Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa

Ferrari Testarossa to sportowy samochód osobowy produkowany przez włoską markę. Auto zadebiutowało w 1984 roku i było jednym z najpopularniejszych modeli z galopującym rumakiem na masce. Nawet osoby niezwiązane ze środowiskiem motoryzacyjnym, mogą kojarzyć białą Testarosse z kultowego serialu „Miami Vice”.

Testarossa była następcą modelu Berlinetta Boxer, po którym zresztą odziedziczyła płytę podłogową. W historii Ferrari znane już był modele w latach 50. i 60. o takiej nazwie, jednak wtedy pisana ona była oddzielnie (Testa Rossa). Po włosku oznacza to „czerwona głowa”, co miało być nawiązaniem do czerwonej pokrywy zaworów jednostki napędowej. 2-drzwiowe, klinowate nadwozie od Pininfariny świetnie oddaje charakter auta i zachwyca nawet dziś.

Charakterystycznymi elementami były chowane reflektory, boczne skrzela ciągnące się od połowy drzwi do tylnych nadkoli oraz tylny pas poprzecinany poprzecznymi, wąskimi pasami. Do napędu Testarossy służył 5-litrowy silnik V12 generujący 390 KM, który przenoszone były na tylną oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.

W 1991 roku dokonano pierwszej modyfikacji. Przyjęto wtedy nazwę 512TR, a zmianie uległ przód auta, a także moc jednostki napędowej. Auto zyskało bardziej krągły pas przedni oraz dysponowało 420 KM. Większość cech charakterystycznych Testarossy została jednak zachowana.

W 1994 roku przeprowadzono kolejne zmiany. Niestety, efekt nie był najlepszy i wiele osób uznaje, iż ten proces oszpecił elegancki i ociekający włoskim stylem samochód. Zmodyfikowano nie tylko przód auta, z którego zniknęły chowane reflektory, lecz także tył, w którym zastosowano światła podobne do tych z modelu F355. Całość nie współgrała ze sobą. Oprócz tego planowano także zastosować jednostkę napędową z F40, jednak ostatecznie zwiększono jedynie moc dotychczasowego silnika do 440 KM.

Ostatecznie produkcja Testarossy (a właściwie 512M) zakończyła się w 1996 roku, a jego następcą został 550 Maranello.

Ferrari Testarossa - generacje

Ferrari Testarossa (1984&nbsp-&nbsp1996)

Ferrari Testarossa (1984 - 1996)

Ferrari Testarossa - powiązane artykuły

Legendy designu, które powstały z konieczności. Od opuszczanych świateł po podnoszone drzwi

Legendy designu, które powstały z konieczności. Od opuszczanych świateł po podnoszone drzwi

Musieliśmy tak zrobić. Nie było innego wyjścia – właśnie w ten sposób narodziły się jedne z największych legend samochodowego designu. Skośna listwa grilla Volvo, Fiat Multipla I bądź podnoszone drzwi Mercedesa 300 SL "Gullwing" nie powstały dlatego, żeby było ładnie. Po prostu inne rozwiązanie nie wchodziło w grę. Dlaczego?

Opel Kadett stał się Ferrari Testarossą. Tak się tuningowało auta w latach 80. i 90.

Opel Kadett stał się Ferrari Testarossą. Tak się tuningowało auta w latach 80. i 90.

W Hiszpanii na sprzedaż pojawił się Opel Kadett GSi. To dziś dość rzadki samochód, a żeby tego było mało, ten egzemplarz ma body kit Schneider i wygląda jak mała Testarossa. To kwintesencja tuningu lat 80. i 90.

Kuba Wojewódzki znów o superautach. Tym razem charytatywnie dla Ukrainy

Kuba Wojewódzki znów o superautach. Tym razem charytatywnie dla Ukrainy

Kuba Wojewódzki dał się sfotografować leżąc przed żółtym Lamborghini Murciélago. W ten sposób celebryta charytatywnie zaprasza swoich obserwujących na warszawską wystawę supersamochodów "Ikony Motoryzacji". Dochód z niedzielnych biletów (6 marca 2022 r.) zostanie przekazany na zakup karetki dla Ukrainy.

Ferrari Testarossa z 1987 r. Eltona Johna na sprzedaż

Ferrari Testarossa z 1987 r. Eltona Johna na sprzedaż

Ferrari Testarossa z 1987 r., które Elton John dostał na 40 urodziny od wytwórni płytowej MCA, znalazło się na aukcji firmy Shannons w Mebourne. Ogniście czerwone sportowe coupe w bardzo dobrym stanie i z niskim przebiegiem wyceniane jest na 300-350 tys. dolarów australijskich.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech