W obliczu ponad 8-procentowego spadku rejestracji nowych aut jaki odnotowano w UE, polski rynek ma się całkiem nieźle. Największe powody do świętowania miała Dacia. Najpopularniejszy model marki, Duster, wskoczył z 25. miejsca w 2011 r. na 7 w ub. roku!

Wzrostu popularności SUV-ów potwierdzają także wyniki konkurentów. Obecny na rynku od 2007 r. Nissan Qashqai wciąż zyskuje wielu nowych klientów, podobnie jest z Kią Sportage, Hyundaiem ix35 oraz VW Tiguanem. Koreańskim markom, które wspierały w minionym roku turniej piłkarski Euro2012 udało się istotnie zwiększyć sprzedaż.

W segmencie aut popularnych tę konkurencję boleśnie odczuł Fiat, Ford oraz Renault.

Coraz więcej klientów (przede wszystkim firm) decyduje się na zakup aut z półki premium, szczególnie niemieckich producentów, ale też ekskluzywnej linii DS Citroëna.

Sprzedaż aut osobowych według modeli – top 200

W roku 2012 kupiliśmy mniej aut ale zapłaciliśmy za nie więcej Foto: Auto Świat
W roku 2012 kupiliśmy mniej aut ale zapłaciliśmy za nie więcej