Mini po liftingu można poznać po nowych lampach przednich LED Matrix oraz tylnych z motywem flagi brytyjskiej (ciekawy sposób na nawiązanie do pochodzenia marki). Samochody mogą wyróżniać się również czarnym wykończeniem na wysoki połysk atrapy chłodnicy i obramowań lamp (zamiast chromowanych listew) oraz nowymi kolorami karoserii (Emerald Grey, Starlight Blue i Solaris Orange) i wzorami obręczy kół.

W kabinach zmodernizowanych Mini, na desce rozdzielczej po stronie pasażera, również zastosowano motyw „Union Jack”. Ponadto producent przygotował znacznie bogatszy program indywidualizacji swoich modeli i nowe elementy wyposażenia, np. ładowanie bezprzewodowe smartfona czy nowe funkcje online systemu multimedialnego Mini Connected.

Na tym nie koniec. W gamie Mini pojawi się nowy 7-stopniowy „automat”. To coraz popularniejsza na rynku konstrukcja dwusprzęgłowa pozwalająca na dynamiczne przyspieszanie bez przerywania przeniesienia napędu. Jedno sprzęgło obsługuje biegi parzyste, drugie – nieparzyste. Nowa skrzynia będzie oferowana w opcji dla modeli Mini One, Cooper, Cooper S i Cooper D (standardem pozostanie przekładnia manualna). Wersje Mini Cooper SD będą seryjnie wyposażone w 8-stopniowy „automat” Steptronic.