Auto Świat Porady Prawo jazdy „Koniec z jazdą na zderzaku” – z archiwum zapomnianych projektów

„Koniec z jazdą na zderzaku” – z archiwum zapomnianych projektów

W 2018 roku pisaliśmy: To już pewne. Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje już przepisy umożliwiające karanie kierowców za zbyt małe odstępy między autami na drogach szybkiego roku. Zmiany wejdą w życie już w 2019 roku”. Plany były – miało je Ministerstwo Infrastruktury. Co z nimi?

Jazda na zderzaku - dobry kierowca nigdy tak nie robi.
Auto Bild
Jazda na zderzaku - dobry kierowca nigdy tak nie robi.
  • Polskie przepisy nakazują zachować bezpieczny odstęp od poprzedzającego samochodu, ale nie określają go precyzyjnie, stąd są trudne w egzekwowaniu
  • Określony odstęp pomiędzy pojazdami wymagany jest w długich tunelach poza obszarem zabudowanym
  • Kierowca, który uderza w tył innego pojazdu, domyślnie jest uznawany winnym, choć są wyjątki od tej zasady

Każdy, kto lubi po autostradach jeździć szybko, ale bezpiecznie, wie, jakie to trudne za sprawą kierowców, którzy lubią poganiać. Przyjmijmy, że lubię korzystać z wyjątkowo wysokiego na polskich autostradach limitu 140 km/h. W praktyce nie zawsze to możliwe, a z pewnością nie jest to możliwe w godzinach szczytu – gdy np. tysiące aut wyjeżdża w piątkowy wieczór autostradą z Warszawy w stronę Poznania. Jest tłok, nie da się jechać bardzo szybko, więc jadę „tylko” 120 km/h, zachowując kilkadziesiąt, może 100 metrów odstępu od samochodu, który jedzie przede mną.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:PrzepisyPrawo jazdy