Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...
Auto Świat Targi Genewa 2013

Targi Genewa 2013

Peugeot 2008 (Genewa 2013)

Peugeot 2008 (Genewa 2013)

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Peugeot zaprezentował swój model 2008. Nowy rywal Nissana Juke jest przeznaczony na rynek Europy, Azji i Ameryki Południowej i będzie produkowany początkowo w fabryce w Mulhouse we Francji, a następnie w Chinach i Brazylii. Mając zaledwie 4,16 m długości oraz 1,74 m szerokości, Peugeot 2008 jest zwrotny i dobrze się prowadzi. Jednocześnie oferuje przestronne wnętrze, wysoki komfort jazdy oraz ponadprzeciętną funkcjonalność. Dostęp do przestronnego bagażnika z zewnątrz jest prosty i odbywa się przez szeroki otwór załadunkowy. Próg umieszczono nisko (60 cm) i dodatkowo zabezpieczono listwą ochronną ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Dzielone oparcie tylnej kanapy składa się w stosunku 1/3 - 2/3, dzięki czemu możliwe jest zwiększenie pojemności bagażnika w przedziale od 360 do 1194 dm3, z czego 22 dm3 znajduje się w schowku pod podłogą. Aby złożyć oparcie tylnej kanapy, wystarczy nacisnąć przycisk umieszczony w jego górnej części. Siedziska składają się automatycznie. Model 2008 równie dobrze odnajduje się w mieście, jak i w terenie, gdzie pomaga mu system Grip Control. Opatentowany przez Grupę PSA system Grip Control optymalizuje trakcję w warunkach ograniczonej przyczepności. Bardzo pomocny okazuje się również 16-centymetrowy prześwit, zaawansowany układ kontroli trakcji oraz opony M+S. Funkcjonalny i wszechstronny system Grip Control dostosowuje charakterystykę pracy do warunków drogowych, oddziałując na koła przedniej osi, dzięki...

Lancia Ypsilon S MomoDesign (Genewa 2013)

Lancia Ypsilon S MomoDesign (Genewa 2013)

Seria specjalna Lancii Ypsilon S MOMODESIGN stanowi poszerzenie oferty 5-drzwiowej Lancii Ypsion kierowanej do ludzi młodych duchem, poszukujących samochodu o sportowym wyglądzie. Nabywca może skomponować swój własny samochód spośród pięciu dwutonowych wersji kolorystycznych, których cechą wspólną jest czerń Matte Black tylnej klapy, dachu i lusterek bocznych - w kombinacji z lakierami Neve White, Volcano Black, Argilla Red, Pierra Grey i nowym Zaffiro Blue "reszty" nadwozia. Całości dopełnia nowy zderzak tylny z chromowanymi wstawkami, zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia oraz biały motyw MOMODESIGN na słupku środkowym i oryginalnych czarnych felgach z lekkiego stopu o średnicy 15 cali (16-calowych w kolorze Matte Black jako opcja wyposażenia). Podobnie sportowa aura dominuje we wnętrzu, gdzie ciemne odcienie tapicerki łączą się z czarną "techno-żeglarską" wykładziną boczków drzwi wykończonych szarymi przeszyciami, deską rozdzielczą i siedzeniami zdobnymi w elektrycznie zgrzewane logo MOMODESIGN oraz skórzaną kierownicą i skórzanym mieszkiem dźwigni zmiany biegów. Sportową elegancję wystroju podkreślają błyszczące akcenty tablicy przyrządów oraz żółte tarcze wskaźników pokładowych. Oferta jednostek napędowych nowej Lancii Ypsilon S MOMODESIGN obejmuje silniki benzynowe: 69-konny 1.2 Fire EVO II, 69-konny 1.2 Fire EVO II LPG, 85-konny 0.9 TwinAir (w parze z przekładnią mechaniczną lub sekwencyjną zautomatyzowaną) oraz 95-konny turbodiesel 1.3 MultiJet II. Nabywcę...

Citroen C3 Hybrid Air (Genewa 2013)

Citroen C3 Hybrid Air (Genewa 2013)

Podczas salonu samochodowego w Genewie, koncerny Peugeot i Citroen zaprezentowały swoje najnowsze dzieło - samochód hybrydowy, łączący silnik spalinowy i napęd na... sprężone powietrze. Technologia Hybrid Air opiera się na połączeniu silnika benzynowego, systemu magazynowania energii w formie sprężonego powietrza, zespołu składającego się z dwóch silników-pomp hydraulicznych i automatycznej skrzyni biegów wykorzystującej przekładnię planetarną. Dostępne są 3 tryby działania: Tryb Powietrzny - przy zerowej emisji, Tryb Benzynowy - gdy działa tylko silnik cieplny oraz Tryb Kombinowany - który sumuje moc silnika benzynowego z mocą napędu sprężonym powietrzem. W warunkach drogowych możliwe jest obniżenie zużycia paliwa do poziomu 2 l/100 km, dla miejskich samochodów. W warunkach jazdy miejskiej, zużycia paliwa zmniejsza się o 45 proc. Gdy Tryb Powietrzny jest aktywowany, działa w identyczny sposób jak tryb ZEV (Zero Emission Vehicle) samochodów hybrydowych. Silnik spalinowy nie pracuje. Zgromadzona energia (sprężone powietrze) jest przekazywana na koła poprzez silniki hydrauliczne i skrzynię biegów. W zależności od napotkanego natężenia ruchu, 60 do 80 proc. czasu jazdy w mieście będzie się odbywało w tym trybie. Maksymalne wykorzystanie opóźnień i hamowań pozwoli na skuteczne doładowanie zapasu sprężonego powietrza. Ten tryb jest aktywny aż do 70 km/godz. Tryb benzynowy to tryb pracy z silnikiem termicznym, który przekazuje energię na koła bez udziału zgromadzonej dodatkowej...

Genewa 2013: Rynek opon się zmienił – na Twoją korzyść

Genewa 2013: Rynek opon się zmienił – na Twoją korzyść

Od listopada 2012 roku świat się nieco zmienił, przynajmniej jeżeli mówimy o oponach. Minęło właśnie 100 dni obowiązku etykietowania opon w Unii Europejskiej. Co wiemy?

Genewa 2013: Pierwsza opona klasy AA!

Genewa 2013: Pierwsza opona klasy AA!

Czy da się połączyć sport na najwyższym poziomie z ekologią? Dunlop przedstawił jedną z najbardziej zaawansowanych i ambitnych opon jakie istnieją - koncept klasy AA.

Geneva 2013: Kupiłbyś oponę dla jej… wyglądu?!

Geneva 2013: Kupiłbyś oponę dla jej… wyglądu?!

Podczas targów w Genewie, jak co roku, oglądać można wiele koncepcyjnych samochodów. A może koncepcyjna opona, która inspiruje kształtem - czyli opona kusząca… wyglądem.

Abarth 695 Record (Genewa 2013)

Abarth 695 Record (Genewa 2013)

Samochody należące do programu Abarth 'fuoriserie' (czyli "poza serią") pozwalają wyróżnić się na drodze. Montowane w polskiej fabryce Fiat Auto Poland samochody są napędzane silnikiem 1.4 Turbo T-Jet 16v wzmocniony do 180 KM, połączonym ze skrzynią biegów 'Abarth Competizione'. W samochodzie 'fuoriserie' zamontowane zostały opony na obręczach ze stopów lekkich, o rozmiarze 17''. Poza tym zmodyfikowane zostały zawieszenia i układ hamulcowy: tarcze hamulcowe wentylowane (średnica 305 mm) z czterotłoczkowymi zaciskami, sygnowane logo Brembo, i specjalne amortyzatory  Koni, wykonane w technologii FSD gwarantujące wysokie osiągi w pełnym bezpieczeństwie. Nie mogło zabraknąć układu wydechowego typu "dual mode" ze zmiennym przeciwciśnieniem, podkreślającym osiągi i dźwięk silnika powyżej 3 000 obrotów/min. Abarth 695 'Record'Ta personalizacja zainspirowana jest odnoszącymi sukcesy samochodami, które tworzyły historię wyścigów Abarth, wśród których znajduje się Abarth 750 Record Bertone. Wyprodukowany  w roku 1956, po wielu latach badań w zakresie aerodynamiki, samochód ten na torze wyścigowym  Autodromo w Monzie dziesięciokrotnie pobił światowe rekordy, w tym rekord '72 godzin', pokonując 10 125,26 km. W wystroju wnętrza widać przywiązanie wagi do szczegółów i sportowy charakter, dzięki fotelom  'Abarth Corse by Sabelt' z czarnej skóry z wstawkami z Alcantary i przeszyciami w kolorze czerwonym oraz elementów foteli z błyszczącego włókna węglowego. Materiał ten został...

Genewa 2013: Alfa Romeo Gloria

Genewa 2013: Alfa Romeo Gloria

Na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowany został nowy koncept o nazwie Gloria, który powstał dzięki pracy studentów z wydziału wzornictwa, przy współpracy z Centrum Stylu Alfa Romeo.

Genewa 2013: Kia Provo

Genewa 2013: Kia Provo

Kia pokazała w Genewie model, który - nomem omen - sprowokował do dyskusji. Nie tylko odważną stylistyką, ale przede wszystkim nazwą.

Kia Provo (Genewa 2013)

Kia Provo (Genewa 2013)

Kia pokazała w Genewie model Provo, który - nomem omen - sprowokował do dyskusji. Nie tylko odważną stylistyką, ale przede wszystkim nazwą. Jak tłumaczy producent, chodzi o nawiązanie do angielskiego słowa "provoke", czyli prowokować. Jest też jednak druga strona medalu. Provo kojarzy się bowiem mocno z nazwą terrorystycznego irlandzkiego ugrupowania IRA (Provisional Irish Republican Army), których członkowie nazywają się... "provos". Zostawmy jednak kontrowersje na boku. Kompaktowa Kia Provo ma 3,88 m długości, 1,77 m szerokości oraz 1,35 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,53 m. Samochód odznacza się zdecydowanym designem, co podkreślają reflektory złożone z 850 programowalnych diod LED. Mogą one służyć jako światła do jazdy dziennej lub drogowe. W wyglądzie zwraca uwagę kolor czerwonej pomarańczy pokrywający dach i elementy przedniego zderzaka, które kontrastują z szaro-zieloną karoserią. Samochód koncepcyjny osadzono na "frezowanych" kołach z lekkiego stopu 225/40 R19, mocowanych pojedynczymi nakrętkami również w kolorze pomarańczowym. Kia Provo jest napędzana za pomocą 1,6-litrowego silnika Turbo GDI o mocy 204 KM połączonego z jednostką elektryczną produkującą 45 KM, która w miarę potrzeby zaczyna napędzać tylne koła. Napęd jest przekazywany za pomocą dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni biegów. Silnik elektryczny może być także włączany przyciskiem na tablicy rozdzielczej do zeroemisyjnej jazdy w ruchu miejskim. Samochód posiada system regeneracji energii...

Volkswagen Golf GTD (Genewa 2013)

Volkswagen Golf GTD (Genewa 2013)

Volkswagen zaprezentował w Genewie najnowszą wersję Golfa GTD, którego silnik TDI o mocy 184 KM spełnia surowe wymagania normy EU6. Oszczędny i sportowy - tymi cechami model opisywany jest od ponad trzydziestu lat. Pierwszy Volkswagen Golf GTD z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem, sportowym dostrojeniem i wyposażeniem w stylu Golfa GTI zrewolucjonizował w 1982 roku segment kompaktowych samochodów wysokoprężnych. W tym roku, na bazie siódmej generacji Golfa, pojawi się najmocniejszy GTD w historii. Z mocą 184 KM nowy Golf GTD jest równie dynamicznym, co oszczędnym samochodem, doskonale sprawdzającym się na długich trasach. Rozwijający prędkość 230 km/h Volkswagen, w wersji z 6-biegową manualną skrzynią biegów, zużywa zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów. Z opcjonalną, 6-biegową DSG, spalanie wynosi 4,7 l/100 km. Moment obrotowy wynoszący 380 Nm dostępny jest już od 1750 obr./min. Golf GTD wyróżnia się przyciemnionymi diodowymi światłami tylnymi i diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz chromowaną, podwójną końcówką rury wydechowej. Dynamikę modelu podkreślają 17-calowe obręcze GTD z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor, sportowe zawieszenie i duży spojler na krawędzi dachu. We wnętrzu również można znaleźć liczne elementy typowe dla GTD: obok sportowych siedzeń pokrytych tkaniną w kratę Clark, czarnej podsufitki, sportowej kierownicy, nakładek na pedały i podpórki pod nogę ze stali nierdzewnej należą do nich także specjalna gałka dźwigni...

Genewa 2013: Volkswagen Golf GTI

Genewa 2013: Volkswagen Golf GTI

Volkswagen zaprezentował podczas Genewskiego Salonu Samochodowego najnowszą wersję Golfa GTI. Po raz pierwszy ten sportowy samochód będzie dostępny w dwóch wersjach mocy: seryjnie - 220 KM i z pakietem Performance - 230 KM.

Volkswagen Golf GTI (Genewa 2013)

Volkswagen Golf GTI (Genewa 2013)

Volkswagen zaprezentował podczas Genewskiego Salonu Samochodowego najnowszą wersję Golfa GTI. Po raz pierwszy ten sportowy samochód będzie dostępny w dwóch wersjach mocy: seryjnie - 220 KM i z pakietem Performance - 230 KM. Nowy model jest napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 220 KM. Po raz pierwszy w historii tego samochodu sportowego dostępny będzie fabryczny pakiet zwiększający moc - Performance. W tej wersji maksymalna moc wyniesie 230 KM. Obie wersje dysponują maksymalnym momentem 350 Nm. 220 konny GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,4 sekundy. Oba warianty posiadają system Start-Stop, spełniają normę emisji spalin EU6, wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną i zużywają według normy DIN 6 litrów paliwa na 100 km (CO2: 139 g/km). Zużycie paliwa nowego Golfa GTI zmniejszyło się w porównaniu z poprzednikiem o 18 procent. O sportowym charakterze Golfa GTI świadczą tradycyjnie czerwone zaciski hamulców, dwie chromowane końcówki rur wydechowych i sportowe zawieszenie. Kolejne cechy charakterystyczne modelu to 17-calowe obręcze GTI Brooklyn z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor i przyciemnione tylne światła diodowe (z diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej). W środku uwagę przyciągają sportowe siedzenia pokryte tapicerką w kratę, czarna podsufitka...

Peugeot Hybrid Air (Genewa 2013)

Peugeot Hybrid Air (Genewa 2013)

Podczas salonu samochodowego w Genewie, koncerny Peugeot i Citroen zaprezentowały swoje najnowsze dzieło - samochód hybrydowy, łączący silnik spalinowy i napęd na... sprężone powietrze. Technologia Hybrid Air opiera się na połączeniu silnika benzynowego, systemu magazynowania energii w formie sprężonego powietrza, zespołu składającego się z dwóch silników-pomp hydraulicznych i automatycznej skrzyni biegów wykorzystującej przekładnię planetarną. Dostępne są 3 tryby działania: Tryb Powietrzny - przy zerowej emisji, Tryb Benzynowy - gdy działa tylko silnik cieplny oraz Tryb Kombinowany - który sumuje moc silnika benzynowego z mocą napędu sprężonym powietrzem. W warunkach drogowych możliwe jest obniżenie zużycia paliwa do poziomu 2 l/100 km, dla miejskich samochodów. W warunkach jazdy miejskiej, zużycia paliwa zmniejsza się o 45 proc. Gdy Tryb Powietrzny jest aktywowany, działa w identyczny sposób jak tryb ZEV (Zero Emission Vehicle) samochodów hybrydowych. Silnik spalinowy nie pracuje. Zgromadzona energia (sprężone powietrze) jest przekazywana na koła poprzez silniki hydrauliczne i skrzynię biegów. W zależności od napotkanego natężenia ruchu, 60 do 80 proc. czasu jazdy w mieście będzie się odbywało w tym trybie. Maksymalne wykorzystanie opóźnień i hamowań pozwoli na skuteczne doładowanie zapasu sprężonego powietrza. Ten tryb jest aktywny aż do 70 km/godz. Tryb benzynowy to tryb pracy z silnikiem termicznym, który przekazuje energię na koła bez udziału zgromadzonej dodatkowej...

Chevrolet Corvette Stingray (Genewa 2013)

Chevrolet Corvette Stingray (Genewa 2013)

Chevrolet Corvette Stingray pokazany właśnie na salonie samochodowym w Genewie jest najmocniejszym produkcyjnym Chevroletem Corvette w historii. W wersji podstawowej generuje według wstępnych danych 450 KM mocy i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 50 KM więcej niż podstawowa wersja poprzedniej Corvette C6. Nowy model jest też najszybszym modelem Corvette w dziejach - auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej czterech sekund, a w zakrętach osiąga przeciążenia wynoszące ponad 1 g. Co więcej, Stingray 2014 będzie prawdopodobnie najoszczędniejszym modelem Corvette jaki kiedykolwiek powstał, ponieważ w cyklu pomiarowym EPA 2013 jego zapotrzebowanie na paliwo będzie wynosiło jedynie około 9 l/100 km. "Podobnie jak model Sting Ray z 1963 roku, najlepsze modele Corvette ucieleśniają ducha wiodących w klasie osiągów, oferując przy tym najnowocześniejsze technologie, zapierający dech w piersiach design nadwozia oraz budzące podziw wrażenia z jazdy" - powiedział Mark Reuss, prezes General Motors North America. "Dzięki dzisiejszym osiągnięciom w dziedzinie inżynierii i wzornictwa, nowy Chevrolet Corvette może przekroczyć kolejne granice w tym zakresie" - dodał. Nowy silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 litra wyposażony w wiele zaawansowanych technologii, jak bezpośredni wtrysk paliwa, funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management), układ zmiennych faz rozrządu oraz zaawansowany układ spalania umożliwia wygenerowanie wyższej mocy przy niższym zużyciu...

Genewa 2013: premiera Skody Octavia Combi

Genewa 2013: premiera Skody Octavia Combi

Skoda na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowała Nową Octavię Combi. Producent przedstawi także wersję z napędem na 4 koła - Skodę Octavia Combi 4×4.

Alfa Romeo Gloria na targach w Genewie

Alfa Romeo Gloria na targach w Genewie

Na salonie samochodowym w Genewie zostanie zaprezentowany nowy koncept o nazwie Gloria, który powstał dzięki pracy studentów z wydziału Wzornictwa przy współpracy z Centrum Stylu Alfa Romeo.

Nowa Skoda Octavia Combi już oficjalnie

Nowa Skoda Octavia Combi już oficjalnie

Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie, odbywających się w dniach 5-17 marca 2013 roku, Skoda zaprezentuje model Octavia Combi trzeciej generacji.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test