Mini John Cooper Works Cabrio wyróżnia się sportową stylizacją, zmodyfikowanym zawieszeniem, układem hamulcowym Brembo i donośniejszym dźwiękiem wydechu, ale przede wszystkim - znacznie lepszymi osiągami.

Pod maskę trafił najmocniejszy silnik dostępny w Mini. Turbodoładowany benzyniak o pojemności dwóch litrów generuje moc 231 KM – to o 20 KM więcej niż poprzednie Mini JCW Cabrio i o 39 KM więcej niż nowe Mini Cooper S Cabrio. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm – jest osiągany w przedziale 1250-4800 obr./min. Standardowo silnik współpracuje z ręczną skrzynią biegów, która przekazuje napęd na przednie koła. Przekładnia Steptronic, również sześciostopniowa, będzie oferowana jako opcja. Na życzenie można zamówić amortyzatory ze zmienną siłą tłumienia.

Mini Cabrio w wydaniu JCW to niezły sprinter. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu tylko 6,6 s (6,5 s z automatem) – odpowiednio o 0,3 i 0,6 s szybciej niż poprzednika. Poprawie uległa elastyczność (80-120 km/h w 6,1 sekundy, czyli o 0,7 s szybciej). Wrosła również prędkość maksymalna, do 242 km/h.

Dach składa się i rozkłada automatycznie, wystarczy nacisnąć przycisk. Czynność ta trwa 18 sekund i jest możliwa także w trakcie jazdy, należy tylko zwolnić do prędkości 30 km/h.