• Nowe MINI napędzane jest benzynowymi silnikami o mocy od 102 KM do 231 KM lub elektryczną jednostką generującą 184 KM
  • Nowości stylistyczne nie tylko poprawiły estetykę MINI, lecz także sprawiły, że samochód jeszcze bardziej wyróżnia się na tle konkurencji
  • Przestronne wnętrze MINI wykończono materiałami wysokiej jakości, a ponadto zyskało cyfrowy zestaw wskaźników
  • Nowe MINI to nie tylko 3- lub 5-drzwiowy hatchback, lecz także oryginalne cabrio

MINI jest samochodem, w przypadku którego nie obowiązują takie pojęcia, jak: nuda, sztampa czy pospolite rozwiązania. Niezależnie czy wybierzesz 3- lub 5-drzwiowego hatchbacka, bądź wersję cabrio, ten model niemal każdą częścią przełamuje wszelkie konwencje i zdaje się mówić – Jestem oryginalny, a dzięki mnie Ty też będziesz wyjątkowy.

Nowe wydanie MINI jeszcze dobitniej przekonuje, że wszelka rutyna jest mu obca. W pierwszej kolejności to oczywiście zasługa nietuzinkowej stylistyki nadwozia. Purystyczny wygląd auto zawdzięcza w dużej mierze zmienionej stylistyce przodu. Jeszcze nigdy nie był on tak zdominowany przez charakterystyczną atrapę chłodnicy, której sześciokątne obramowanie zajmuje teraz wyjątkowo dużą powierzchnię.

MINI – przyjaciel awangardy

Uzupełnieniem przodu są oczywiście typowe dla MINI okrągłe reflektory. Teraz standardem stały się diodowe lampy. Z kolei w miejscu świateł pozycyjnych występują szeroko rozstawione pionowe wloty powietrza, które poprawiają aerodynamikę auta. Centralna listwa zderzaka, która pełni również funkcję uchwytu tablicy rejestracyjnej nie jest już w kolorze czarnym, lecz w barwie karoserii.

Kiedy spogląda się na MINI z profilu szybko dostrzegamy typowe dla tego modelu krótkie zwisy, a jednocześnie uwagę zwracają nowe obramowania nadkoli. Podobnie, jak reflektory także i boczne kierunkowskazy umieszczone w nowych elementach ozdobnych wykonano w ledowej technice.

Po dotarciu do tyłu nowego MINI ze spalinowymi silnikami dostrzegamy czarne powierzchnie, które nawiązują do sześciokątnej atrapy chłodnicy. Z tej strony również wykorzystano ledową technikę, bowiem w ten sposób wykonane zostały lampy z charakterystycznym motywem flagi Union Jack.

MINI – wyjątkowe od alufelg po dach

To jeszcze nie koniec innowacji, bowiem dach oraz obudowy lusterek można mieć w kontrastującym kolorze, a to zwiększa możliwości personalizacji pojazdu. Całości dopełnia pięć nowych wzorów 17- oraz 18-calowych alufelg, jak i trzy nowe kolory lakierów – szary Rooftop Grey, niebieski Island Blue oraz żółty Zesty Yellow.

Nowości nie mogło zabraknąć oczywiście we wnętrzu MINI. Pod tym względem samochód zyskał zarówno pod względem stylistycznym, jak i zastosowanej techniki. Czym zatem samochód zaskakuje pod względem wyglądu?

Nowoczesny wizerunek to zasługa m.in. inaczej ukształtowanych wlotów powietrza czy kierownic o nowym wzornictwie. Przy okazji – te ostatnie można mieć również z funkcją podgrzewania, a to wydatnie poprawia komfort prowadzenia w chłodne dni.

MINI – sport i elegancja

Jak przystało na auto premium o sportowym charakterze nowe MINI ma wnętrze, które łączy elementy zarezerwowane dla eleganckich pojazdów z atrybutami aut, które kojarzą się z dynamiczną jazdą. Z jednej strony mamy komfortowe i świetnie podpierające z boku sportowe fotele oraz sportową kierownicę, a z drugiej materiały wykończeniowe najwyższej jakości (skóra, fortepianowy lakier).

Pod technicznym względem docenimy przede wszystkim zmianę zestawu zegarów. Najważniejsze wskazania obserwuje się teraz na wyjątkowo czytelnym cyfrowym ekranie o przekątnej 5 cali. Jego wygląd współgra z umieszczonym na środku deski rozdzielczej dużym, okrągłym wyświetlaczem o przekątnej 8,8 cala.

To on wraz z umieszczonymi poniżej przełącznikami odpowiada za obsługę urządzeń pokładowych. Co ważne, intuicyjne menu pokazywane na ekranie oraz duże rozmiary przycisków sprawiają, że dotarcie do odpowiednich funkcji jest łatwe zarówno na postoju, jak i w trakcie prowadzenia pojazdu.

Niezależnie od nowości, jakie zagościły na pokładzie pewne jest, że MINI – zarówno 3- i 5-drzwiowy, jak i w wersji cabrio – mały jest tylko na zewnątrz. Po zajęciu miejsca na wygodnych fotelach przekonujemy się, jak dużo miejsca można wygospodarować na tak niewielkiej powierzchni. Zarówno na przednich, jak i na tylnych siedzeniach przestrzeni jest pod dostatkiem i nawet wysokie osoby ułożą wygodnie nogi, a i nad głowami mają wystarczającą liczbę centymetrów.

MINI – silnik na miarę każdej potrzeby

MINI to pojazd, który zaspokoi wszelkie upodobania nie tylko pod względem estetyki czy bogatego wyposażenia, lecz także z racji bogatej gamy silnikowej. Dzięki temu każdy kierowca dobierze wersję pasującą do jego potrzeb i upodobań. Jeżeli priorytetem jest dla Ciebie relaks podczas prowadzenia to idealne okaże się z pewnością MINI One, którego benzyniak generuje 102 KM.

Dla tych, którzy potrzebują większej dawki dynamiki przewidziano 136-konnego Coopera oraz Coopera S o mocy 178 KM. W tej pierwszej wersji setkę uzyskuje się po 8,1 s, a w drugiej po imponujących 6,6 s. Jednak na najwięcej mocnych wrażeń można liczyć w przypadku MINI John Cooper Works, którego silnik generuje 231 KM.

MINI JCW – adrenalina w standardzie

Mocne wciśnięcie pedału gazu powoduje gwałtowny start, podczas którego plecy jadących są wciskane z potworną mocą w oparcia siedzeń. W efekcie już po 6,1 s pędzimy 100 km/h, a rozpędzanie pojazdu kończy się dopiero przy 241 km/h. Sportowe doznania potęguje efektowny gang układu wydechowego.

Przedstawiając gamę silnikową MINI nie można zapomnieć o wersji Cooper SE, pod którego maską drzemie gotowy do pracy elektryczny silnik o mocy 184 KM. Tak skonfigurowanym MINI osiąga się setkę po 7,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h.

MINI – jedzie z prądem

Elektryczne MINI – podobnie jak jego spalinowe rodzeństwo – jest samochodem, które sprawdza się zarówno w mieście, jak i podczas dalszych wyjazdów. To nie tylko zasługa świetnych osiągów, lecz także zasięgu, który według normy WLTP wynosi aż 234 km.

Uzupełnieniem możliwości nowego MINI jest dopracowane zawieszenie. To niesamowite, jak udanie konstruktorzy zbalansowali jego nastawy. Gdy trzeba perfekcyjnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, a kiedy jest to niezbędne precyzyjnie przeprowadza samochód przez każdy zakręt i umożliwia gwałtowne ominięcie przeszkody bez nadmiernych przechyłów nadwozia.

Niemal gokartowe prowadzenie to także zasługa nowego adaptacyjnego układu jezdnego. To on w ciągu zaledwie 50-100 milisekund zmienia amortyzację w taki sposób żeby zapewnić najwyższe bezpieczeństwo przy zachowaniu optymalnej amortyzacji.

Bezpieczeństwo ponad wszystko

Skoro wspomnieliśmy o bezpieczeństwie to nie można zapomnieć, że w nowym MINI znalazł się system ostrzegający o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu (działa w zakresie 70-210 km/h). Układ skutecznie zapobiega zajechaniu drogi innym uczestnikom ruchu drogowego.

Bezpieczeństwo oraz komfort prowadzenia na długich trasach poprawia aktywny tempomat, który działa pomiędzy 30 km/h a 140 km/h. System nie tylko utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, lecz także za sprawą funkcji Stop&Go samoczynnie zmniejszy prędkość MINI, a w razie konieczności zatrzyma je. Po lekkim naciśnięciu pedału gazu auto ruszy ponownie i rozpędzi się do prędkości, jaka była zaprogramowana przed zatrzymaniem się.

MINI – nasza opinia

Jeżeli lubisz oryginalną stylistykę, a jednocześnie cenisz wysoką jakość wykonania oraz sportowe doznania podczas prowadzenia pojazdu to nowe MINI jest idealne dla Ciebie. Dzięki nowościom, które zagościły na pokładzie auto zyskało bardziej wyrazisty wizerunek, a do tego jest bezpieczniejsze i zapewnia wyższy komfort podróżowania.