Zakres możliwych zastosowań 4x4 jest szeroki: holowanie ciężkiego ładunku na plac budowy, wyjazd na weekend za miastem lub po prostu wymagająca przejażdżka w terenie.

Konstrukcja nowej opony DuraTrac to wiele innowacyjnych rozwiązań dla zwiększenia parametrów jazdy off-road. Opracowana przez Goodyear technologia TractiveGrooveTM zapewnia nowej oponie Wrangler DuraTrac lepszą trakcję w grząskim błocie i na śniegu. Z kolei nowa kombinacja ustawionych pod ostrym kątem centralnych bloków bieżnika i zygzakowatych mikro-rowków gwarantuje lepszą stabilność boczną oraz trakcję na drogach mokrych i zaśnieżonych.

Samoczyszczące, ustawione stopniowo bloki na barkach opony oraz tysiące mini-krawędzi pomagają nowej oponie zachować trakcję w terenie oraz pewność prowadzenia i trakcję na śniegu. Wrangler DuraTrac oznaczona jest znakiem Mountain Snowflake, co oznacza, że opona gwarantuje dobrą trakcję zimową. Oponę można wyposażyć w metalowe kolce.

Aby zwiększyć twardość i żywotność opony, nowa DuraTrac została stworzona w oparciu o specjalny rodzaj kauczuku, który zwiększa odporność bloków bieżnika na odpryskiwanie, pękanie oraz rozdarcie, zwłaszcza przy dużych obciążeniach i podczas holowania. Wrangler DuraTrac posiada blokadę obręczy, która zapobiega ślizganiu się kół dla optymalnego ich wyważenia przez cały okres życia opony. Opona posiada także wbudowaną ochronę obręczy, zapobiegającą jej przypadkowemu uszkodzeniu, np. przy uderzeniu w krawężnik.

Goodyear Wrangler DuraTrac to doskonały wybór do szerokiej gamy aut z napędem 4x4. Nowa opona dostępna jest w siedmiu najbardziej popularnych rozmiarach. Przewidziano możliwość montażu w autach 4x4 takich marek, jak Land Rover, Mercedes, Nissan, Toyota, Jeep, Hummer i wielu innych.