Z badania Ford Car Buying Trends 2014 producent wie jakich ma najwięcej klientów i czego oczekują od marki. Wyniki często są zaskakujące, czego przykładem może być okno dachowe. Można było oczekiwać, iż najwięcej nabywców Forda Focusa zamawia je w krajach Europy Południowej. Okazuje się, że tutaj liderem jest Norwegia (15 proc. zamawiających), a w dalszej kolejności Francja (11 proc.) i Niemcy (10 proc.).

Najczęściej wybieraną barwą nadwozia jest biała. Wśród 500 tys. objętych badaniem aut, aż 23 proc. było w tym kolorze. Nieco mniej sprzedano aut czarnych i szarych (17 proc.). Ta trójka była najpopularniejsza w większości krajów objętych badaniem, poza Irlandią, Polską i Rumunią, gdzie królują srebrne samochodu, które w całym rankingu sklasyfikowane zostały na czwartej pozycji z udziałem 14 proc.

Najlepiej sprzedaje się pięciodrzwiowy hatchback, który pojawia się w co drugim zamówieniu. Kombi wybiera 35 proc. klientów, a sedan 15 proc.

Nabywcy Forda Focusa wciąż preferują silniki benzynowe, które stanowią 58 proc. całej sprzedaży. Natomiast 41 proc. wybiera diesle, a pozostali decydują się na paliwa alternatywne. Najmniej aut z silnikami wysokoprężnymi zamawiają Rosjanie, gdzie aż 97 proc. to benzyniaki. Liderem wśród diesli jest Turcja, gdzie sprzedaje się 64 proc. Focusów z taką jednostką.

Kolejnym ważnym kryterium jest wybór przekładni. Jak się okazuje miłośnicy Forda Focusa w 96 proc. wybierają auto z manualem.

Typowym Fordem Focusem kupowanym w Europie jest pięciodrzwiowy hatchback w białej barwie nadwozia, z silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów.