EWB (Electronic Wedge Brake) ma być kolejnym krokiem przybliżającym motoryzację do technologii "drive- -by-wire" znanej z lotnictwa, gdzie nośnikiem wszelkich informacji i poleceń jest prąd płynący przewodem elektrycznym. Znikną przewody hamulcowe, podciśnieniowe membrany wspomagające (serwo), pompy i tłoczki hamulcowe,a także regulatory ABS-u. Pedał hamulca będzie połączony jedynie z potencjometrem! Wadą prototypowych elektrycznych systemów hamulcowych jest wysoki pobór prądu, wymagający źródła o znacznej obciążalności. W rozwiązaniu Siemensa VDO z problemem uporano się w bardzo prosty sposób.
Układ hamulcowy - Elektryczność czy hydraulika?
Wkrótce prąd elektryczny może zastąpić płyn i przewody hamulcoweBernd Gombert, inżynier firmy Siemens VDO - dostawcy części i systemów dla przemysłu motoryzacyjnego - jest absolutnie pewien: "W roku 2010 nowa technologia hamulca elektrycznego ustanowi wysoką poprzeczkę dla systemów hamulcowych". Rozwiązanie nazwane od zasady działania "elektronicznym hamulcem klinowym" zapowiada prawdziwą rewolucję i nieosiągalne dotąd możliwości. Siła dociskająca okładziny cierne klocków hamulcowych do tarczy nie będzie już wytwarzana przez ciśnienie płynu hamulcowego, tylko przy użyciu miniaturowego silnika elektrycznego zintegrowanego z zaciskiem.
Auto Świat
Układ hamulcowy - Elektryczność czy hydraulika?