Mazda 3 (4 gwiazdki)

Mazda wypadła najgorzej z wszystkich pięciu testowanych samochodów. Chociaż za zderzenie boczne otrzymała 18 punktów, czyli 100%, jednak za zderzenie czołowe otrzymała tylko 12 pkt (75%). Z trzema punktami za sygnalizację niezapiętych pasów Mazda uzyskała 33 punkty, które wystarczają, by auto otrzymało 5 gwiazdek, jednak wynik zderzenia czołowego nie spełnia kryteriów Euro NCAP do ich przyznania. Największym problemem były części deski rozdzielczej, które zwiększają ryzyko obrażeń na obszarze łydek siedzących z przodu. Oprócz tego zwracano uwagę na problemy z ochroną lewego kolana i miednicy pasażera jadącego z przodu.

Mazda jako opcjonalny element wyposażenia oferuje możliwość wyłączenia przedniej poduszki powietrznej. Ponieważ takiego wyłącznika w testowanym modelu nie było, Euro NCAP nie poleciło umieszczania fotelików dziecięcych skierowanych odwrotnie do kierunku jazdy na przednim fotelu. W klasyfikacji całkowitej Mazda za bezpieczeństwo dzieci uzyskała 32 punktów (65%) i otrzymała 3 gwiazdki. Za bezpieczeństwo pieszego przyznano 15 punktów (42%) z informacją, że zderzak nie otrzymał za ochronę nóg pieszego ani jednego punktu.

Audi Q7 (4 gwiazdki)

W klasie SUV przetestowano model Audi Q7, który nie radził sobie wiele lepiej od Mazdy. Główne zarzuty Euro NCAP kierowało pod adresem sygnalizacji niezapiętych pasów, za którą Audi uzyskało 0 punktów. Sygnalizacja nie spełniła kryteriów Euro NCAP ani pod względem głośności, ani pod względem wizualnego przypomnienia. Podobnie jak Mazda Audi otrzymało tylko 12 punktów (75%) za zderzenie czołowe. Złe zespawanie spowodowało podczas zderzenia pęknięcia w podłodze i poprzeczce przy słupkach A. Zwiększone było ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy. Chociaż Audi już poinformowało, że poczyniło odpowiednie kroki i tą część samochodu zmodyfikowało, to jednak testowany egzemplarz stracił z powodu niej punkty. Za zderzenie czołowe Audi otrzymało maksymalną ilość 18 punktów.

Za bezpieczeństwo dzieci model Q7 otrzymał 39 punktów (80%). Poważnym mankamentem była jakość wykonania etykietki informującej o tym, że przedni fotel pasażera nie jest wyposażony w wyłączalną poduszkę powietrza, tak więc nie można tam umieszczać fotelika dziecięcego obróconego przeciw kierunkowi jazdy. Nalepka nie spełniła kryteriów Euro NCAP. Tradycyjnie słabym punktem dużych SUVów jest bezpieczeństwo pieszego, jednak w wypadku Audi Q7 problem nie jest tak poważny. W tej kategorii Audi otrzymało 15 punktów (42%), maksymalną ilość punktów za konstrukcję zderzaka, a za mankament uznano przednią krawędź maski.

Citroen C4 Picasso (5 gwiazdek)

Citroen C4 Picasso był jednym z dwóch testowanych przedstawicieli klasy małych samochodów MPV. W standardzie model C4 Picasso wyposażane jest w airbagi chroniące kolana, co radykalnie polepsza wyniki ochrony nóg podróżujących z przodu podczas zderzenia czołowego. Jedyny zarzut postawiono pod adresem zwiększonego ryzyka obrażeń ud kierowcy przez elementy deski rozdzielczej. Za zderzenie czołowe Citroen uzyskał 15 punktów (94%). W kategorii zderzenie boczne auto otrzymało "tradycyjne" 18 punktów (100%), chociaż podczas zderzenia doszło do złamania żebra kierowcy. Za sygnalizację niezapiętych pasów odjęto jeden punkt z powodu niedostatecznego informowania o niezapiętych pasach pasażerów jadących z tyłu. Ogółem Citroen za bezpieczeństwo pasażerów otrzymał świetnych 35 punktów i pięć gwiazdek.

Za bezpieczeństwo dzieci przyznano Citroenowi 35 pkt (71%), a poważną utratę punktów spowodowało umieszczenie fotelika skierowanego tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu. Podczas zderzenia czołowego doszło do poważnych obrażeń głowy manekina półtorarocznego dziecka, tak więc C4 Picasso pozbawiono wszystkich punktów za ochronę głowy dziecka. Auto pozytywnie oceniano za dostarczanie mocowań fotelików dziecięcych ISOFIX oraz zaczepów z tyłu przedniego fotela pasażera oraz na wszystkich fotelach drugiego rzędu. Bezpieczeństwo pieszych oceniono 16 punktami (44%). Maksymalną ilość punktów uzyskał przedni zderzak, podczas gdy maska, która z największym prawdopodobieństwem zetknie się z głową dorosłego pieszego nie otrzymała ani jednego punktu.

Mercedes-Benz B (5 gwiazdek)

Mercedes-Benz B był drugim z testowanych aut kategorii małych MPV. I wypadł prawie tak dobrze jak Citroen. Zarzutów dotyczących bezpieczeństwa pasażerów przy zderzeniu czołowym Euro NCAP wzniosło niewiele i dotyczyły zwłaszcza zwiększonego ryzyka skaleczenia kolan i ud kierowcy elementami deski rozdzielczej. Za ochronę pasażerów podczas zderzenia czołowego Mercedes otrzymał 13 punktów (81%), za zderzenie boczne 18 pkt (100%). Maksymalną ilość punktów Mercedes otrzymał za sygnalizację niezapiętych pasów przednich i tylnych siedzeń. W ocenie ochrony pasażerów Mercedes-Benz klasy B uzyskał 34 punkty i 5 gwiazdek.

Mercedes oferuje system detekcji fotelika dziecięcego, który automatycznie wyłącza przedni airbag pasażera. Testowany egzemplarz nie był jednak w ten system wyposażony, a w takim wypadku airbagu nie można w ogóle wyłączyć, tak więc fotelik nie powinien być umieszczany tyłem do kierunku jazdy. Naklejka informująca o zakazie umieszczania fotelika dziecięcego na przednim siedzeniu nie była dostatecznie zrozumiała i nie spełniła kryteriów Euro NCAP. Punkty Mercedes stracił również za małą ilość mocowań fotelików ISOFIX na tylnych siedzeniach. Za bezpieczeństwo pieszych auto otrzymało 12 punktów (33%). Zarzuty wznoszono pod adresem górnej krawędzi maski oraz tej części maski, która prawdopodobnie zetknie się z głową pieszego.

Ford Galaxy (5 gwiazdek)

Ostatnim ocenianym samochodem był Ford Galaxy reprezentujący klasę dużych MPV. Galaxy osiągnął doskonałe wyniki podczas zderzenia czołowego, kiedy to uzyskał 15 punktów (94%). Chwalono airbagi chroniące kolana, które zapobiegały obrażeniom kolan i ud kierowcy spowodowanych elementami deski rozdzielczej. Podczas zderzenia doszło do przesunięcia się kierownicy do przodu, co zwiększyło ochronę kierowcy. Tak samo jak pozostałe cztery samochody również Galaxy otrzymał 18 punktów (100%) za zderzenie boczne. Za sygnalizację niezapiętych pasów przyznano 2 punkty. Sygnalizacja dotyczy tylko przednich siedzeń, jednak w tej kategorii Galaxy spełnia kryteria Euro NCAP. Sumując Galaxy uzyskał za bezpieczeństwo pasażerów świetny wynik 35 punktów i 5 gwiazdek.

Bezpieczeństwo dzieci oceniono 37 punktami (76%). Główne zarzuty wznoszono przeciw niedostatecznemu oznaczeniu mocowań fotelików dziecięcych ISOFIX w drugim rzędzie siedzeń. Za bezpieczeństwo pieszych Galaxy otrzymał 15 punktów (42%).

Źródło: Euro NCAP