Kia cee'd SW
Aktualności

Kia cee'd SW

Kia staje do pojedynku w ciasnym segmencie C z modelem cee’d kombi drugiej generacji. Pierwsza odsłona swoim stylem idealnie wpasowała się w gusta Europejczyków rozpieszczonych przez niemieckie produkcje. Teraz koncern poszedł o kolejny krok dalej. Już sam wygląd nowego cee’da pokazuje, jak dużą wagę producent przywiązuje do tego auta. Sylwetka, będąca dziełem uznanego projektanta Petera Schreyera, jest dynamiczna i bardzo atrakcyjna, dzięki czemu samochód z pewnością będzie się wyróżniał na drodze. Wnętrze nowej Kia cee’d jest bardziej dojrzałe, stylem nawiązuje do wyższych klas. W środku nie ma mowy o twardych plastikach. Testowany przez nas egzemplarz wyposażony był w stosowany także w Mercedesach ciekłokrystaliczny wyświetlacz pełniący rolę szybkościomierza. Wrażenie jakie robi ten gadżet jest niesamowite, a przy okazji jest on bardzo praktyczny. W samochodzie znalazło się także radio CD z MP3. O ile sam zestaw oferuje całkiem przyjemną jakość dźwięków i potrafi zintegrować się z naszym telefonem to wyświetlacz  nie zachwyca. Czerwone kanciaste literki, są jakby żywcem przeniesione z kalkulatora. Na multifunkcyjnej kierownicy znalazł swoje miejsce przełącznik sterujący systemem zmiennej siły wspomagania. Można wybrać trzy tryby: Normal, Sport i Comfort. Przewidujemy, że najbardziej popularnym silnikiem będzie testowany przez nas diesel o pojemności 1,6 litra i mocy 128 koni mechanicznych. Przyspieszenie od zera do 100 km/h wynosi 11,2 sekundy, a sama jednostka pozwala na dynamiczną i pewną jazdę - także podczas wyprzedzania. Cee’d kombi podczas dynamicznej jazdy na trasie spalił 5,2 litra na 100 km. W mieście ta wartość oscylowała w granicach 6 - 6,5 litra na 100 km. Jeśli te prognozy się potwierdzą, to można wróżyć nowej Kii cee'd co najmniej powtórzenie sukcesu poprzedniczki. Bo za rozsądną cenę dostaniemy samochód, który w niczym nie ustępuje uznanym konkurentom niemieckim, francuskim czy japońskim, a wręcz w wielu aspektach je wyprzedza. Choćby na polu gwarancji, która standardowo trwa aż 7 lat i przechodzi na kolejnych właścicieli. Ceny Kia cee’d kombi zaczynają się od 52 990 zł za wersję benzynową. Dobrze wyposażony diesel został wyceniony na 77 990 zł. Za pomoc w realizacji materiału dziękujemy Dyrekcji Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, mieszczącego się przy ul. św. Wawrzyńca 15.

Wnętrze nowej Kia cee'd kombi
Aktualności

Wnętrze nowej Kia cee'd kombi

Nowa Kia cee’d znacznie różni się od swojej poprzedniczki. Auto nabrało charakteru, jest bardziej dojrzałe i mocniej "osadzone" w historii modelu. Wiele zmieniło się także we wnętrzu. Kiedy sześć lat temu Kia prezentowała pierwszą generację modelu cee’d SW bardzo pozytywnie zaskoczyło nas wnętrze tego auta. Producent mając świadomość z jakimi konkurentami przyjdzie mu się zmierzyć na rynku postanowił - i słusznie - nie oszczędzać na wykończeniach i materiałach. Druga generacja kontynuuje filozofię  przyświecającą pierwszej odsłonie cee’da. Wystarczy zajrzeć do środka, gdzie uwagę przyciąga bardzo ładnie stylizowany kokpit skierowany lekko w stronę kierowcy i wysokiej jakości materiały. Tu nie ma mowy o twardych plastikach wydzielających niemiły zapach. Projektanci zafundowali przyszłym właścicielom Kii cee’d bardzo przyjemne wnętrze. Tapicerka może występować w trzech wersjach kolorystycznych oraz szerokim wachlarzem opcjonalnego wyposażenia. Już w standardzie dostaniemy ładne analogowe zegary z cyfrowym wyświetlaczem komputera pokładowego, a na konsoli środkowej radio z CD i MP3. W testowanej przez nas Kia umieszczony na środku prędkościomierz za wskazówką to nic innego jak wyświetlacz wysokiej rozdzielczości. Sam w sobie robi niesamowite wrażenie, a oprócz tego jest praktyczny. W przypadku wyjazdu samochodem na Wyspy Brytyjskie, wystarczy ustawić odpowiednią opcję i zamiast podziałki w km/h przed oczami będziemy mieć licznik wyskalowany w mph. Ponadto na środku wyświetlane są wskazania komputera pokładowego oraz komunikaty, w których system ostrzeże kierowcę kiedy ten będzie na przykład chciał ruszyć ze skręconymi kołami. Rozmieszczenie elementów na desce rozdzielczej jest praktyczne, intuicyjne i na tyle logiczne, że można obejść się bez instrukcji obsługi. Fotele są porządne, dają dobre podparcie. Pozycja za kierownicą jest dobra - plus za możliwość regulacji kierowcy w dwóch płaszczyznach. Wygodnie podróżuje się również z tyłu.