Inspiracja pochodzi od niemieckiego koncernu Volkswagen, który stworzył platformę modularną MQB. Takie rozwiązanie, które znacznie obniża koszty projektowania nowych modeli samochodów, wprowadziło już kilka koncernów. Kolejnym będzie Tata Motors, którego projektanci pracują aktualnie nad Advanced Modular Platform (AMP).

Jak wiadomo Tata Motors wciąż nie może próby sprzedaży swoich samochodów na rynkach europejskich zaliczyć do sukcesów. Przykładem może być Polska, gdzie auta tej marki nie zrobiły furory ze względu na złą jakość. Aktualnie Tata sprzedaje swoje auta w Hiszpanii i na Słowacji. Hitem miał stać się najtańszy samochód świata – Tata Nano, który jednak nie zrobił spodziewanej kariery nawet w Indiach. Koncern z Indii wciąż zamierza stać się globalnym producentem, w czym powinna pomóc modularna platforma.

Jej projektanci są przekonani, że platforma AMP będzie lepsza od MQB. Jednak dotychczas niemiecki producent ma na swoim koncie przynajmniej sześć, a nawet jak w przypadku Golfa – siedem generacji samochodów, co pozwoliło na dojście do obecnego zaawansowania procesu projektowania.

Platforma koncernu Tata będzie umożliwiała zmiany długości i szerokości projektowanych modeli. Dzięki temu będą mogły na niej powstawać zarówno małe modela jak i duże corssovery. Będą jednocześnie przygotowane do sprzedaży na całym świecie.