Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki Samurai

Suzuki Samurai

Suzuki Samurai

Suzuki Samurai to mały samochód terenowy produkowany przez japońskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Auto pojawiło się w 1981 roku, choć wtedy jeszcze znane było jako SJ410, a jego poprzednikiem był LJ80. Ponieważ Suzuki specjalizowało się raczej w produkcji małych, miejskich pojazdów, bezsensownym byłoby podjęcie próby walki z ogromnymi terenówkami – Japończycy postanowili poradzić sobie z tym na swój sposób. Pokazali to modelem LJ80, a potwierdzili słynnym Samuraiem.

Nazwa ta zaczęła obowiązywać dopiero w 1985 roku, a aż do zastąpienia go przez model Jimny w 1998 roku był stale udoskonalany i unowocześniany. Pierwotna koncepcja zakładała założenie małego nadwozia na terenowe podwozie. Tym sposobem niewielka kabina zawisła na ramie. Zawieszenie stanowiły 2 mosty zawieszone na resorach (które pod koniec produkcji zastąpione zostały sprężynami śrubowymi), co sprawiało iż auto nie najlepiej radziło sobie na zwykłych drogach i potrafiło być nieprzewidywalne. Dzięki krótkim zwisom, kąt natarcia wynosił 47 °, a kąt zejścia - 37 °.

Aby Samurai dzielnie radził sobie w terenie wyposażono go w reduktor, jednak zabrakło blokad dyferencjałów. Jednak niewielka masa sprawiała (ok. 1000 kg), iż małe Suzuki z łatwością pokonywało kolejne przeszkody. Do wyboru, oprócz krótkiego rozstawu osi, był także przedłużony Samurai, do tego można było dobrać wersję z miękkim, twardym lub stałym dachem, a prawdziwą rzadkością był Samurai pick-up. Jeśli chodzi o wnętrze, to było ono bardzo spartańskie. Brak jakichkolwiek wygód (wspomaganie było rzadkością), a na dodatek, rzekomo 4-osobowe auto w rzeczywistości mieściło w wygodzie tylko 2 dorosłych, bowiem w II rzędzie miejsca było niewiele.

Do napędu Suzuki Samuraia służyły benzyniaki o pojemności 1.0 (45 KM) oraz 1.3 litra (60, 64, 69 KM). Ten drugi w trakcie produkcji modernizowany był m.in. poprzez zastąpienie gaźnika przez wtrysk, dzięki czemu moc uległa zwiększeniu. Pod koniec XX wieku pod maską znalazł się także 1,9-litrowy turbodiesel od PSA generujący zaledwie 64 KM, który po krótkim czasie został zastąpiony analogiczną, lecz wolnossącą i pochodzącą od Renault jednostką.

Mimo iż jego następca, Suzuki Jimny pojawił się już w 1998 roku, Samurai zszedł ze „sceny” dopiero w 2004 roku.

Suzuki Samurai - generacje

Ikona samochodu

Suzuki Samurai

Suzuki Samurai (1981&nbsp-&nbsp1998)

Suzuki Samurai (1981 - 1998)

Suzuki Samurai - powiązane artykuły

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV czy terenówka? 15 modeli wartych polecenia

SUV-y (i pokrewne crossovery) różnią się od terenówek elementami technicznymi. Które samochody warto kupić? To zależy wyłącznie od potrzeb użytkownika.
Fiat Panda 4x4 kontra Suzuki SJ 413 - japoński wojownik i Kung Fu Panda

Fiat Panda 4x4 kontra Suzuki SJ 413 - japoński wojownik i Kung Fu Panda

Naszych bohaterów łączy z sobą więcej, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka – mają prawie identyczną długość, a ich premiery odbyły się niemal w tym samym czasie. No i wreszcie najważniejsze: w obu samochodach jest napęd na obie osie
Kupujemy pierwszy samochód za dychę

Kupujemy pierwszy samochód za dychę

Sportowy, terenowy, a może klasyczny hatchback lub sedan? Mając w kieszeni 10 tys. zł, można zainteresować się niemal każdym segmentem. Oto nasze propozycje na pierwszy samochód dla młodego kierowcy!
Japoński wojownik i Kung Fu Panda

Japoński wojownik i Kung Fu Panda

Naszych bohaterów łączy z sobą więcej, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka – mają prawie identyczną długość, a ich premiery odbyły się niemal w tym samym czasie. No i wreszcie najważniejsze: w obu samochodach jest napęd na obie osie.
TOP 10: niedrogi samochód dla młodego kierowcy za 10 tys. zł (cz. 2)

TOP 10: niedrogi samochód dla młodego kierowcy za 10 tys. zł (cz. 2)

Tym razem nie 5, lecz 10 tys. zł – taką kwotę chcemy wydać na pierwszy samochód dla młodego kierowcy. Co nas spotkało podczas poszukiwań? Którymi autami warto się interesować?
Małe i tanie terenówki - przegląd rynku

Małe i tanie terenówki - przegląd rynku

Auta 4x4 to jeden z droższych segmentów rynku. Czy więc mając do dyspozycji 10 000 zł można kupić ciekawy egzemplarz? Przeznaczenie auta: rekreacja, oczekujemy niezłych własności terenowych i niewielkich gabarytów
Suzuki Samurai - Malutki wojownik

Suzuki Samurai - Malutki wojownik

Korzystne ceny, bardzo dobre zachowanie się w terenie, łatwość manewrowania - czy Suzuki Samurai to idealny model 4x4 dla każdego? Niekoniecznie. Są też ograniczenia, i to wcale nie takie małe

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech