Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mini Cabrio

Mini Cabrio

Ikona samochodu

MINI Cabrio to kompaktowych rozmiarów kabriolet produkowany przez markę należącą do koncernu BMW. Auto pojawiło się na rynku w 2004 roku jako jedna z wersji nadwoziowych MINI One/Cooper jednocześnie bazując na tym modelu.

Był to pierwszy model w historii marki ze ściąganym dachem. Choć w przeszłości powstawały prototypy małego brytyjskiego autka bez dachu, to żaden nie wszedł do produkcji. Jeśli chodzi o stylistykę to auto zbytnio nie odbiegało od swojego pierwowzoru. Oczywistym jest, ze podłoga oraz wzmocnienia boczne uległy modyfikacji, a linia biegnąca od słupka B ku tyłowi miała inny kształt.

Środek został zaprojektowany w bardzo nowatorski i lifestylowy sposób chcąc upodobać się młodszej klienteli. W oczy rzuca się duży, centralnie umieszczony prędkościomierz, który jednak nie jest zbyt funkcjonalny. Jeśli chodzi o miejsce na tylnej kanapie to można powiedzieć iż jest ono symboliczne. Miejsca nad głową pasażerowie zyskają przy ściągniętym dachu, jednak w nogach wciąż będzie ciasno.

Do napędu posłużył silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 90, 115 lub 170 (z kompresorem) KM. Moment obrotowy był przenoszony na przednią oś za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej przekładni CVT.

W 2009 roku wprowadzono na rynek II generację MINI Cabrio. Stylistyka auta właściwie uległa bardzo subtelnej zmianie, niemal nie do wychwycenia dla laika. Wprawne oko jednak zauważy nowe lampy przednie oraz tylne, nowy grill oraz delikatnie inną linię auta. Również wnętrze uległo odświeżeniu. Wymiarowo auto urosło o blisko 10 cm, co mogą odczuć pasażerowie na tylnej kanapie oraz bagażnik, który oferuje 240 litrów pojemności. Dach po raz kolejny wykonano z miękkiego materiału, i można było go zdjąć jadąc nie więcej niż 30 km/h. Zajmowało to ok. 15 sekund.

Obok silników benzynowych pojawiły się także jednostki wysokoprężne. Benzyniaki miały pojemność 1,6 litra i rozwijały od 98 do nawet 211 KM w topowej odmianie John Cooper Works. Diesle z kolei miały pojemność 1,6 oraz 2 litrów i generowały odpowiednio 112 oraz 143 KM. Moc wciąż była przenoszona na przednią oś za pomocą 6-biegowej skrzyni automatycznej lub manualnej.

W 2016 roku na rynku pojawiła się już III generacja MINI Cabrio. Stylistyka, choć przypomina poprzedników, wyraźnie się zmieniła – wg wielu, niestety na gorsze. Zdania są podzielone, lecz sceptycy uważają go za „MINI po mało udanym botoksie”. Oprócz zmian zewnętrznych oraz wymiarowych, modernizacji uległo także wnętrze.

Pod maską po raz pierwszy pojawił się 3-cylindrowy silnik zarówno benzynowy jak i wysokoprężny. Oba zostały zaprojektowane przez BMW i są to jednostki z rodziny TwinPower Turbo. Podstawowy benzyniak ma 1,5 litra pojemności i rozwija 136 KM. Odmiana S oraz John Cooper Works korzystają z 4-cylindrowego silnika o pojemności 2 litrów i mocy odpowiednio 192 i 231 KM. Mniejszy diesel ma z kolei pojemność 1,5 litra i generuje 117 KM. Większa, 2-litrowa jednostka ma 170 KM. Jeśli chodzi o napęd to nie zaszły żadne zmiany – moment obrotowy jest przenoszony na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej.

Mini Cabrio - generacje

Ikona samochodu

Mini Cabrio I (2004 - 2008)

Ikona samochodu

Mini Cabrio II (2009 - )

Mini Cabrio - powiązane artykuły

Kupujemy coraz droższe samochody. Które modele warto wybrać?

Kupujemy coraz droższe samochody. Które modele warto wybrać?

133 454 zł – tyle wynosi średnia ważona cen nowych aut kupowanych w tym roku w Polsce. Wybraliśmy 14 wartych polecenia modeli w tym budżecie – od małego crossovera, przez rodzinne kombi, kabriolet, różne rodzaje hybryd, aż po minivana.

MINI John Cooper Works Cabrio – wesołe ciasteczko

MINI John Cooper Works Cabrio – wesołe ciasteczko

MINI Cabrio w swoim 6. sezonie prezentuje się w nowych barwach i z modnymi drobiazgami. Jako 231-konne JCW śmiga zdrowo, wywołując uśmiechy nie tylko na twarzy kierowcy.

Materiał reklamowy na zlecenie marki MINI
MINI – nowe wydanie kultowego modelu

MINI – nowe wydanie kultowego modelu

MINI to więcej niż samochód – to styl bycia. To jedyny model klasy premium, w którym perfekcyjnie połączono tradycję z nowoczesnością. Z jednej strony mamy tu stylistykę, która idealnie nawiązuje do historii, a z drugiej zastosowano technikę, która zapewnia komfortowe, bezpieczne i sprawne podróżowanie. Teraz na rynek trafia nowe, jeszcze lepsze MINI.

MINI po kolejnym liftingu

MINI po kolejnym liftingu

To już druga modernizacja aktualnego modelu MINI. Tym razem jednak nie ma wyrazistych zmian, takich jakimi z pewnością były lampy z motywem Union Jack, ale za to więcej zmieniło się we wnętrzach aut. Koncern BMW jednocześnie odświeżył wersje: 3d, 5d oraz cabrio.

Mini Cabrio Cooper S – lans musi kosztować | TEST

Mini Cabrio Cooper S – lans musi kosztować | TEST

Ze swoją ceną około 130 tys. zł, Mini na pewno nie będzie popularnym kabrioletem, ale Cooper S to nie tylko niezły lans, ale też kawał porządnej fury, która całkiem nieźle jeździ.

Mini: lifting i skrzynia dwusprzęgłowa

Mini: lifting i skrzynia dwusprzęgłowa

Mini przygotowało aktualizację dla trzech modeli. Kosmetyczne zmiany przejdą hatchbacki 3d i 5d oraz kabriolet. Odświeżone samochody będzie można po raz pierwszy zobaczyć na nadchodzącym salonie w Detroit.

MINI Cabrio JCW – szybki kaprys | TEST

MINI Cabrio JCW – szybki kaprys | TEST

Zachwyca temperamentem, gokartowym zachowaniem na drodze i przyciągającą wzrok stylistyką, ale w topowej wersji John Cooper Works z silnikiem o mocy 231 KM jest raczej dość drogą zabawką.

Mini Cooper S cabrio - Lans na szybko

Mini Cooper S cabrio - Lans na szybko

192 KM i jeden z lepszych układów jezdnych wśród aut z napędem na przód kontra taki sobie „automat” i podwyższona masa: Mini Cooper S cabrio pozostawia pewien niedosyt.

Nowe Mini John Cooper Works – czas na cabrio

Nowe Mini John Cooper Works – czas na cabrio

Gama modeli nowej generacji Mini powiększy się o drugi sportowy wariant John Cooper Works. Niedługo do hatchbacka dołączy kabriolet - w sam raz na sezon letni.

Mini Cooper S Roadster - Precz z nudą!

Mini Cooper S Roadster - Precz z nudą!

Mini Roadster to dwuosobowy kabriolecik z ręcznie składanym dachem dostarcza mocnych wrażeń, zwłaszcza gdy napędza go 184-konny silnik turbobenzynowy.

Mini Cabrio - 15 sekund do szczęścia

Mini Cabrio - 15 sekund do szczęścia

Po hatchbacku, kombi oraz wersji z napędem elektrycznym przyszedł czas na Mini Cabrio, które w salonach pojawi się wiosną 2009 roku. Najnowszy model Mini wyposażono w miękki dach, który składa się w ciągu 15 sekund.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test