Nowy model jest napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 220 KM. Po raz pierwszy w historii tego samochodu sportowego dostępny będzie fabryczny pakiet zwiększający moc - Performance. W tej wersji maksymalna moc wyniesie 230 KM. Obie wersje dysponują maksymalnym momentem 350 Nm.

220 konny GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,4 sekundy.

Oba warianty posiadają system Start-Stop, spełniają normę emisji spalin EU6, wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną i zużywają według normy DIN 6 litrów paliwa na 100 km (CO2: 139 g/km). Zużycie paliwa nowego Golfa GTI zmniejszyło się w porównaniu z poprzednikiem o 18 procent.

O sportowym charakterze Golfa GTI świadczą tradycyjnie czerwone zaciski hamulców, dwie chromowane końcówki rur wydechowych i sportowe zawieszenie. Kolejne cechy charakterystyczne modelu to 17-calowe obręcze GTI Brooklyn z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor i przyciemnione tylne światła diodowe (z diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej).

W środku uwagę przyciągają sportowe siedzenia pokryte tapicerką w kratę, czarna podsufitka i czerwone oświetlenie. Do tego dochodzą takie elementy wyposażenia jak sportowa, multifunkcyjna kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów, wyświetlacz Premium, specjalne listwy dekoracyjne oraz nakładki na pedały i podparcie lewej nogi ze stali nierdzewnej.

Komfort i bezpieczeństwo Volkswagen zagwarantował w GTI kolejnymi elementami wyposażenia: progresywny układ kierowniczy, reflektory biksenonowe, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, a także radio Composition Touch i automatyczna klimatyzacja Climatronic.

Nowego Golfa GTI będzie można zamawiać w Polsce w maju.