kontrolka zapala sie okazjonalnie również na benzynie, popodłączeniu do komputera okazało się że sonda lambda jest do wymiany.Zakładam (lub pocieszam się) że awaria sondy lambda nie nastąpiła naskutek eksploatacji na gazie (przebieg 150 tys.). W mojej wypowiedzizawarłem mnóstwo ukrytych pytań, a ekspert w tej dziedzinie powinienwychwycić co jest w tym wszystkim najistotniejsze.ODPNależy jednoznacznie stwierdzić, że ten samochód doskonale jeździ na zasilaniu gazowym. Instalacja gazowa nie powinna powodować zapalenia kontrolki CHECK. Na podstawie danych zawartych w zapytaniu powodem zapalania się tej kontrolki mogła być uszkodzona sonda lambda. Inną przyczyną mógł być typ sterownika wtrysku benzyny. W niektórych Oplach stosowano sterowniki Simtec. Wymagają one dodatkowej elektroniki tzw. emulatora sondy lambda zapobiegającej zapalaniu się kontrolki serwisowej. Co do reduktora, to wymaga on okresowej regeneracji lub wymiany. Przebieg pomiędzy naprawami może wahać się od 50 do 100 tysięcy kilometrów. Rozbieżności wynikają z jakości gazu tankowanego. Jeśli nie wymieniono (lub naprawiono) uszkodzonego reduktora to w żadnym wypadku nie można korzystać z zasilania LPG. Może to się skończyć uszkodzeniem silnika.Pozdrawiam,Mariusz Mroczek.