazdem z silnikiem benzynowym w tamtych czasach. Napęd hybrydowy, to istotny krok pomiędzy silnikiem spalinowym a w pełni elektrycznymi pojazdami i Honda jest głęboko przekonana o ważnej roli tego rozwiązania technicznego.
Bazując na wyjątkowych cechach pierwszego, niewielkich rozmiarów układu hybrydowego IMA (Integrated Motor Assist), Honda stopniowo wzbogacała ofertę pojazdów hybrydowych. Obecnie firma sprzedaje na świecie 8 modeli z takim napędem, w tym trzy - w Europie.
Honda nieustannie udoskonala swój napęd hybrydowy, aby zaspokoić zróżnicowane wymagania klientów. Poprzez rozwój obecnego układu IMA z jednym silnikiem elektrycznym, Honda będzie dążyć do osiągnięcia największej oszczędności paliwa wśród wszystkich pojazdów hybrydowych. Ponadto firma wprowadzi układ z dwoma silnikami elektrycznymi do średniej wielkości samochodów oraz wydajny trzy-silnikowy system o wysokiej mocy - Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel Drive) oferujący wspaniałe prowadzenie przy niskim poziomie zużycia paliwa. Zostanie on zastosowany w nowym modelu NSX, który będzie sprzedawany w Europie.